Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2684256 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6480 Dátum: 2012.01.15 18:39:07 »
Üdv a klubban! :)

...én azt tanácsolom, hogy kezd el átrágni a Carina topicot elejétől a végéig (hidd el megéri) ...

Milyen jó lett volna, ha néhányan, többek közt én is, először ezt tesszük meg aztán vásárolunk. :D
Prius 2 - a mosolygós autó.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6481 Dátum: 2012.01.15 18:41:38 »
Milyen jó lett volna, ha néhányan, többek közt én is, először ezt tesszük meg aztán vásárolunk. :D
Akkor másképp döntöttél volna ?
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6482 Dátum: 2012.01.15 18:49:39 »
Akkor másképp döntöttél volna ?
Talán több tudással esetleg másik példányt vettem volna. Bár azóta több hirdetést is megnéztem személyesen és az a tapasztalatom nagyjából egyforma szinten vannak ezek a gépek, egyiknek ez, másiknak az. Nagyon ritka a tényleg kitűnő példány bár sokszor írják a hahun, de csak csali. Többnyire arra vonatkozik, hogy az utastér tisztasága megkíméltsége jobb.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6483 Dátum: 2012.01.15 19:01:27 »
Ez a tömítés mutatvány sokáig tart? Mivel most csináltad, nem írnád le gyorsan, mit és hogyan kell? Van itthon tömítőm, csak attól tartok, széttörök valami műanyagot.
Hát én. Mármint megyét tekintve, de nem a környéken, hanem Hidason.
Dani!
Ha kiakarnád pattintani a szellőző rácsot, mindenképpen használj hajszárítót, melegítsd addig amíg a kezed épp elbírja.

De nem fontos kipattintani. Én bicikli gumibelsőből csináltam bele tömítést. Az elzáró lamelláknak van egy kis nútja az élükön, látható is, hog a vastagsága a széleken megnő. Vonalzóval méregettem, papíron szerkesztgettem, ollóval kivágtam. Nyilván a szerkesztgetés-méregetés az egyik legpepecselőseb dolog, de az volt a szisztémám, hogy a külső méret legyen egy kicsit inkább nagyobb, a belső kivágás meg kisebb rápróbáltam és tán vagy 3x kellett visszaszedni mire jó lett. Kell hozzá egy jó csipesz amivel a lamella kiszedése nélkül rá tudtam húzni a lamellára és belebújtatni abba a kis nútba. Picit szorosra hagytam, ami azt jelenti, hogy 1-1 mrel voltak az oldalak hosszai rövidebbek. A nút mélységét szemre néztem, mivel nem lehet azt jól megmérni, már nem emlékszem, tán 2 mm mély. Arra kell figelni és jól kiméregetni, hogy a lamella is és a csatorna is trapéz alakú, nem téglalap. Valamint arra, hogy a függőleges oldalnál kisebb ráhagyás kell, mert a rés kisebb mint a vízszintes oldalnál (alul és elül). Továbbá, mivel a lap zárásakor ferdén áll, (nem merőlegesen a csatorna keresztmetszetére) nagyobb ráhagyás kell. Ha oldalt viszont túl nagyot hagysz, (ezért is kellett egyszer visszaszedni és korrigálni, a másik a belső méret miatt volt mert túl szűk lett) szorulni fog.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6484 Dátum: 2012.01.15 19:39:37 »
Köszi Peti!

Te aztán türelemmel dolgozol  :clap: Meg fogom nézni  :yes:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6485 Dátum: 2012.01.15 21:04:15 »
Sziasztok!

'91-es Carina II-esem van (4A-FE). Masszív 11 literes városi fogyasztással kímélő üzemben.
Ezen szeretnék lefele faragni, érdekelne, hogy Nektek mennyit eszik rövidebb távokon a kocsitok?

Általánosan jó kondícióban van a motor, minden szükséges szervízt megkapott.
Én injektor tisztításon gondolkodom komolyabban(kiszerelve), esetleg lambda szonda bemérésen.
Ki mit próbálna  ki?

Előre is köszönöm a válaszokat
TJ


üdv!

Lambdaszondát kellene kimérni, illetve a hőfokjeladókat faggatni!

MartensDr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6486 Dátum: 2012.01.16 10:49:13 »
Sziasztok!

Végre megérkezett az autóm a szerelőtől (Carina e 2.0 GLI 1997) kicseréltek benne minden szíjjat,a komplett vezérlést,a vízpumpát,első lengőkar hátsó szilentet, olajszivattyúház tömítést,főtengelyszimeringet,beállították a futóművet elöl hátul 85e ért anyag és munkadíjjal együtt.
Szerintetek reális ár ez ezért a munkáért?

ktamas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6487 Dátum: 2012.01.16 14:49:09 »
sziasztok! olyan problémám ált elő, hogy kicsit nehézkessen kell betenni rükibe a váltót :wacko:, valaki tapasztalt már hasonlót? a Váltó olajat 240enél cserélték márkaszervízben, most áll az óra 258e km-nél. Idáig mindig precíz forró kés a vajban szituáció állt fent de most érezhetően más. Hidegen és melegen is produkálja állanó jelleggel. Bosszantó a dolog mert egyedül csak én vezetem az autót és nem szokásom recsegtetni a váltót.. valakinek valamilyen ötlet vagy vigyem el szakishoz megnézetni?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6488 Dátum: 2012.01.16 15:14:35 »
sziasztok! olyan problémám ált elő, hogy kicsit nehézkessen kell betenni rükibe a váltót :wacko:, valaki tapasztalt már hasonlót? a Váltó olajat 240enél cserélték márkaszervízben, most áll az óra 258e km-nél. Idáig mindig precíz forró kés a vajban szituáció állt fent de most érezhetően más. Hidegen és melegen is produkálja állanó jelleggel. Bosszantó a dolog mert egyedül csak én vezetem az autót és nem szokásom recsegtetni a váltót.. valakinek valamilyen ötlet vagy vigyem el szakishoz megnézetni?
Szia!
Két dolog ugrott be, még ha bolondság is lenne:
1. Kuplung rendben van?
2. Milyen váltóolajat tettek bele, és mennyit?

ktamas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6489 Dátum: 2012.01.16 15:23:55 »
kuplung rendben van, 200e km-nél cserélték a tárcsát meg az előző tulaj kicsit elkoptatta. Váltó olaj tipusát nem tudom, de majd előkeresem a számlát, hogy milyet is raktak bele. De az a furcsa hogy csak a rükinél csinálja a többi sebességnél nem!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6490 Dátum: 2012.01.16 15:33:29 »
Sziasztok!

Végre megérkezett az autóm a szerelőtől (Carina e 2.0 GLI 1997) kicseréltek benne minden szíjjat,a komplett vezérlést,a vízpumpát,első lengőkar hátsó szilentet, olajszivattyúház tömítést,főtengelyszimeringet,beállították a futóművet elöl hátul 85e ért anyag és munkadíjjal együtt.
Szerintetek reális ár ez ezért a munkáért?
szalondíj
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6491 Dátum: 2012.01.16 15:37:47 »
sziasztok! olyan problémám ált elő, hogy kicsit nehézkessen kell betenni rükibe a váltót :wacko:, valaki tapasztalt már hasonlót? a Váltó olajat 240enél cserélték márkaszervízben, most áll az óra 258e km-nél. Idáig mindig precíz forró kés a vajban szituáció állt fent de most érezhetően más. Hidegen és melegen is produkálja állanó jelleggel. Bosszantó a dolog mert egyedül csak én vezetem az autót és nem szokásom recsegtetni a váltót.. valakinek valamilyen ötlet vagy vigyem el szakishoz megnézetni?
Itteni hozzászólásokra való visszaemlékezéseim alapján, ha rükiben néha ropog vagy nehezebben veszi az normális. Ha minden alkalommal, az más.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6492 Dátum: 2012.01.16 16:06:11 »
sziasztok! olyan problémám ált elő, hogy kicsit nehézkessen kell betenni rükibe a váltót :wacko:, valaki tapasztalt már hasonlót? a Váltó olajat 240enél cserélték márkaszervízben, most áll az óra 258e km-nél. Idáig mindig precíz forró kés a vajban szituáció állt fent de most érezhetően más. Hidegen és melegen is produkálja állanó jelleggel. Bosszantó a dolog mert egyedül csak én vezetem az autót és nem szokásom recsegtetni a váltót.. valakinek valamilyen ötlet vagy vigyem el szakishoz megnézetni?

Próbaképpen: Amikor be akarod kapcsolni R-be, előtte nyomd ki a kuplungot és várj 2-3 mp-et. Úgy is?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6493 Dátum: 2012.01.16 16:14:20 »
Sziasztok!

Végre megérkezett az autóm a szerelőtől (Carina e 2.0 GLI 1997) kicseréltek benne minden szíjjat,a komplett vezérlést,a vízpumpát,első lengőkar hátsó szilentet, olajszivattyúház tömítést,főtengelyszimeringet,beállították a futóművet elöl hátul 85e ért anyag és munkadíjjal együtt.
Szerintetek reális ár ez ezért a munkáért?

:yes:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6494 Dátum: 2012.01.16 16:36:27 »
sziasztok! olyan problémám ált elő, hogy kicsit nehézkessen kell betenni rükibe a váltót :wacko:, valaki tapasztalt már hasonlót? a Váltó olajat 240enél cserélték márkaszervízben, most áll az óra 258e km-nél. Idáig mindig precíz forró kés a vajban szituáció állt fent de most érezhetően más. Hidegen és melegen is produkálja állanó jelleggel. Bosszantó a dolog mert egyedül csak én vezetem az autót és nem szokásom recsegtetni a váltót.. valakinek valamilyen ötlet vagy vigyem el szakishoz megnézetni?

Nekem is előfordul többször ilyen. Ekkor azt szoktam csinálni, hogy kuplungot kinyomom majd picit visszaengedem, így már zsírul bemegy R-be. Váltóolaj nem tudom mikor volt cserélve az autóban, de most tervezem azt is, hiszen a kezelési írja minden 100ezer km után.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -