Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2698278 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6105 Dátum: 2011.10.22 19:29:38 »
Hali.Ma végre meg lett mérve a kompresszió.Siralmas :cry:5,9 és 7,0 bar között. A minimum 9,2 lehetne egészen 13 bar-ig.azt mondták szegyük szét.Dugó csere hengerfej síkólás stb. egy vagyon.Valaki már csináltatott ilyet?211ezer km-es motor és a kompresszió majdnem fele odavan.Korábban már éreztem,hogy az olaj töltő sapit levettem kicsit benzinszagú volt,de nem nőtt meg az olajszít.ötletek tapasztalatok?Szegeden valami jó szaki? :hmmmm: ja és még,hogy jó legyen a napom olajat találtam a gyújtáselosztóban  :cry:

Az olajat eszi? Ha nem annyira én kipróbálnám a XADO fémkerámiás olajat! Vagyis jelenleg azt használom..  :whistling:
Nem mintha kopresszióhiányos lenne, de megelőzésnek! Egy éve használom, de most mérni fogok kompressziót!

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6106 Dátum: 2011.10.23 11:49:39 »
Sziasztok !

Ma reggel arra lettem figyelmes, hogy egy nagyobb fékezésnél a (!) piktogram bevillant a műszerfalon. Először nem láttam pontosan mi volt, de aztán újabb erőteljes fékezésnél már tudatosan elő tudtam idézni. Mi lehet ez szerintetek?
Én első körben valami folyadékszintre gondoltam, ami valahol a határon lehet és ekkor bevillan, viszont éles kanyar is volt útközben, ott nem villant be (egyik oldali kanyarban sem).
Lehetséges hogy féknek van valami visszajelzője? Az első betétek 140.000-nél lettek cserélve, a második betétek épp 280.000-nél, most 392.000 van benne, lehet aktuális lesz a csere? Én nem is tudtam hogy van elektromos visszajelzője... ha van ...

Halihó
hasonló nálam is a problem, de a fékbetétek nagyon jók még szinte frissek. Folyadékra nézek majd rá énis

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6107 Dátum: 2011.10.23 11:57:05 »
Hahhóóó Hahhhhó

Küzdünk tovább az öreglánnyal.

ami eddig uj:
aksi, rotor, elosztó fedél, önindító.
cserébe most nem indul mindig:((
kiszámíthatatlan és nem lehet rá logikát találni mikor indul mikor nem:(

rendeltem üzemanyagszűrőt japiéknál jövőhéten beledobom azt is .... de már borzalom...

uj jelenség, hogy ha beindul akkor alapjárat szép nem döcög viszont menet közben 2-3-4 bár inkább 3-4 sebességfokozatban néha megtorpan fordulatszám nem esik vissza, de valahogy belustul

AC pumpára is gyanakszom.. valami ötlet?
mert nem ártana kocsivan járnom ha már van.

köszi

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6108 Dátum: 2011.10.23 13:09:41 »
üdv!
A nemindulás ugyanaz, mint amit irtál, hogy forgat az indító, de a motor nem megy?  :?:
Üzemanyag nyomást kellene mérned /ha nem tudod hogyan kell leirjuk!/ a torpanásra + szűrő csere sem árthat.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6109 Dátum: 2011.10.23 13:55:13 »
Köszi! Sajnos nem látszik, csak a csatlakozón látom a gyári számot. De arra azt találtam, hogy nem a jeladóé, hanem a csatié: 1230329038.
Nem tudom, hogy kell leszedni azt a réselt fém palástot, ami a tengelyen forog és ami alatt a jeladó van. A rotort már leszedtem.
Ha meg tudnád nézni, az jó nagyon lenne!

Köszönöm!

Én is csak a csatlakozó számát látom kívülről, a jeladóhoz akkor ki kell venni az elosztót!

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6110 Dátum: 2011.10.23 15:36:17 »
üdv!
A nemindulás ugyanaz, mint amit irtál, hogy forgat az indító, de a motor nem megy?  :?:
Üzemanyag nyomást kellene mérned /ha nem tudod hogyan kell leirjuk!/ a torpanásra + szűrő csere sem árthat.

szűrőt rendeltem jövöhéten bele is dobjuk
hát a nyomásmérésre csupa fül vagyok:)
önindító teker és nem megy semmi tovább

lehuztam ma hátul a csatlakozót az acnál
és ugyanazt produkálja mint nem indulásnál
felvettem a szervíz fedelet kicsit megrázogattam az ac-t
most eddig indított (kb. 20 indítás) elsőre pöccre....


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6111 Dátum: 2011.10.23 17:28:50 »
Az injektorhid közelében kellene mérni, előtte elég nehézkes a hollanderes csatlakozók miatt, úgyhogy én megpróbálnám a híd végén levő nyomásszabályozónál mérni, bár ott meg lehet, hogy csak a visszafolyó "nyomást" lehet mérni.
A 23280-as alkatrész a nyomásszabályozó:

http://www.toyodiy.com/parts/diag_Av5RnI.png

Egy próbát megér, tehát egy "T" elágazóval becsatlakozni a nyomásszabályzó utáni csőre és megnézni mit mutat.
A T-é elágazó egyik ágába mechanikus nyomásmérő órát kell kötni.



Ez kivitelezhető számodra?


Az értékek:
befecskendezési / rendszernyomás

73/79 kW -> 2.1 / 2.3 bar

85 kW -> 2.7 / 3.1 bar

Mazso-m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6112 Dátum: 2011.10.23 18:02:30 »
Sziasztok!

A probléma amire választ várnék tőletek a következő;

Eddig bosch gyertyák voltak a gépben, ez év elején lecseréltem az általatok is javasolt NGK-kra (BKR6EyA).
Utána a használat során a kipufogóm teljesen kormos lett, és többet is evett.
Most nyár végén vissza raktam a régi bosch gyertyákat azóta megint tiszta a kipuff, és jobb lett a fogyim is.
A bosch gyertyáknak 0,9 a hézagja, az NGK-nak 0,8.
Létezik hogy ettől nem lesz tökéletes az égés és ezért kormol.(bocsi de nem műxik a kérdőjel gombom)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6113 Dátum: 2011.10.23 18:24:49 »
hy
Létezhet persze. A gyertyának egy bizonyos fokig jó, ha nagy a hézaga, a test és a pozitív elektróda közti rés, mert nagyobb ív tud keletkezni, könnyebben begyújtja a keveréket. Ha túl kicsi a hézag, kisebb lesz az ív, esetlegesen rosszabb a gyújtás. Ha túl nagy az ív, szintén gyújtáshiba léphet fel, de azért, mert nem tudja az áram átütni a szikraközt.

Hézagmérővel állitsd akár! 1.0mm-re az NGK-t és próbáld ki!
0.8-tól 1.1 mm-ig irják a hézagot!


« Utoljára szerkesztve: 2011.10.23 18:32:20 írta kamikaze »

Mazso-m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6114 Dátum: 2011.10.23 18:47:58 »
Köszi Kamikaze!

Kipróbálom.

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6115 Dátum: 2011.10.24 08:10:08 »
Az injektorhid közelében kellene mérni, előtte elég nehézkes a hollanderes csatlakozók miatt, úgyhogy én megpróbálnám a híd végén levő nyomásszabályozónál mérni, bár ott meg lehet, hogy csak a visszafolyó "nyomást" lehet mérni.
A 23280-as alkatrész a nyomásszabályozó:

http://www.toyodiy.com/parts/diag_Av5RnI.png

Egy próbát megér, tehát egy "T" elágazóval becsatlakozni a nyomásszabályzó utáni csőre és megnézni mit mutat.
A T-é elágazó egyik ágába mechanikus nyomásmérő órát kell kötni.



Ez kivitelezhető számodra?


Az értékek:
befecskendezési / rendszernyomás

73/79 kW -> 2.1 / 2.3 bar

85 kW -> 2.7 / 3.1 bar

HUuu ehhez még nagyon reggel van:)
majd barátkozom a gondolattal napközben:)
de köszönöm
ha jutok valamire tudatom:)
a tegnapi fajin indítások után ma reggel ujra huzva indultunk munkába:(

borys

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6116 Dátum: 2011.10.25 08:42:04 »
Sziasztok!
Nemrég jelentkező problémámra keresek választ,remélem tudtok segíteni.

A következőt csinálja a "kislány", nem rég kezdete hogy mikor elindítom alapjáraton rángat és a fordulatszáma nagyon leesik olyan 450-550 körül.Emelt fordulaton nincs semmi baja,megyis ahogy szokott nem eszik többet sem,csak az alapjáratnál csinálja ezt, kivéve mikor megy a szívató.(Ja és mértünk neki nemrég Co és alapjáraton magas volt a Lambda értéke,lehet hogy a szondával van a gond?)
Szerintetek mi lehet a hiba forrása?
Köszi

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6117 Dátum: 2011.10.25 10:46:26 »
Jó lett mérve???    Hogyan mérték meg ird le!

Helló mindenki.Kompressziót úgy mértek,hogy gyertyák ki gázpedál tövig nyom és indítózik.Beszéltem már több szerelővel is.Valaki dugócsere valaki csak gyűrűzné.(a gyűrűzés a toyotások mondták.Csak az bibi,hogy az anyagra számoltak kb.300000huffot+melódíj :wacko:.) Toyota szervizben még azt is mondták,hogy a 4a-fe motor nem hidrotőkés.csak lapkák vannak. :?:(kicsit sokba lessz a kicsike: kompresszio visszanyerése;futómű szilentek;kuplung szett;hátsó dob;fékek;Folyadékok,szűrők;vezérszíj; Ez több mint az autó értéke :no:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6118 Dátum: 2011.10.25 11:06:06 »
Borys: hát ha ennyi mindent kell cserélni, ez tényleg több lesz mint az autó értéke.  :helpsmilie:
Így van amúgy, a Toyotának nincs hidrotőkés motorja. A kuplung sztem 20-30 között lesz, plusz 15 munkadíj, ebbe beletartozhat már a szilentek cseréje is, ha ez alatt a lengőkarszilentet érted, akkor az 8-10 rongy körül van sztem, a stab szilentek meg a kutyacsont se több 10-nél. A fékek ára márkától változik, vezérműszíjcsere 30 alatt nem lesz sztem.
Kiindulási alapom a Cori, kb ugyanezeket csináltattam/csináltatom mostanában (+lengéscsili). A kocsi árának a fele ráment most az elmúlt egy évben...
         

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6119 Dátum: 2011.10.25 11:10:25 »
Jó lett mérve???    Hogyan mérték meg ird le!

Helló mindenki.Kompressziót úgy mértek,hogy gyertyák ki gázpedál tövig nyom és indítózik.Beszéltem már több szerelővel is.Valaki dugócsere valaki csak gyűrűzné.(a gyűrűzés a toyotások mondták.Csak az bibi,hogy az anyagra számoltak kb.300000huffot+melódíj :wacko:.) Toyota szervizben még azt is mondták,hogy a 4a-fe motor nem hidrotőkés.csak lapkák vannak. :?:(kicsit sokba lessz a kicsike: kompresszio visszanyerése;futómű szilentek;kuplung szett;hátsó dob;fékek;Folyadékok,szűrők;vezérszíj; Ez több mint az autó értéke :no:
Hát azért ha csak ennyit mértek, akkor az alacsony kompressziót simán okozhatja a szelepek tömítési gondja. Tehát lehet, hogy csak hengerfejlevétel, szelepek becsiszolása bőven elég. (Akkor meg már lehet látni a dugókat, de egy hozzáértő szerelő még hangra is valószínűsítheti, hogy a dugók kopottak-e?) Persze azt is ésszel kell csinálni (lazítási sorrend, húzási sorrend, stb.). Sokkal olcsóbb is lenne szvsz. A motor valóban nem hidrotőkés, de néha ellenőrizni kell a szelephézagot (közel sem olyan sűrűn, mint pl. Ladánál). Nekem 312000 km-nél teljesen jó a kompresszió hála Istennek, szerintem nálad sem a dugó-gyűrű rész miatt van gond, én nagyobb esélyt adok a szelepekre.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.25 11:12:49 írta vd1234 »