Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2684169 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5085 Dátum: 2010.08.11 09:03:20 »
Szimpatikus lista, lesz vele dolgod bőven. Azt nem lehet tudni, hogy valójában mennyi van benne?

A nagyjához nem értek, úgyhogy csak abba kotyogok bele, amiről pici lövésem van:
Az első fékbetét és féktárcsa úgy 40 ezer lesz (most rendeltem egy fórumos Carinásnak Ferodo betétet és Ate tárcsát), a teljes fényezés simán 200 ha odáig eljutsz valaha.
Nem lehet, hogy a gyújtáskábel hibája miatt van a hengerkihagyás?
A központi zár valszeg kikopott, ebben a legrosszabb esetben viszont a körbe zárcsere lehet a megoldás, ez húzós összeg.
A direktszűrő normálisra cserélése nem téma, a két szíjcsere is darabonként ha 1000 forint, sztem sokat mondok. A két hátsó ablaknak mi a baja?

Sok hibát akár egyetlen nap alatt meg lehet oldani, de összességében, árban húzós művelet lesz.  :)
         

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5086 Dátum: 2010.08.11 09:40:36 »
Szimpatikus lista, lesz vele dolgod bőven. Azt nem lehet tudni, hogy valójában mennyi van benne?

Sajna nem tudom mennyit futhatott. A kormány nem kopott, a pedálok eléggé (a kuplungnak gyakorlatilag tükörsima a bal alsó sarka, a féknek a jobb alsó). Az a vicces, hogy marhára nem érdekelt hány km van benne, megvetem volna 300.000-el is, de így necces kitalálni hogy mikor mit csináltak rajta.   :helpsmilie:  Tudom, cseréljünk minden kötelezőt, és akkor most 0-ról indulunk.  ;)

Igen, én is a gyújtáskábelre gyanakszom elsősorban, és itt ért a legelső meglepetés: cirka 20k-ról indul (!) a szett ára, onnan meg csak felfelé. Ajánlottak 60 ezerért is...  [rohog]
Központinál valószínűleg az utólagos riasztó beépítés lesz a ludas, mert nyitni nyit, csak bezárni kell úgy, mint a teherautót (bentről zár, aztán kilincs felemel, ajtó becsuk).  ;)

A direktszűrővel kapcsolatban még megosztanék pár dolgot, bár nem hiszem hogy az ex-tulaj olvassa:
Az egy dolog, hogy kiveszik a gyári légszűrőházat (bontottan 10.000 Ft volt, persze nem hagyta benne, újonnan nem mertem megkérdezni) és betétet és beraknak egy 2000 Ft-os "Ósanos Raccsing" szűrőt, mert hát fiatalság-bolondság (ilyenek ezek a nagycsaládos papák - ebben lehet ici-pici igazság, mert rágógumi volt bekövülve a hátsó ülésekre).
De azért ezt is lehet ám körültekintően csinálni, pl. az a szenzor nem dísznek van a légszűrőházban, magát a szűrőt lehet úgy rögzíteni, hogy alapjáraton ne verje szét a vas, amire rálóg (mert kilukad, ahogy ennek is sikerült), és nem árt néha tisztítani (ja, hogy arra már nincs a tuningmesternek 5000 Ft-ja?).  ;)

Nem hiszem hogy a direkt-től nyomatékosabb lesz a paripa, pláne mivel ha jól tudom (javítsatok ki, ha nem), ezzel együtt működik a rezonátor (?) is.

Összegezve nem az idő, hanem a gondatlanság meg az alsó kategóriás sufni-tuning mánia miatt kell havonta elég komoly összegeket ráverni a drágaságra, de már jó kezekben van!  :hug:  :innocent:
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5087 Dátum: 2010.08.11 09:57:53 »
Ami lemaradt: generátor és szervószivattyú szíjat már megvettem: GATES, 6 ezer körül volt a kettő. Ahogy elnéztem nem egy nagy művelet a csere, de inkább a mesterre bízom. ;)

Lambdaszonda vezetékének javítása szerintetek esélyes? Arra gondolok, hogy mivel fűtött, ezért a vezeték mint egy ellenállás működik benne, jobb ha nem forrasztjuk meg + szigeteljük le?  :hmmmm:
Úgy néz ki bepróbáljuk, aztán hátha... Jó lenne, mert az új 20-30 között jár (szerencsére nem szegénykeverékes - ezúton is köszönet a fórumozóknak, akik segítettek kideríteni az általános Carina topikban!  ;) ), a BOSAL-ról meg nem ovlastam jókat - állítólag lassan adja a jelet- ezügyben valakinek tapasztalat?

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5088 Dátum: 2010.08.11 12:16:02 »
A féltengelyek mibe fognak fájni ? A felújítás nem lett volna járható út ? Bármilyen autó féltengelycsuklóit fel lehet újítani !

Szia Palaczk!

Nem mai téma, de nálam aktuális sajnos. Mi az a szint, amikor még felújítható, és mikor van 100% csere szerinted?

Előre is köszi!

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5089 Dátum: 2010.08.11 13:57:08 »
A féltengelyek mibe fognak fájni ? A felújítás nem lett volna járható út ? Bármilyen autó féltengelycsuklóit fel lehet újítani !

Szia Palaczk!

Nem mai téma, de nálam aktuális sajnos. Mi az a szint, amikor még felújítható, és mikor van 100% csere szerinted?

Előre is köszi!

Üdv,
F
Az hogy felújítható vagy sem, sajnos csak a felújításkor derül ki. Én is így jártam ráadásul a belső csuklóval. Cserélni kellett a külső házat, mert köszörülés után már nem maradt az edzett felületből. De még így is olcsóbb volt mint komplett új tengelyt venni.
A lambdaszonda vezetékét meg lehet forrasztani, ha csak annyi a hibája. De szigetelőszalag helyett jobb zsugorcsövet használni.

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5090 Dátum: 2010.08.11 16:46:46 »
Az hogy felújítható vagy sem, sajnos csak a felújításkor derül ki. Én is így jártam ráadásul a belső csuklóval. Cserélni kellett a külső házat, mert köszörülés után már nem maradt az edzett felületből. De még így is olcsóbb volt mint komplett új tengelyt venni.
A lambdaszonda vezetékét meg lehet forrasztani, ha csak annyi a hibája. De szigetelőszalag helyett jobb zsugorcsövet használni.

Akkor eléggé lutri a dolog. Nekem a kerék felöli rész beteg. Konkrétan ahol látni a gömböket kis téglalap alaku lukakon keresztül, ott látszik hogy a téglalapok sarkainál vannak kopások, bemarások. Huhh, ez nem volt túl szakszerű...  :hmmmm:

Lamdaszondával kapcsolatban olvasgattam, tisztítás témában - vannak elvetemült ötletek kishazánkban gazdagon!  :lol:

Köszi a zsugorcsöves tippet és a féltengelyes tapasztalatot!  :otlet:
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5091 Dátum: 2010.08.13 18:41:08 »
Sziasztok!

Tegnap lettem boldog tulajdonosa egy Carina E-nek. 1.6-os 116LE a kicsike és 94-es tehát még japánban gyártott. Tegnap volt pont 16 éves, lehet az volt a szülinapi ajándéka, hogy hozzám került, mert eléggé le volt lakva. KB 6 órán át takarítottuk ketten, és a motortérhez még hozzá se nyúltunk. Egyből kapott friss olajat (Castrol Magnatec 10W40)+szűrő, levegőszűrőt, új féktárcsák, új fékbetétek előre. Az alkatrész kijött 25000-ből szerintem elég baráti. Vannak kisebb hibái, de majd szépen rendbe lesz hozva. Nem működik a duda, a vezetőülés, mintha beállt volna, mert a háttámlát nem lehet dönteni, mikor takarítottunk, a gumi szőnyegek alatt vizes volt az alja, most szárítom, vagy beázik, de nem hiszem, mert jó állapotúak a gumitömítések, vagy azt a tippet kaptam, hogy a klíma kondenzvize nem tud elfolyni rendesen és az áll meg a kasztni aljában. A kormány jobbra áll egy kicsit nem egyenesen, gondolom a futóművön kéne állítani, tudtok Pesten valami olcsó műhelyt? Szerintem kicsit hangos a szellőzés ventilátora, gondolom koszos, vagy a pollenszűrő van halálban, a pollenszűrőt hol találom? A másik parajelenség, hogy bizonyos fordulatokon valami zizeg benne, a szerelőm azt mondta, hogy a katalizátor van benne széttörve és annak darabjai zörögnek a kipufogóban, de azt mondta majd elég, hát én azért nem vagyok biztos benne:) A másik, hogy az alapjárat nem teljesen egyenletes szerintem, mintha néha kicsit kihagyna, van hogy minimálisan rázza a kasztnit és ami  még furcsa, hogy gázelvételnél kicsit rángat, szerelő ment vele, azt mondta japán autó ez ilyen, tapasztalatok? Különben gyertya elvileg 16ezer km-erel ezelőtt lett benne elvileg cserélve, gondoltam veszek bele injektor tisztítót sajnos már teletankoltam, de gondoltam majd ráöntöm azt csak összekeveredik, azt ha megyek fel Pestre megküldöm rendesen autópályán, mert szerintem sokat volt városban használva, azt meglátjuk mit mutat utána. Meg azt a tippet kaptam, hogy fél tank benzinhez, fél tank etanolt tankoljak bele, az majd kipucolja rendesen:) Erről van valakinek tapasztalata?

Különben jó kis gép, de szokni kell még, elég nagy az autó, furcsa a motor karakterisztikája, furcsa a gázpedál mintha túl erősen kéne nyomni, főleg a padlógáz közelében, a klima nagyon fogja, de ez más autónál is így van. Meg, ha sokáig van 5-ik sebességi fokozatban, van hogy kicsit nehezebben akar kijönni a váltó onnan, lehet váltóolajat kéne cserélni benne. Remélem tartós jó kapcsolatunk lesz:)
Toyota Carina E 1.6 XLI

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5092 Dátum: 2010.08.13 21:40:53 »
Sziasztok!

Tegnap lettem boldog tulajdonosa egy Carina E-nek. 1.6-os 116LE a kicsike és 94-es tehát még japánban gyártott. Tegnap volt pont 16 éves, lehet az volt a szülinapi ajándéka, hogy hozzám került, mert eléggé le volt lakva. KB 6 órán át takarítottuk ketten, és a motortérhez még hozzá se nyúltunk. Egyből kapott friss olajat (Castrol Magnatec 10W40)+szűrő, levegőszűrőt, új féktárcsák, új fékbetétek előre. Az alkatrész kijött 25000-ből szerintem elég baráti. Vannak kisebb hibái, de majd szépen rendbe lesz hozva. Nem működik a duda, a vezetőülés, mintha beállt volna, mert a háttámlát nem lehet dönteni, mikor takarítottunk, a gumi szőnyegek alatt vizes volt az alja, most szárítom, vagy beázik, de nem hiszem, mert jó állapotúak a gumitömítések, vagy azt a tippet kaptam, hogy a klíma kondenzvize nem tud elfolyni rendesen és az áll meg a kasztni aljában. A kormány jobbra áll egy kicsit nem egyenesen, gondolom a futóművön kéne állítani, tudtok Pesten valami olcsó műhelyt? Szerintem kicsit hangos a szellőzés ventilátora, gondolom koszos, vagy a pollenszűrő van halálban, a pollenszűrőt hol találom? A másik parajelenség, hogy bizonyos fordulatokon valami zizeg benne, a szerelőm azt mondta, hogy a katalizátor van benne széttörve és annak darabjai zörögnek a kipufogóban, de azt mondta majd elég, hát én azért nem vagyok biztos benne:) A másik, hogy az alapjárat nem teljesen egyenletes szerintem, mintha néha kicsit kihagyna, van hogy minimálisan rázza a kasztnit és ami  még furcsa, hogy gázelvételnél kicsit rángat, szerelő ment vele, azt mondta japán autó ez ilyen, tapasztalatok? Különben gyertya elvileg 16ezer km-erel ezelőtt lett benne elvileg cserélve, gondoltam veszek bele injektor tisztítót sajnos már teletankoltam, de gondoltam majd ráöntöm azt csak összekeveredik, azt ha megyek fel Pestre megküldöm rendesen autópályán, mert szerintem sokat volt városban használva, azt meglátjuk mit mutat utána. Meg azt a tippet kaptam, hogy fél tank benzinhez, fél tank etanolt tankoljak bele, az majd kipucolja rendesen:) Erről van valakinek tapasztalata?

Különben jó kis gép, de szokni kell még, elég nagy az autó, furcsa a motor karakterisztikája, furcsa a gázpedál mintha túl erősen kéne nyomni, főleg a padlógáz közelében, a klima nagyon fogja, de ez más autónál is így van. Meg, ha sokáig van 5-ik sebességi fokozatban, van hogy kicsit nehezebben akar kijönni a váltó onnan, lehet váltóolajat kéne cserélni benne. Remélem tartós jó kapcsolatunk lesz:)
szia,
ha valamilyen alkatresz kell, keresd 'Zé Balázs'-t, carinakat bont. az adok-veszek topicban szokta hirdetni az alkatreszeket.
gratula az autohoz, remelem teszel fel kepet rola.  8]
Lehettem volna halasz ...

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5093 Dátum: 2010.08.14 13:08:10 »
Sziasztok!

Tegnap lettem boldog tulajdonosa egy Carina E-nek. 1.6-os 116LE a kicsike és 94-es tehát még japánban gyártott. Tegnap volt pont 16 éves, lehet az volt a szülinapi ajándéka, hogy hozzám került, mert eléggé le volt lakva. KB 6 órán át takarítottuk ketten, és a motortérhez még hozzá se nyúltunk. Egyből kapott friss olajat (Castrol Magnatec 10W40)+szűrő, levegőszűrőt, új féktárcsák, új fékbetétek előre. Az alkatrész kijött 25000-ből szerintem elég baráti. Vannak kisebb hibái, de majd szépen rendbe lesz hozva. Nem működik a duda, a vezetőülés, mintha beállt volna, mert a háttámlát nem lehet dönteni, mikor takarítottunk, a gumi szőnyegek alatt vizes volt az alja, most szárítom, vagy beázik, de nem hiszem, mert jó állapotúak a gumitömítések, vagy azt a tippet kaptam, hogy a klíma kondenzvize nem tud elfolyni rendesen és az áll meg a kasztni aljában. A kormány jobbra áll egy kicsit nem egyenesen, gondolom a futóművön kéne állítani, tudtok Pesten valami olcsó műhelyt? Szerintem kicsit hangos a szellőzés ventilátora, gondolom koszos, vagy a pollenszűrő van halálban, a pollenszűrőt hol találom? A másik parajelenség, hogy bizonyos fordulatokon valami zizeg benne, a szerelőm azt mondta, hogy a katalizátor van benne széttörve és annak darabjai zörögnek a kipufogóban, de azt mondta majd elég, hát én azért nem vagyok biztos benne:) A másik, hogy az alapjárat nem teljesen egyenletes szerintem, mintha néha kicsit kihagyna, van hogy minimálisan rázza a kasztnit és ami  még furcsa, hogy gázelvételnél kicsit rángat, szerelő ment vele, azt mondta japán autó ez ilyen, tapasztalatok? Különben gyertya elvileg 16ezer km-erel ezelőtt lett benne elvileg cserélve, gondoltam veszek bele injektor tisztítót sajnos már teletankoltam, de gondoltam majd ráöntöm azt csak összekeveredik, azt ha megyek fel Pestre megküldöm rendesen autópályán, mert szerintem sokat volt városban használva, azt meglátjuk mit mutat utána. Meg azt a tippet kaptam, hogy fél tank benzinhez, fél tank etanolt tankoljak bele, az majd kipucolja rendesen:) Erről van valakinek tapasztalata?

Különben jó kis gép, de szokni kell még, elég nagy az autó, furcsa a motor karakterisztikája, furcsa a gázpedál mintha túl erősen kéne nyomni, főleg a padlógáz közelében, a klima nagyon fogja, de ez más autónál is így van. Meg, ha sokáig van 5-ik sebességi fokozatban, van hogy kicsit nehezebben akar kijönni a váltó onnan, lehet váltóolajat kéne cserélni benne. Remélem tartós jó kapcsolatunk lesz:)
szia,
ha valamilyen alkatresz kell, keresd 'Zé Balázs'-t, carinakat bont. az adok-veszek topicban szokta hirdetni az alkatreszeket.
gratula az autohoz, remelem teszel fel kepet rola.  8]
Látom eléggé jó híre lett Balázsnak itt :)
Ajánlom én is ;)
Józsi vagyok :-)

ezoz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5094 Dátum: 2010.08.15 20:25:49 »

......A kormány jobbra áll egy kicsit nem egyenesen, gondolom a futóművön kéne állítani, tudtok Pesten valami olcsó műhelyt?......

Érdekelne ez a kormány félre-állás. Nekem is van ott valami gond, a futóművesem azt mondta, h a középállás mászkál ide-oda, de nem látja, h miért. És tényleg, a rosszabb utakon is érezni ezt, h mintha elindulna oldalra az autó pl egy úthibán. Valakinek volt hasonló esete? Mi lehet ez?
Toyota Carina Є Liftback GLI, 2.0, 1998

tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5095 Dátum: 2010.08.17 11:26:56 »

Érdekelne ez a kormány félre-állás. Nekem is van ott valami gond, a futóművesem azt mondta, h a középállás mászkál ide-oda, de nem látja, h miért. És tényleg, a rosszabb utakon is érezni ezt, h mintha elindulna oldalra az autó pl egy úthibán. Valakinek volt hasonló esete? Mi lehet ez?

Nincsen valamelyik első vagy hátsó szilent kikopva?

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5096 Dátum: 2010.08.17 16:51:01 »
Sziasztok!

Tegnap lettem boldog tulajdonosa egy Carina E-nek. 1.6-os 116LE a kicsike és 94-es tehát még japánban gyártott. Tegnap volt pont 16 éves, lehet az volt a szülinapi ajándéka, hogy hozzám került, mert eléggé le volt lakva. KB 6 órán át takarítottuk ketten, és a motortérhez még hozzá se nyúltunk. Egyből kapott friss olajat (Castrol Magnatec 10W40)+szűrő, levegőszűrőt, új féktárcsák, új fékbetétek előre. Az alkatrész kijött 25000-ből szerintem elég baráti. Vannak kisebb hibái, de majd szépen rendbe lesz hozva. Nem működik a duda, a vezetőülés, mintha beállt volna, mert a háttámlát nem lehet dönteni, mikor takarítottunk, a gumi szőnyegek alatt vizes volt az alja, most szárítom, vagy beázik, de nem hiszem, mert jó állapotúak a gumitömítések, vagy azt a tippet kaptam, hogy a klíma kondenzvize nem tud elfolyni rendesen és az áll meg a kasztni aljában. A kormány jobbra áll egy kicsit nem egyenesen, gondolom a futóművön kéne állítani, tudtok Pesten valami olcsó műhelyt? Szerintem kicsit hangos a szellőzés ventilátora, gondolom koszos, vagy a pollenszűrő van halálban, a pollenszűrőt hol találom? A másik parajelenség, hogy bizonyos fordulatokon valami zizeg benne, a szerelőm azt mondta, hogy a katalizátor van benne széttörve és annak darabjai zörögnek a kipufogóban, de azt mondta majd elég, hát én azért nem vagyok biztos benne:) A másik, hogy az alapjárat nem teljesen egyenletes szerintem, mintha néha kicsit kihagyna, van hogy minimálisan rázza a kasztnit és ami  még furcsa, hogy gázelvételnél kicsit rángat, szerelő ment vele, azt mondta japán autó ez ilyen, tapasztalatok? Különben gyertya elvileg 16ezer km-erel ezelőtt lett benne elvileg cserélve, gondoltam veszek bele injektor tisztítót sajnos már teletankoltam, de gondoltam majd ráöntöm azt csak összekeveredik, azt ha megyek fel Pestre megküldöm rendesen autópályán, mert szerintem sokat volt városban használva, azt meglátjuk mit mutat utána. Meg azt a tippet kaptam, hogy fél tank benzinhez, fél tank etanolt tankoljak bele, az majd kipucolja rendesen:) Erről van valakinek tapasztalata?

Különben jó kis gép, de szokni kell még, elég nagy az autó, furcsa a motor karakterisztikája, furcsa a gázpedál mintha túl erősen kéne nyomni, főleg a padlógáz közelében, a klima nagyon fogja, de ez más autónál is így van. Meg, ha sokáig van 5-ik sebességi fokozatban, van hogy kicsit nehezebben akar kijönni a váltó onnan, lehet váltóolajat kéne cserélni benne. Remélem tartós jó kapcsolatunk lesz:)
Szia!
Ajánlom Ürömön a Supratrend szervízt, a beázással én is kűzdök, de vélhetően a kárpit alatti fólia hiányos. Szerintem azt nézd meg.
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5097 Dátum: 2010.08.17 19:40:47 »
A féltengelyek mibe fognak fájni ? A felújítás nem lett volna járható út ? Bármilyen autó féltengelycsuklóit fel lehet újítani !

Szia Palaczk!

Nem mai téma, de nálam aktuális sajnos. Mi az a szint, amikor még felújítható, és mikor van 100% csere szerinted?
Ahogy tzar is írja, ez sajnos csak a szétszedés után derül ki.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5098 Dátum: 2010.08.17 19:43:05 »
Agyam eldobom, hogy hárman is, gyakorlatilag egymás után, kompletten beidéztek egy bazi hosszú hozzászólást, 2-3 soros válaszok kedvéért  :nonono: ... Figyeljünk már kicsit oda a topik külalakjára, emberek  :yes: ... Mennyi plusz munka lett volna mondjuk az idézett hsz-nak csak az első mondatát bent hagyni, az érthetőség kedvéért, és a többit kiszerkeszteni? 2-3 mp, talán. Lécciléccilécci  :szemez:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5099 Dátum: 2010.08.17 19:56:15 »
Tegnap lettem boldog tulajdonosa egy Carina E-nek. 1.6-os 116LE a kicsike és 94-es tehát még japánban gyártott...
Szia, és grat a kocsihoz  :yes: ! Meg szabad kérdezni, hogy mibe került?

-Attól, hogy '94-es, még nem biztos, hogy japán. Kezdettől gyártották Angliában is. Biztosra az alvázszám alapján lehet menni: ha JT-vel kezdődik akkor japán, ha SB-vel akkor angol.
-Kezdetnek megteszi bele a 10 W-40-es Magnatec, de én azt javaslom, hogy 5-6 ezer km megtétele után cseréld le valami jobbra, hacsak nem tapasztalod, hogy ebből is sokat eszik. Jobb alatt elsősorban azt értem, hogy 5 W-40-es legyen, ezt hidegben meghálálja a motor; és a Castrol helyett inkább ajánlanék mondjuk Liqui Molyt, Fuchsot, Mobilt.
-A nem egyenesen álló kormányon futóműves szervízben pár perc alatt tudnak segíteni; föltéve ha amúgy okés a futómű, tehát nem húz el semerre vagy ilyesmi. De egyébként sem ártana ellenőrizni és szükség esetén beállíttatni.
-A bizonyos fordulatszámokon zörgés tipikus Carina-jelenség. Okozhatja a kipufogó flexibilis részének a hibája, vagy hogy egy korábbi csere, javítás során "lefelejtették" a kipufogórendszerről azt az ellensúlyt, ami pont a rezgéseket hivatott kiegyenlíteni. Szerelőd jó nagy hülyeséget mondott a katalizátor "elégő" darabjaival, már bocs  ::)
-A hangos ventillátort nagy eséllyel az okozza, hogy valahol valami levéldarab vagy ilyesmi zörög benne. Ez jó eséllyel elmúlik majd magától. A pollenszűrőhöz amúgy a középkonzol bal oldalán, a gázpedál felől lehet hozzáférni. Két darabból áll. És nagy valószínűséggel nem találsz majd ott semmit; előszeretettel ki szokták felejteni, ill. nem teszik vissza.
-Alapjárat-problémák & rángatás: első körben meg kéne tisztítani a fojtószelep-házat. Ez gyakran megoldja az ilyesmi problémákat.
-Injektor-tisztítót tehetsz bele. Az etanollal viszont én nem kísérleteznék, esetleg összehozhatsz egy frankó kis üzemanyagrendszer-dugulást.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.17 19:57:47 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )