Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 1917595 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

cere

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #30 Dátum: 2004.03.16 12:28:01 »
Raki,
És nem jön be a kipufogógáz?

raki

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #31 Dátum: 2004.03.16 14:05:44 »
Idézetet írta: "cere"
Raki,
És nem jön be a kipufogógáz?


asszem, néha bejön ilyenkor, de szerintem ez tényleg széljárásfüggő.
de majd megfigyelem, csak most egy ideig nem ülök vezetőülésbe

cere

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #32 Dátum: 2004.03.16 14:47:34 »
Még egy kérdésem lenne, hátha valaki tud segíteni:

a tetöablakom nem müködik (elektromos). A motor megy, de az ablak csak megmozdul, aztán megszorul (gondolom valami drót/vezetösín nincs a helyén). A márkaszervízben azt  mondták, nem érdemes foglalkozni vele, mert horror árakon adják az alkatrészt.
Egy ismerös ajánlotta a webasto-t, mint specialistát.
Ha valakinek van tapasztalata tetöablak témában, és megosztaná, azt hálásan megköszönném.

[/list]

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 916
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #33 Dátum: 2004.03.17 00:04:16 »
Idézetet írta: "cere"
Még egy kérdésem lenne, hátha valaki tud segíteni:

a tetöablakom nem müködik (elektromos). A motor megy, de az ablak csak megmozdul, aztán megszorul (gondolom valami drót/vezetösín nincs a helyén). A márkaszervízben azt  mondták, nem érdemes foglalkozni vele, mert horror árakon adják az alkatrészt.
Egy ismerös ajánlotta a webasto-t, mint specialistát.
Ha valakinek van tapasztalata tetöablak témában, és megosztaná, azt hálásan megköszönném.

[/list]

Szia!

A problémám hasonló.
Mondjuk nemtom nálad mennyire nem müxik... nálam a kiemeléses állás probléma nélkül megy, viszont a hátratolós állás elég nehezen, van amikor egyáltalán. Én valszeg kés? tavaszig nem foglalkozom vele.
Egy ismer?söm megnézte, elsö körben kicsit meg kellene kenni a mozgó alkatrészeket mosodsorban pedig 2 kis pöcök kopott el ami miatt nem tudja hátratolni az ablakot rendesen. Szal ha jó id?k lesznek, akkor lehet, hogy vmelyik hétvégén megnézetem vele; s akkor majd b?vebben ill. konkrétabban be tudok számolni. :)
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #34 Dátum: 2004.03.17 19:59:02 »
Idézetet írta: "cere"
Nálam is van valami kis rezonancia a csere után, viszont ami jobban zavar, hogy ha járó motornál állok, és a külsö levegöt fújja a szellözörendszer, akkor 15-20 mp múlva már érzem, hogy a kipufogó gáz jön be az utastértbe. Lehet, hogy a flex. rész nem tökéletes? Másnak van hasonló tapasztalata?


Hát , ha csakugyan a saját kipufogógázod jön befelé , az nem normális dolog , akkor gyaníthatóan valóban kifúj valahol a kipufogód . Menj el vmi kipufogó-szervízbe , nézzék meg - a kocsi alatt tartózkodva , járó motornál pillanatok alatt kiderül , kifúj-e valahol . Mellesleg ennek hangja is szokott lenni , többnyire jól észrevehető .

Azzal is próbálkozhatsz , hogy alapjáraton járó motor mellett megpróbálod befogni a kipufogócső végét . Így sokkal intenzívebb lesz a kifújás (föltéve , hogy van) , könnyebben észrevehető .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #35 Dátum: 2004.03.17 20:02:04 »
Idézetet írta: "raki"
Idézetet írta: "Palaczk"

Úgy érted : kuplung-hidraulika ?


ja,ja. Ez nekem bejott a regi '88-as, akkor 12-13 eves Corollamon is. Ott a kuplung munkahenger szivargott, nem kellett kicserelni, eleg volt csak megbutykolni a tomiteseket ( szetszed, kitisztit, hajlitgat, visszarak ).

A mostani Carinamon meg leirtam a topicba is, hogy micsoda szenvedes volt a kuplunggal. Vegul fohenger es munkahenger csere is volt, most egyelore ugy nez ki, hogy nincs vele problema.



a kipufugo flexibilis csovet azert irtam, mert en mar ugy vettem, hogy az lotyogott, meg a toyota.lap.hu oldalrol nyilo carina tipushibak oldalon is volt, aki jelezte.


Na igen , ami hidraulika , az szivároghat is , még egy Toyotában is  :wink:  ... Anno apám régi Coronájában is föl kellett újítani a kuplung-főhengert .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

cere

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #36 Dátum: 2004.03.18 08:23:16 »
Nálam egyáltatlán nem müködik, a tetö síkjából kicsit kimozdul (talán beesne az esö rajta, és hatalmas szélzaj lesz), de rögtön meg is feszül.


Idézetet írta: "kavarc"
Idézetet írta: "cere"
Még egy kérdésem lenne, hátha valaki tud segíteni:

a tetöablakom nem müködik (elektromos). A motor megy, de az ablak csak megmozdul, aztán megszorul (gondolom valami drót/vezetösín nincs a helyén). A márkaszervízben azt  mondták, nem érdemes foglalkozni vele, mert horror árakon adják az alkatrészt.
Egy ismerös ajánlotta a webasto-t, mint specialistát.
Ha valakinek van tapasztalata tetöablak témában, és megosztaná, azt hálásan megköszönném.

[/list]

Szia!

A problémám hasonló.
Mondjuk nemtom nálad mennyire nem müxik... nálam a kiemeléses állás probléma nélkül megy, viszont a hátratolós állás elég nehezen, van amikor egyáltalán. Én valszeg kés? tavaszig nem foglalkozom vele.
Egy ismer?söm megnézte, elsö körben kicsit meg kellene kenni a mozgó alkatrészeket mosodsorban pedig 2 kis pöcök kopott el ami miatt nem tudja hátratolni az ablakot rendesen. Szal ha jó id?k lesznek, akkor lehet, hogy vmelyik hétvégén megnézetem vele; s akkor majd b?vebben ill. konkrétabban be tudok számolni. :)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22183
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #37 Dátum: 2004.03.18 14:11:02 »
Bocs, hogy beleszólok, de az idézeteket megnyirbálhatnátok....
Sors bona nihil aliud

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 521
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
  • Autó: Suzuki SX4 S-Cross 1.4T GLX
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #38 Dátum: 2004.04.08 16:13:28 »
Sziasztok Carinatársak!
Nem tudom ti hogy tapasztaltátok, de az én 4 ajtós '96-os verdám csomagtér fedelét tartó torziós rugók rém gyengék. Ha egy kissé hátrafelé lejtös helyen állok meg, a csomagtartó teteje azonnal elkezd magától lezáródni, mert a rugók nem birják megtartani a felsö helyzetben. Ha eközben éppen behajolva a csomagokat szedem ki, akkor meg jól hátba vagy fejbevág. Már kénytelen voltam egy kis farudat rendszeresiteni a csomagtartóba, hogy azzal kitámaszthassam, ha szükséges.  :cry:
Szerintetek meg lehet jobban fesziteni a rugó pálcákat, hogy javuljon a helyzet? Gondolkodtam már azon is, hogy gázos emelö teleszkópokat kellene beépiteni, mint pl. a OFF vw ON modelleknél, de ahhoz pontosan be kellene tudni löni a teleszkóp tipusát, helyét, mozgásának geometriáját. Bár ehhez sajnálnám megfurni a csomagtartó alsó lemezét. Van erre vmi javaslatotok ötletetek :?:
Toyotáról csak jót vagy semmit...

raki

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #39 Dátum: 2004.04.08 20:53:25 »
az a rugó szerintem is gyenge de fogalmam sincs, mit lehet vele csinálni.

ennyit tudok ehhez hozzászólni :-)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #40 Dátum: 2004.04.08 21:19:11 »
Idézetet írta: "FLInt"
Sziasztok Carinatársak!
Nem tudom ti hogy tapasztaltátok, de az én 4 ajtós '96-os verdám csomagtér fedelét tartó torziós rugók rém gyengék. Ha egy kissé hátrafelé lejtös helyen állok meg, a csomagtartó teteje azonnal elkezd magától lezáródni, mert a rugók nem birják megtartani a felsö helyzetben. Ha eközben éppen behajolva a csomagokat szedem ki, akkor meg jól hátba vagy fejbevág. Már kénytelen voltam egy kis farudat rendszeresiteni a csomagtartóba, hogy azzal kitámaszthassam, ha szükséges.  :cry:
Szerintetek meg lehet jobban fesziteni a rugó pálcákat, hogy javuljon a helyzet? Gondolkodtam már azon is, hogy gázos emelö teleszkópokat kellene beépiteni, mint pl. a OFF vw ON modelleknél, de ahhoz pontosan be kellene tudni löni a teleszkóp tipusát, helyét, mozgásának geometriáját. Bár ehhez sajnálnám megfurni a csomagtartó alsó lemezét. Van erre vmi javaslatotok ötletetek :?:


Léteznek szakik/cégek , akik vállalják bármiféle rugó legyártását . Oda kell vinni egyet mintának , és megmondani , hogy csináljanak egy ilyet , de erősebb kivitelben . Biztos megoldható  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 916
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #41 Dátum: 2004.04.09 04:56:46 »
Sziasztok!

Amennyiben ma megjönnek az alkatrészek, akkor "nagygenerál" lesz a Carinán a hétvégén.
Nevezetesen gyertya (NGK, de nem a platina), leveg?sz?r? és ami említést érdemel mindkétoldali féltengelycsukló csere. :( Ugyhogy szoríjjatok, hogy minden klapponjon, különben szégyenszemre egyetlen siófokiként én nem tudok majd menni a talira...
Amúgy ami aktuális lenne még, az a benyaszürö és a vezérmüszíj; merthogy nemtom pontosan mennyi van az autóban. A blokkra ugyan rá van ragasztva egy maintenance csík ami az van, hogy 200000-nél kell cserélni legközelebb, de igancsak kétlem, hogy a szeretett autómban 122000 km van.
Palaczk említette, hogy minden második vezérmüszíj cserekor kell a csapágyat is cserélni... ez télleg így van, vagy csak ajánlott? Mert, ha nem kopott, akkor nem szeretnék egy újért 15-20000 Ft-ot adni. Merthogy egy jobbféle ennyibe kerül. :( Szerintetek?
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius SOL Navi, 2010, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #42 Dátum: 2004.04.09 07:47:42 »
kavarc:

Azt próbáld csak megtenni, hogy nem jössz el!!! Akkor aztán #@]ł!Ł$< lesz! :)
Komolyra fordítva a szót, bízunk benne, hogy rendben lesz minden a kocsiddal. Ahogy látom, óra szeint nagyon hasonló a kocsink, lévén nekem 124E-t mutat, de Palaczk mester szerint nyugodtan számolhatok hozzá még 60-at. A csapágyat én is kicseréltettem már jó egy kis SKF-re, de most egy jó ideig nyugodtan alszom. Szerintem te is várd meg mit mondanak a többiek a talin, valós lehet-e a 122E km, és ha igen, akkor még van 80E km-ed, ha meg többet futot a verda, akkor elképzelhető, hogy a közeljövőben neked is cserélned kell.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #43 Dátum: 2004.04.09 11:43:23 »
Idézetet írta: "kavarc"
Sziasztok!

Amennyiben ma megjönnek az alkatrészek, akkor "nagygenerál" lesz a Carinán a hétvégén.
Nevezetesen gyertya (NGK, de nem a platina), leveg?sz?r? és ami említést érdemel mindkétoldali féltengelycsukló csere. :( Ugyhogy szoríjjatok, hogy minden klapponjon, különben szégyenszemre egyetlen siófokiként én nem tudok majd menni a talira...
Amúgy ami aktuális lenne még, az a benyaszürö és a vezérmüszíj; merthogy nemtom pontosan mennyi van az autóban. A blokkra ugyan rá van ragasztva egy maintenance csík ami az van, hogy 200000-nél kell cserélni legközelebb, de igancsak kétlem, hogy a szeretett autómban 122000 km van.
Palaczk említette, hogy minden második vezérmüszíj cserekor kell a csapágyat is cserélni... ez télleg így van, vagy csak ajánlott? Mert, ha nem kopott, akkor nem szeretnék egy újért 15-20000 Ft-ot adni. Merthogy egy jobbféle ennyibe kerül. :( Szerintetek?


Azzal egyetértek , hogy "sima" gyertyát teszel bele - teljesen ugyanazt tudja vele az autó , a különbség csak annyi , hogy a platina háromszor annyi ideig tart . De annyival többe is kerül  :idea:

A féltengelyek mibe fognak fájni ? A felújítás nem lett volna járható út ? Bármilyen autó féltengelycsuklóit fel lehet újítani !

Vezérműszíj : csatlakozva Squiddyhez , szerintem is azt kéne tenni , hogy majd a talin górcső alá vesszük a kocsidat , és saccperkábé bekalibráljuk a kilométert  :wink:  ... Mindenesetre nagyon elkésve semmiképpen nem lehetsz vele - ha az óra 122-t mutat , annyival több csak nem lehet már benne , hogy a szíjszakadás akut veszélye fenyegessen ! Ami a görgőket illeti : preventíven tényleg nagyon ajánlatos kicserélni őket minden második szíjcserénél . Ha nem teszed meg , azzal bevállalod a szíj átugrásának , szakadásának fokozott kockázatát . A görgők , csapágyak kiszereléskori állapot-ellenőrzése csak annyit mond , hogy momentán még rendben vannak . Arra nem nyújt garanciát , hogy további 100 ezer kilométeren át is rendben lesznek  :!:  - márpedig nyilván nem véletlenül alakult ki ez a cserélési rutin , nyilván ez az a futásteljesítmény, ami után már fokozott az esélye a meghibásodásnak ! Szóval szerintem ezen ne spórolj  :idea:  - én most kopp ugyanebben a cipőben járok , a Camryn aktuális lesz a második szíjcsere - és bizony nagyon nem fűlik a fogam a görgők miatt több , mint háromszoros költséghez , de nincs más választásom !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 916
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #44 Dátum: 2004.04.13 07:00:03 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Azzal egyetértek , hogy "sima" gyertyát teszel bele - teljesen ugyanazt tudja vele az autó , a különbség csak annyi , hogy a platina háromszor annyi ideig tart . De annyival többe is kerül  :idea:

A féltengelyek mibe fognak fájni ? A felújítás nem lett volna járható út ? Bármilyen autó féltengelycsuklóit fel lehet újítani !

Vezérm?szíj : csatlakozva Squiddyhez , szerintem is azt kéne tenni , hogy majd a talin górcs? alá vesszük a kocsidat , és saccperkábé bekalibráljuk a kilométert  :wink:  ... Mindenesetre nagyon elkésve semmiképpen nem lehetsz vele - ha az óra 122-t mutat , annyival több csak nem lehet már benne , hogy a szíjszakadás akut veszélye fenyegessen ! Ami a görg?ket illeti : preventíven tényleg nagyon ajánlatos kicserélni ?ket minden második szíjcserénél . Ha nem teszed meg , azzal bevállalod a szíj átugrásának , szakadásának fokozott kockázatát . A görg?k , csapágyak kiszereléskori állapot-ellen?rzése csak annyit mond , hogy momentán még rendben vannak . Arra nem nyújt garanciát , hogy további 100 ezer kilométeren át is rendben lesznek  :!:  - márpedig nyilván nem véletlenül


SZiasztok!

Sajna nem jött meg péntekre a csukló, söt mi több k*rva nagy blama történt: nekem "kellett" felgöngyölítenem egy országos alkatrészkereskedö-hálózat programhibáját. Nevezetesen megjött a féltengelycsukló, de az egy off Ford Escort on típushoz való volt... A srác mutogatta nekem a gépen, hogy ezt a cikkszámot hozza, és nézzük meg hátha passzol; hát persze, hogy nem passzolt.
Ez egyébként egy LPR gyármányú olasz nagyonoccsó lett volna 17k HUFért. Namost az történt, hogy a fent nevezett gyártó CarinaE-hez nem gyárt csulót... a másik lehetöség a Nipparts, ahol darabja 53k (!) HUF. És ez csak a külsö csukló. Szal kicsit fel vagyok háborodva a dolgon, de nem tudok mást csinálni. Szumma: Csuklócsere elhalasztva.
A gyertya és a levegöszürö upgrade kicsit könnyebben ment. A gyertyák már nagyon oda voltak. Jótékonyan hatott a csere, mert érhezhetöbben jobban (fel)pörög a moci, és talén jobban is húz.
A talira mindenképpen megyek, és átadom a járgányomat nálam hozzáértöbb kezekbe... majd jó megvizslatjátok mivel it lehet tenni, mennyi lehet a futott km, stb.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI