szomorúan konstatálom, hogy ez a kis fejtörő ilyen érdektelenségbe fulladt. mindegy ráfogom arra, hogy mindenki nyaral.
Azt hittem érdekel titeket, hogy mi milyen hibát okozhat.
No, mindegy, azért befejezem a történetet:
Szal volt egy kontaktszagú hiba, már csak az volt a kérdés, hogy hol van.
Végig mozgattuk a kábelkorbácsot, a motortéri rész rendben volt.
A tüzfal utáni részt mozgatva viszont jött a hiba. Szerencsére nem egy prémium márkáról volt szó, így minden akadály nélkül be lehetett nézni a műszerfal alá.
Az állam is leesett, amikor megláttam, hogy a motortérben még védőcsőben futó vezeték köteg a műszerfal alatt már csupaszon megy, mitöbb egy lemezből sajtolt merevítő felett, aminek olyan éles pereme volt, hogy kenyeret lehetett volna szeletelni vele.
A kábelköteg persze a motor mozgása miatt kidörzsölődött, és hátrameneti megfeszülésekor letestelte a nyomásjelet akkor már feszültségként szolgáltató vezetéket. Ez adta a hibakódot.
konstrukció minősíthetetlen mivoltától eltekintve, kicsit továbbgondolva, egy ilyen hiba véletlen szerűen adta csak a MAP szenzorral kapcsolatos hibát.Bármi más is lehetett volna!
Ugyanis, ha pl. a fordulatjeladó vezetékét testeli azonnal le áll a gép!!!
Tehát ilyen alapon bármelyik más vezeték is eldörzsölődhetett volna más-más hibát eredményezve, esetleg olyat is, hogy egy árammal jobban megtáplált vezeték testelődik. Nem kell hogy kigyuladjon, csak melegedjen meg annyira, hogy nem testzárlat, hanem sima zárlat jön létre a többi madzaggal. Akkor jön az, hogy össze-vissza megy minden, mintha ördög költözött volna bele.
Mindez egy buta konstrukciós hiba miatt!!!
Vagy azért, mert már az a +20cm védőcső nem fért bele a büdzsébe! Hallatlan.
Ja egyébként ez is japán eredetű autó, tehát nem helytálló az a kijelentés, hogy "nekem csak japán autó kell". Ez önmagában még nem biztosíték a megbízható működésre, mivel mondom mégegyszer ez a hiba akár olyan is lehetett volna, hogy hátramenetben leáll. Egyébként hibátlanul megy! Ez is elég bosszantó nem?