Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2698168 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3495 Dátum: 2008.07.08 15:44:04 »
"Ez lehet, hogy naiv, de ha allohelyzetben befogod egy pillanatra a kipufogot, tortenik vmi? Persze jaro motornal, uresben  ::) "

ezt nem próbáltuk.
Igaz mindenki őgy tudja, hogy így le lehet állítani egy autót, de én még egyszer sem láttam, hogy valakinek ez így sikerült volna.
Persze elméletileg leáll.

Visszatérve a kérdésre a kipufogó rendszer hibátlan, tömített!

(Lehet, hogy eddig nem derült ki, de mi rájöttünk a hibára, hamar el is hárítottuk, csak érdekelne, hogy ti hogyan lépkednétek a megoldás felé, illetve tapasztalat mindenkinek! hátha jól jön egyszer alapon)

Nem a váltókar dörzsizte ki valamely szenzordrótot és rückwarts-be letestelte??

Akkor mar akkor is jelentkezett volna, ha nem indul el (csak hatramenetbe teszik), meg ha felemelik is jelentkezne sztem.
Persze lehet, hogy indulaskor a motor meg annyit mozdul, hogy az meg kell hozza...
A legszurot leveve is jelentkezett, vagy ezt sem probaltatok?



Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3496 Dátum: 2008.07.08 16:55:25 »

Nem, a légszűrő levétele sem kellett hozzá.

Következő adalékot is elmondom. Bár Trotter valamire rátapintott az előbb.
Szal a következő adalék: lévén MAP szenzoros gép a fals levegő keresése a folytószelep után, esetleg közvetlenül a szenzornál következett, de sajnos a motor mozgására sem változott a hang és egyébként sem lehetett hallani sziszegést. minden vákuumcső tömített.
Erre egybként lehetett is számítani, hiszen mint mondtam azon kívül, hogy világított a MIL, semmi gondja sem volt. Ezek szerint a rendszer fizikailag rendben, kellőképp tömített. Tehát a hiba vagy elektromos hiba lesz esetleg maga a szívócső nyomását mérő MAP szenzor.
Addig is eljutottunk, hogy a motor mozgása kell a hibához.
Forgattuk, igazgattuk a szenzort, magát a csatlakozót is, eletromos vezetékét is, de semmi.

Természetesen a diag műszert rögtön átkapcsoltuk osszcilloszkóp módba, hogy mutassa már a mért szívócső nyomást, mi is a gondja vele tulképpen
Alapjáraton 32-37 kPa közt változott.
Kézifék behúz és elkezdtük terhelni a motort. Előremenetben szépen emelkedett a függvény, ahogy kell. Hátramenetben lassan terhelve szintén emelkedett, de aztán egyszer csak le 0-ra végig a terhelés alatt, majd alapjáratra visszaengedve ismét vissza állt a 32-37 kPa, csak akkor már ugye a hiba beíródott, a lámpa világít.
A helyzet maradt a régi, előre azt csináltál vele, amit akartál, csak akkor jött a hiba, ha rükibe raktad és hátrafelé terhelted a motort.
Ami meg ugye a motornak mőködési szempontból teljesen mindegy, hogy merre terheled, egyedül a reakciónyomatékban van kükönbség, amit a tartóbakkoknak fel kell venni, és az ezzel járó billenés, amire helyesen rá is jöttetek.

Elektromos hibára gyanakodva végig néztük, végig mozgattuk a szenzorhoz menő kábelt, a mellette menő gyújtótrafó, nagyfesz vezetékekket nem torzítja-e valami a jelet, de egyikre sem jött a hiba, illetve ilyesminek előrefelé is kellene jelentkezni.
lekapcsoltuk a tolatólámpa kapcsolót a rendszerről, de a hiba továbbra is makacsul megmaradt. tehát a tolatással nem elektromosan volt kapcsolatban a hiba.

« Utoljára szerkesztve: 2008.07.08 16:58:51 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3497 Dátum: 2008.07.08 17:03:10 »
Nos, a hiba tehát elketromosnak tűnik, meg összefügésben van a billenéssel is, de hol a fenében van???
 :helpsmilie: :helpsmilie: :helpsmilie:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3498 Dátum: 2008.07.09 09:13:21 »
szomorúan konstatálom, hogy ez a kis fejtörő ilyen érdektelenségbe fulladt. mindegy ráfogom arra, hogy mindenki nyaral.
Azt hittem érdekel titeket, hogy mi milyen hibát okozhat.

No, mindegy, azért befejezem a történetet:

Szal volt egy kontaktszagú hiba, már csak az volt a kérdés, hogy hol van.
Végig mozgattuk a kábelkorbácsot,  a motortéri rész rendben volt.
A tüzfal utáni részt mozgatva viszont jött a hiba. Szerencsére nem egy prémium márkáról volt szó, így minden akadály nélkül be lehetett nézni a műszerfal alá.

Az állam is leesett, amikor megláttam, hogy a motortérben még védőcsőben futó vezeték köteg a műszerfal alatt már csupaszon megy, mitöbb egy lemezből sajtolt merevítő felett, aminek olyan éles pereme volt, hogy kenyeret lehetett volna szeletelni vele.
A kábelköteg persze a motor mozgása miatt kidörzsölődött, és hátrameneti  megfeszülésekor letestelte a nyomásjelet akkor már feszültségként szolgáltató vezetéket. Ez adta a hibakódot.

konstrukció minősíthetetlen mivoltától eltekintve, kicsit továbbgondolva, egy ilyen hiba véletlen szerűen adta csak a MAP szenzorral kapcsolatos hibát.Bármi más is lehetett volna!
Ugyanis, ha pl. a fordulatjeladó vezetékét testeli azonnal le áll a gép!!!
Tehát ilyen alapon bármelyik más vezeték is eldörzsölődhetett volna más-más hibát eredményezve, esetleg olyat is, hogy egy árammal jobban megtáplált vezeték testelődik. Nem kell hogy kigyuladjon, csak melegedjen meg annyira, hogy nem testzárlat, hanem sima zárlat jön létre a többi madzaggal. Akkor jön az, hogy össze-vissza megy minden, mintha ördög költözött volna bele.
Mindez egy buta konstrukciós hiba miatt!!! :2guns:
Vagy azért, mert már az a +20cm védőcső nem fért bele a büdzsébe! Hallatlan.
Ja egyébként ez is japán eredetű autó, tehát nem helytálló az a kijelentés, hogy "nekem csak japán autó kell". Ez önmagában még nem biztosíték a megbízható működésre, mivel mondom mégegyszer ez a hiba akár olyan is lehetett volna, hogy hátramenetben leáll. Egyébként hibátlanul megy! Ez is elég bosszantó nem?

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3499 Dátum: 2008.07.09 09:36:46 »
szomorúan konstatálom, hogy ez a kis fejtörő ilyen érdektelenségbe fulladt. mindegy ráfogom arra, hogy mindenki nyaral.
Azt hittem érdekel titeket, hogy mi milyen hibát okozhat.

Engem nagyon erdekelt a dolog, de miutan kiderult, hogy kontakt hibarol van, azzal nem nagyon mit lehet otletelni igy monitoron at. Lasd be, te se tetted volna  :no:
Mozgatod mindenhol, ahol baj van szetszeded es megnezed. Nem tudhattuk, hogy epp a tuzfalnal van a ***.
Egyebkent nagyon tanulsagos volt.  :clap:
Koszonjuk :rockon:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3500 Dátum: 2008.07.09 10:42:35 »
Köszönom én is tanulságos volt. Örülök, hogy rátapintottam a kidörzsölésre, csak én a szenzor vezetékére gondoltam. Ez a xar a KH-ban, akárhol lehet, mint a mellékelt ábra is mutatja.

Zárszóként: milyen márka, mely típusa volt?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3501 Dátum: 2008.07.09 11:35:57 »
Köszönom én is tanulságos volt. Örülök, hogy rátapintottam a kidörzsölésre, csak én a szenzor vezetékére gondoltam. Ez a xar a KH-ban, akárhol lehet, mint a mellékelt ábra is mutatja.

Zárszóként: milyen márka, mely típusa volt?
Erről nem igazán akrtam írni, de ha ennyire fontos akkor egy 1.0-ás suzi volt.
Megjegyzem nem hallottam, hogy típushiba lenne ez a letestelődés ezen a helyen, de hogy al ehetőség ott van benne, és hogy ez gyárilag van benne az tuti!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3502 Dátum: 2008.07.09 11:38:32 »
szomorúan konstatálom, hogy ez a kis fejtörő ilyen érdektelenségbe fulladt. mindegy ráfogom arra, hogy mindenki nyaral.
Azt hittem érdekel titeket, hogy mi milyen hibát okozhat.

Engem nagyon erdekelt a dolog, de miutan kiderult, hogy kontakt hibarol van, azzal nem nagyon mit lehet otletelni igy monitoron at. Lasd be, te se tetted volna  :no:
Mozgatod mindenhol, ahol baj van szetszeded es megnezed. Nem tudhattuk, hogy epp a tuzfalnal van a ***.
Egyebkent nagyon tanulsagos volt.  :clap:
Koszonjuk :rockon:
Természetesen ez azoknak szólt, akik szokták látogatni ezt az oldalt és nem vették fel a kesztyűt! :cool2:
Annak nagyon örültem, hogy ti legalább elmerengtetek a hibán.
szerintem így hasznosabb, mint ha csak elmesélem, mert talán így jobban megmarad!
Sosem lehet tudni...

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3503 Dátum: 2008.07.09 13:09:21 »
Sziasztok!Segítséget kérnék!1996 Carina e 1.6 116 le 4A-FE motorral,angol gyártmány.Kb.egy éve már,mintha nem lenne fék rásegítésem!Hidegen két-három fékezésig teljesen rendben van,de aztán már izomból kell nyomni a pedált!Elég kellemetlen főleg vízes úton ,mert ABS nélkül hamar satuznak a kerekek!Műszakin a fékhatás mérés teljesen rendben volt egy hónapja!Tanácsokat kérnék mi lehet a hiba oka!Előre is Köszönöm!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3504 Dátum: 2008.07.09 14:34:23 »
Sziasztok!Segítséget kérnék!1996 Carina e 1.6 116 le 4A-FE motorral,angol gyártmány.Kb.egy éve már,mintha nem lenne fék rásegítésem!Hidegen két-három fékezésig teljesen rendben van,de aztán már izomból kell nyomni a pedált!Elég kellemetlen főleg vízes úton ,mert ABS nélkül hamar satuznak a kerekek!Műszakin a fékhatás mérés teljesen rendben volt egy hónapja!Tanácsokat kérnék mi lehet a hiba oka!Előre is Köszönöm!
ettől azért több, részletesebb infó kellene.
Nem is tudom hol kezdjem:
Előszöris talán kellenének a számok (az összes), amit a műszakin mértek a fékkel kapcsolatosan.
Aztán, számomra nem volt egyértelmű, fékhatás nincs, tehát nem lassul a vas?
aztán ha van fék és minden ok, akkor is ugyan ott fog, mint amikor már nem jó?
Aztán melyik kerék satuzik? Első, hátsó, ha izomból nyomod?
 Így látatlanban arra gondolok, hogy annak ellenére, hogy a fékpadon rendben volt, valami mozgó alkatrész be lehet rohadva, és nem oldja egyből a féket, pl.: hátul, ami aztán túlmelegszik és csökken a fékhatása. NO, de ez így csak próbálkozás.
Én a rásegítőre nem tennék tétet, mert ugyan, ami elromolhat el is romlik alapon az is lehet hiba forrás, de annyira nem jellemző egyik típusnál sem, hogy nagyon. De persze ezt is meg kellene vizsgálni, ha egyébként minden rendben látszik.

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3505 Dátum: 2008.07.10 08:02:02 »
Van fékhatás,lassul a vas,ezzel nincsen gondom.Viszont nem finoman adagolható.Hidegen a pedál "puha" jól adagolható,két-három fékezés után felkeményedik és erősen taposni kell.Ja és az első kerekek satuznak.Ime a vizsgálati jegyzőkönyv adatai:Első tengely kerék fékerő bal oldal 2263N,ingadozás 4%,jobb 1960 N ingadozás 3%.Hátsó tengely bal 1064 N ingadozás 22%,jobb 993 N 23%,Kézifék bal 1515N,jobb 1510 N.Köszi a hozzászólást!

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3506 Dátum: 2008.07.10 14:16:20 »
b.c.:
Én is köszi a tanórát! :D

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3507 Dátum: 2008.07.11 07:45:04 »
Van fékhatás,lassul a vas,ezzel nincsen gondom.Viszont nem finoman adagolható.Hidegen a pedál "puha" jól adagolható,két-három fékezés után felkeményedik és erősen taposni kell.Ja és az első kerekek satuznak.Ime a vizsgálati jegyzőkönyv adatai:Első tengely kerék fékerő bal oldal 2263N,ingadozás 4%,jobb 1960 N ingadozás 3%.Hátsó tengely bal 1064 N ingadozás 22%,jobb 993 N 23%,Kézifék bal 1515N,jobb 1510 N.Köszi a hozzászólást!
Gondolom addig tud satuzni, amíg puha a fék nem?
Amikor már 2 lábas akkor örülsz, ha meg tudsz állni.

Nos, elvileg a fékrásegítőhöz menő vákuumcsövet kellene megnézned.
Ha az rendben van emlékeim szerint (bár az nem azonos típusnál volt, de gondolom ez azért egységes) kell lenni egy visszacsapó szelepnek a vákuum dobon. Talán egyből abba megy bele a vakuumcső.
szerintem vagy azzal van gond, vagy a szeleprendszerrel a vákuumdobban, ami meg nem javítható.
Én a helyedben megpróbálnék egy másikat szerezni egy bontóból. Elég csak a vákuumdob, már ha adják külön.

gebe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3508 Dátum: 2008.07.12 13:47:59 »
Üdv, segítsen valaki: 1996-os Carina 1,6-os kocsim tavaly hengerfejes lett. Megcsináltattam, 4000 km után újra átégett az 1-es,-2-es henger között. Nem javíttattam, vettem bele egy motort, nagyon jól ment, erős volt, halk, keveset fogyasztott. 3000 km után ez is hengerfejes lett, szintén az 1-2 henger között. Megcsináltattam, most viszont "nem megy" az autó, erejét vesztette, olyan mint korábban klímával+4személlyel. Lassan pörög fel, nagyon kell tiporni a gázpedált a korábbihoz képest. Az ismerősök, szerelők értetlenül állnak a jelenség előtt, ötletük sincs. Most csináltattam zöldkártyát, az értékek jók.
 
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.12 13:52:29 írta gebe »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3509 Dátum: 2008.07.12 22:35:06 »
Üdv, segítsen valaki: 1996-os Carina 1,6-os kocsim tavaly hengerfejes lett. Megcsináltattam, 4000 km után újra átégett az 1-es,-2-es henger között. Nem javíttattam, vettem bele egy motort, nagyon jól ment, erős volt, halk, keveset fogyasztott. 3000 km után ez is hengerfejes lett, szintén az 1-2 henger között. Megcsináltattam, most viszont "nem megy" az autó, erejét vesztette, olyan mint korábban klímával+4személlyel. Lassan pörög fel, nagyon kell tiporni a gázpedált a korábbihoz képest. Az ismerősök, szerelők értetlenül állnak a jelenség előtt, ötletük sincs. Most csináltattam zöldkártyát, az értékek jók.
 
Tudni kellene, hogy mit csináltak a javítás során.
Mérni kellene egy kompressziót, de a legjobb egy hengernyomásveszteség-mérés lenne, de ezt nem sok helyen tudják megcsinálni.
Ha esetleg denso elosztód van ott előfordulhat, hogy rossz alapelőgyújtásszöget állítottak vissza az összerakás során. A BOSCH rendszernél nincs állítási lehetőség.
aztán meg lehet nézni a vezérlés jeleit, hogy helyükön vannak-e, bar ilyen hiba már füllel is hallható a motoron.

szal, van választék, csak tudni kellene mit csináltak. pl., ha szelepek kivételénél nem szakszerűen veszik ki a szelepéket simán el lehet hajtani a szeleptányért. ekkor kifúj a szelep mellett.
Aztán az is lehet, hogy nem a helyükre kerültek vissza a szelepek, amennyiben nem volt becsiszolás, csak szét összeszerelés.
Ha gyűrűzve is volt akkor természetes, hogy amíg be nem kopik, kicsit "szororsabban" forog a motor!
Na, szóval van választék.
Megjegyzem biztos a motorral van a bibi???
Nem lehet szoruló fék esetleg, ami visszafogja, stb...

Illetve mit csinálsz vele, hogy hgengerfejes lesz.
El van tömődve a hűtőd esetleg???
 Az új moci is a régi hűtővel lett összerakva ugye. Ki meg nem mosta senki... (csak 5let) Na, de ezt is észre kellene venni egy figyelmes gazdának!!! Vannak előjelek, nem?
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.12 22:41:28 írta b.c. »