Szerző Téma: Biztosítás  (Megtekintve 601612 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Biztosítás
« Válasz #1305 Dátum: 2010.11.03 12:01:42 »
Zsír :)

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Biztosítás
« Válasz #1306 Dátum: 2010.11.03 13:08:24 »
Úgy tűnik tényleg az a kérdés, ki mennyivel fizet kevesebbet jövőre.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Biztosítás
« Válasz #1307 Dátum: 2010.11.03 14:42:46 »
Úgy tűnik tényleg az a kérdés, ki mennyivel fizet kevesebbet jövőre.

Hát akkor 2 lehetőség van:
Eddig nagyon a zsebünkbe nyultak a biztositók- ezt látszik bizonyitani, hogy OV öket is megsarcolja különadóval :flowers:
A biztositok nem fognak kijönni a dijakból- megint  passzol egy pár :D

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Biztosítás
« Válasz #1308 Dátum: 2010.11.03 14:56:21 »
Itt is van némi magyarázat.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Biztosítás
« Válasz #1309 Dátum: 2010.11.03 15:04:42 »
Itt is van némi magyarázat.
Na hát akkor mindkettő igaz lehet: edig nagyon lenyultak minket, mostmeg tönkre mehetnek, legalább is egyesek :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Biztosítás
« Válasz #1310 Dátum: 2010.11.03 15:12:00 »
Én magamból, illetve a környezetemből kiindulva alapvetően két olyan korosztályt bűntetnék magasabb KGFB-vel, akik magasabb kockázatot jelentenek a közlekedőkre:
1. 17 - kb. 25 éves korig
2. 60 év fölöttiek
Tudom, milyen vagány voltam én anno, indokoltnak látnám, hogy a "friss" jogsival rendelkezők, vagy családjaik nagyobb szorzót kapjanak, épp azért, mert nincs rutinjuk, és merészek. Kb az a 25-26. év az a határ, amikor - ha addig rendszeresen vezetett a gyerek 17 éves kora óta -, szerzett megfelelő rutint, hogy ne csak magára gondoljon vezetés közben, hanem másokra is felelősség teljesen figyeljen, ráadásul elmúlik addigra a "vagány" korszak, esetleg túl van egy-két koccanáson is, de az is lehet, hogy már dolgozik, így érzi a munka-pénz közötti nem mindig líneáris arányt Benőtt a feje lágya.
A 60+ -osok, pedig azért jelentenek kockázatot, mert kezdenek lassulni (reakció idő), a figyelmük tompul, klimax, stb... No, nem kifejezetten Walther Röhl-re gondolok itt.  :D :D Azért mellé még bármikor bülnék a Nordschleifén egy-két körre...
Akiknek van gyerekük, pedig feltételezhetően óvatosabban vezetnek, ha másért nem is, legalább a saját családjuk érdekében.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Biztosítás
« Válasz #1311 Dátum: 2010.11.03 15:13:19 »
Itt is van némi magyarázat.
Na hát akkor mindkettő igaz lehet: edig nagyon lenyultak minket, mostmeg tönkre mehetnek, legalább is egyesek :D
A természetben is így van, természetes kiválasztódás útján a férgek kihullanak. Nem baj, sok helyen elkelne még némi "vérfrissítés"...  :ph34r:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Biztosítás
« Válasz #1312 Dátum: 2010.11.03 15:18:31 »
Azért erősen csúsztatás a bíróságra hivatkozni, ha már oda kerül az ügy, akkor az nem a kötelező biztosítás témája; másrészt arról meg nem szólt az illető, hogy egyre terjedő gyakorlat a megosztott felelősség, ami végső soron csak a biztosítóknak jó, hiszen így nincs vétlen fél, mindenki veszíti a bónuszát, vagy fizet.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Biztosítás
« Válasz #1313 Dátum: 2010.11.03 15:21:04 »
Én magamból, illetve a környezetemből kiindulva alapvetően két olyan korosztályt bűntetnék magasabb KGFB-vel, akik magasabb kockázatot jelentenek a közlekedőkre:
1. 17 - kb. 25 éves korig
2. 60 év fölöttiek
Tudom, milyen vagány voltam én anno, indokoltnak látnám, hogy a "friss" jogsival rendelkezők, vagy családjaik nagyobb szorzót kapjanak, épp azért, mert nincs rutinjuk, és merészek. Kb az a 25-26. év az a határ, amikor - ha addig rendszeresen vezetett a gyerek 17 éves kora óta -, szerzett megfelelő rutint, hogy ne csak magára gondoljon vezetés közben, hanem másokra is felelősség teljesen figyeljen, ráadásul elmúlik addigra a "vagány" korszak, esetleg túl van egy-két koccanáson is, de az is lehet, hogy már dolgozik, így érzi a munka-pénz közötti nem mindig líneáris arányt Benőtt a feje lágya.
A 60+ -osok, pedig azért jelentenek kockázatot, mert kezdenek lassulni (reakció idő), a figyelmük tompul, klimax, stb... No, nem kifejezetten Walther Röhl-re gondolok itt.  :D :D Azért mellé még bármikor bülnék a Nordschleifén egy-két körre...
Akiknek van gyerekük, pedig feltételezhetően óvatosabban vezetnek, ha másért nem is, legalább a saját családjuk érdekében.
Az elsővel két dolog van: aki 25 évesen szerzi meg a jogsiját, az is vagány lesz pár hónap múlva, ha "aranyifjú-típus" - és ma egyre inkább tolódik ki a családalapítás ideje - másrészt hogy ellenőrzöd, hogy valaki elég rendszeresen vezet-e?
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Biztosítás
« Válasz #1314 Dátum: 2010.11.03 15:21:54 »
Utóbbi mondatodra, gondolom, legjobb példa, amikor minden ok nélkül bevágják előtted a satuféket, Te meg belerongyolsz, még akkor is, ha elvileg megfelelő volt a követési távolságod... Így jogos a megosztott felelősség kérdése...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Biztosítás
« Válasz #1315 Dátum: 2010.11.03 15:29:39 »
Az elsővel két dolog van: aki 25 évesen szerzi meg a jogsiját, az is vagány lesz pár hónap múlva, ha "aranyifjú-típus" - és ma egyre inkább tolódik ki a családalapítás ideje - másrészt hogy ellenőrzöd, hogy valaki elég rendszeresen vezet-e?
Pl kezdő sofőröknek évenkénti kontrollal a rutinjukról. Szubjektív ugyan, de pl., ha én beülök vki mellé, már az első pár méteren le tudom szűrni, hogy mire képes. Pl abból, ahogy vezeti az autót, használja-e a tükröket, stb... Jobb esetben az idő előrehaladtával megjön a rutin is. Ha a jogsi megszerzésétől (17. év) évente van egy ilyen "vizsga", könnyen könnyebben kiszűrhetők a tehetségtelen (=kockázatos) vezetők.
Ezennel javítom magam, nem a kor, hanem a jogsi megszerzésének dátumától számított 5 év (és ezen belül az említett kontrollok) határoznák meg a kockázati szintet ebben a kategóriában.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Biztosítás
« Válasz #1316 Dátum: 2010.11.03 15:31:53 »
Tudom, hogy ez így még mindig foghíjas, de körvonalakban valami ilyesmit tudnék elképzelni, ami hatékony lehetne.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Biztosítás
« Válasz #1317 Dátum: 2010.11.03 15:40:05 »
Utóbbi mondatodra, gondolom, legjobb példa, amikor minden ok nélkül bevágják előtted a satuféket, Te meg belerongyolsz, még akkor is, ha elvileg megfelelő volt a követési távolságod... Így jogos a megosztott felelősség kérdése...
Ez sántít, mert ha belerongyoltál hátulról, akkor nem volt megfelelő a követési távolság vagy elbambultál. Minkét esetben tied a balhé. Ez a minden ok nélküliség meg egy megfoghatatlan dolog.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Biztosítás
« Válasz #1318 Dátum: 2010.11.03 15:41:30 »
Pl kezdő sofőröknek évenkénti kontrollal a rutinjukról. Szubjektív ugyan, de pl., ha én beülök vki mellé, már az első pár méteren le tudom szűrni, hogy mire képes. Pl abból, ahogy vezeti az autót, használja-e a tükröket, stb... Jobb esetben az idő előrehaladtával megjön a rutin is. Ha a jogsi megszerzésétől (17. év) évente van egy ilyen "vizsga", könnyen könnyebben kiszűrhetők a tehetségtelen (=kockázatos) vezetők.
Ezennel javítom magam, nem a kor, hanem a jogsi megszerzésének dátumától számított 5 év (és ezen belül az említett kontrollok) határoznák meg a kockázati szintet ebben a kategóriában.
Ezt ki finanszírozná, no meg miből? És akkor már eljutottunk a hazánkban mégcsak hírből sem ismert korrupció kérdéséhez... :no: :no: :no:
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Biztosítás
« Válasz #1319 Dátum: 2010.11.03 15:52:19 »
A Biztositók már átláthatatlan szempontok szerint kalkulálnak, mindegyik másként. Olyan dolgokat is belevisznek aminek semmi köze a balesetek gyakoriságához: köztisztviselő, autóklubtag, gyerekek száma, nyugdijas (előnyös meg hátrány is :hmmmm:)stb
Azt meg végkép nem értem ,hogy miért kérdezik, hogy hány ajtós az autó?