És szerinted a guminyomás nagyobb fogyasztáskülömbséget eredményez? (Eltekintve a kisebb átmérőtől, csak a nagyobb surlódás/gördülési ellenállás miatt?)
Igen. Több százalékban kifejezhető fogyasztásnövekedést okoz pl. már az is, ha az előírthez képest fél barral kisebb a nyomás a gumiban. A keréknyomás megemelése az egyik alapvető spórolós "trükk". A keményebb gumi, aminek nem gyűrődik, hajlik annyit az oldala haladás közben, lényegesen könnyebben gurul.
Csinálj egy olyan próbált, hogy leereszted a kerekeidet 1.5-re, aztán egy adott ponton, egy adott sebességnél kiveszed a váltót üresbe, és leméred, mennyit gurul az autó megállásig. Utána próbáld ki ugyanezt 2.5-el. Meg fogsz lepődni. (Persze egymás után történjen a két próba, hogy ne legyen mondjuk egyik alkalommal 15 kmh hátszél, a másikkal meg 20 kmh szembeszél
)