Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6782545 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #25770 Dátum: 2013.05.16 20:22:46 »
Nagyon sokat vezetek, de a Carinát szeretem is vezetni, jó látni az embereket, amikor nem értik..
Nnna ez az! mottó(m) lehetne! ::)  :hug: :D

zsolesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:Carina
« Válasz #25771 Dátum: 2013.05.16 20:23:13 »
Olaszországban egy E merci, vagy valami olyasmi jött a pályán mögöttem, és erősen érkezett rám, pedig haladtam haladtam azért.
Elkezdtem neki nyomni, ne tartsam fel :devil:, aztán már amikor nem látszódott pontosan milyen autó, elvettem a gázt(meg mert nászuton voltunk, és nem akartam egyből válni) :lol:
Utána már nem akart letolni, mondjuk aggódtam kicsit, fotóznak-e, de ezek szerint nem léptem túl a megengedett sebességet :cool2:
 :lol: :lol:

Nagyon sokat vezetek, de a Carinát szeretem is vezetni, jó látni az embereket, amikor nem értik..

Meggyőztetek,2.0 lesz! :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25772 Dátum: 2013.05.16 20:32:15 »
Meggyőztetek,2.0 lesz! :D
Mondom, nem rossz az 1.6, de meg kell nézni, nem tudom, hogy a 3S-FE-t érinti-e a 4A-FE gyűrűproblémája a 94-95-ös évjáratoknál például?

Ha van egy jobb 1.6, akkor esetleg 2.0 motorcsere is játszhat, de ez elég szélsőséges megoldás, csakis végső esetre, sok a macera vele  :excl:

Ahogy írták már, általában elég az 1.6 is, főleg ha nem szegénykeverékes, 115 LE elég szokott lenni, FUBA is azzal nyomja  :D Mire lenne képes egy kétliteressel, rossz belegondolni  [rohog]
De ha véletlenül mégis lenne jobb 2.0-s is, akkor nyilván megérné meggondolni.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.16 20:35:26 írta vd1234 »

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Carina
« Válasz #25773 Dátum: 2013.05.16 20:36:41 »
Meggyőztetek,2.0 lesz! :D

Nem akarlak se rá-, se lebeszélni, de nem tudom városban az 1.6-os hogyan fogyaszt, a 2 lityis nálam 8-11 liter között.(Klímával vagy télen)
Nagyon szeretem az autómat, De Pl a motortartóbakot nem találtam hozzá, csak horror áron, így csináltattam bele, de ez meg rázza alapjáraton a kasztnit, ami azért kicsit zavaró viszont versenyautós :lol:
A Motort nem lehet tuningolni(mondjuk  nekem nem szempont, bár egy gti-t turbóznék :devil:)
de az talán igen, ha szakad a vezérműszíj, ennél összeérnek a szelepek a dugókkal, az 1.6-oson meg nem..
Kb ennyi a negatívum az 1.6-oz képest, de azokból meg az angolok(95 utáni) hajlamosak füstölni az olajlehúzógyürű miatt, ha jól tévedek
Körbe kell járnod, mit szeretnél, mire akarod használni :)

A 3f-se nem hajlamos gyűrűkopásra :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.16 20:43:09 írta rip74 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25774 Dátum: 2013.05.16 20:57:05 »
Én úgy tudom, hogy a 94-95-ös széria érintett a gyűrűhibában (a 4A-FE biztosan, de b.c. biztos tudja a tutit), a japánok biztos, mert az enyém az...Most már Mahle szettel muzsikál  ;) Nem igazán a kopás, hanem lágy anyagból van a kompressziógyűrű, több lesz a kartergáz, beégnek a furatok, leragadnak az olajlehúzók és eszi az olajat, ahogy én értettem ezt a hibát.
Nem jók az 1.6 bakok hozzá gondolom, vagy mégis?

Én azt gondolom, hogy fontos, hogy szíjszakadáskor ne legyen törés, ezért nagyon örülök az 1.6-nak  :yes: Nem tudtam, hogy 2.0-nál összever  :no:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #25775 Dátum: 2013.05.16 22:13:04 »
Ahogy írták már, általában elég az 1.6 is, főleg ha nem szegénykeverékes, 115 LE elég szokott lenni, FUBA is azzal nyomja  :D Mire lenne képes egy kétliteressel, rossz belegondolni  [rohog]
Igen, az 1.6-os is sok nekem (utcára), még gyengébb autó kellene (mondjuk egy 1.0 diesel bekapcsolt légkondival [rohog]), hogy ne remegjek állandóan a traffipaxtól...
Szerintem a fapados 1.6-os mint az enyém (se air condition se ABS se air bags, 1085kg  ;)) megy úgy mint a jobban felszerelt 2.0-ás, de majd a tököli találkozón összemérhetjük. Persze ehhez pörgetni kell, de én nem egy 3000 rpm alatt használó vezető vagyok egyébként sem. Az enyémet ha kímélem, de azért dinamikusan megyek akkor is 4500-5000 fordulatszám között váltogatok feljebb, ha éppen élvezem a vezetést és nem spórolok a benzinen. Ha meg megint belém köt valami drága Mercis, Audis, stb, akkor leszabályzásig had szaladjon, mert a min. dupla teljesítményű autókat azért nehéz legyalázni a kis 1.6-tal, de ha van egy kis kanyar vagy valami kerülendő akadály akkor már nem sokszor maradok alul. Most, hogy belegondolok, nem is tudod mikor maradtam alul... :?:  [rohog] Persze a fogyasztásom, ahogyan látszik 9 liter/100km átlagban (ez az utolsó kb 15ekm átlaga!), de ha tudnátok, hogy milyen menetteljesítmény tartozik ehhez, akkor nem is sokallnátok. Volt már erős 2.0-ás turbós autóm, 20-25 liter/100km volt vele az átlag fogyasztásom. Ugye, hogy a 9 l/100km mennyivel barátibb?  :yes:
Igen, egyetértek az előttem szólókkal, nagyon jó vezetni a Carinát! Szuper egy autó ez! Mostanában 600eFt- ig nem tudsz olyan használt autót venni ami ennél jobban megérné, szerintem...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Carina
« Válasz #25776 Dátum: 2013.05.16 22:17:18 »
Én úgy tudom, hogy a 94-95-ös széria érintett a gyűrűhibában (a 4A-FE biztosan, de b.c. biztos tudja a tutit), a japánok biztos, mert az enyém az...Most már Mahle szettel muzsikál  ;) Nem igazán a kopás, hanem lágy anyagból van a kompressziógyűrű, több lesz a kartergáz, beégnek a furatok, leragadnak az olajlehúzók és eszi az olajat, ahogy én értettem ezt a hibát.
Nem jók az 1.6 bakok hozzá gondolom, vagy mégis?

Én azt gondolom, hogy fontos, hogy szíjszakadáskor ne legyen törés, ezért nagyon örülök az 1.6-nak  :yes: Nem tudtam, hogy 2.0-nál összever  :no:


Ha lágyabb anyagból van, akkor kopás :tt2:
Ha jól tudom, nem egyforma a két bak, sehol nem találtam bakot a 2.0-áshoz(csak toyota szervízben), és mintha Balázs is mondta volna, hogy nem ugyanaz(kb 2éve csináltattam az enyémet)
Én legalábbis úgy tudom, hogy összever a szelep a 2 lityisnél( 90%), de nem szakadt szíjam. Azt hiszem nagyobbat nyitnak a szelepek, és azért ér bele..
De az 100%, hogy a 4A-FE  nem ér össze :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.16 22:31:02 írta rip74 »

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Carina
« Válasz #25777 Dátum: 2013.05.16 22:26:26 »
Igen, az 1.6-os is sok nekem (utcára), még gyengébb autó kellene (mondjuk egy 1.0 diesel bekapcsolt légkondival [rohog]), hogy ne remegjek állandóan a traffipaxtól...
Szerintem a fapados 1.6-os mint az enyém (se air condition se ABS se air bags, 1085kg  ;)) megy úgy mint a jobban felszerelt 2.0-ás, de majd a tököli találkozón összemérhetjük.

Ha ki tudok menni, mehetünk egy kört  :yes: (szerintem 3.-tól elmegyek :devil:)
Gli az autóm, és jól felszerelt, forgalmi szerint 1150kg, igazán olyan 3800-tól megy. Mondjuk a hifi van 50-60kg alsó hangon.
Nagyon erős autóm soha nem volt, de a gti 205-öst szerettem, azzal sokat bohóckodtam, és ott a fogyasztás 13-ról indult.
A 600e megállja a helyét kb :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.16 22:28:28 írta rip74 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25778 Dátum: 2013.05.16 22:30:07 »

Ha lágyabb anyagból van, akkor kopás :tt2:
...
Szerintem ez kicsit árnyaltabb.
A helyzet az, hogy a gyűrűnél kell egy feszesség, hogy nekiérve a henger falának, jól tömítsen. Ha egy gyűrű lágyabb, akkor ez a feszesség kisebb (főleg a hőterhelés miatt, és idővel egyre inkább), így nem feszül úgy fel a henger falára, vagyis nem is kopik annyira - és nem is tömít annyira. Ezért a kopás abban az értelemben, ahogy leírtad, nem egyértelmű, nekem legalábbis nem az  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25779 Dátum: 2013.05.16 22:31:46 »
Ha ki tudok menni, mehetünk egy kört  :yes: (szerintem 3.-tól elmegyek :devil:)
...
Erre azért kíváncsi leszek, kérek beszámolót, ha erre az eseményre sor kerül  :otlet:
Egy jó állapotú 1.6 egy kicsit rosszabb állapotú 2.0-t szerintem (az említett tényezők miatt pl.) meg tud lepni  ;)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #25780 Dátum: 2013.05.16 22:38:20 »
Erre azért kíváncsi leszek, kérek beszámolót, ha erre az eseményre sor kerül  :otlet:
Egy jó állapotú 1.6 egy kicsit rosszabb állapotú 2.0-t szerintem (az említett tényezők miatt pl.) meg tud lepni  ;)
én benne vagyok...meglesz a beszámoló! Sajnálom, hogy nem tudsz jönni...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Carina
« Válasz #25781 Dátum: 2013.05.16 22:43:53 »
Szerintem ez kicsit árnyaltabb.


Egy anyag lágysága és rugalmassága két külön dolog, de valóban összefügg, a kemény anyag törik, a rugalmas "rugózik", a lágy kopik.
Ha a motor első km-től füstöl, akkor nem kopás, ha csak x ezer km után, akkor az elkopott. Gyanús(bár ezt nem tudom), hogy a gyűrük felületét üvegkeményredzik(a súrlódó részt), miközben a belső anyag rugalmas marad(kalapácsot pl így csináltam hú de rég) :lol:
De még mindig ott van a hőterhelés. Csak dióhéjban érintőleg írtam egyébként a 1.6-os gyűrűgondját :)
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.16 22:46:59 írta rip74 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25782 Dátum: 2013.05.16 22:46:19 »
Csak annyit a gyűrűkhöz, hogy a felső kompressziógyűrű kivéve simán oda-vissza hajlott, szinte mint egy darab drót. Az alsó nem annyira.
Ennek fényében lehet értelmezni az előbb leírtakat.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25783 Dátum: 2013.05.16 22:47:04 »
én benne vagyok...meglesz a beszámoló! Sajnálom, hogy nem tudsz jönni...
Én is, de remélem nem lesz probléma a versenyből  :no:

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Carina
« Válasz #25784 Dátum: 2013.05.16 22:49:45 »
Csak annyit a gyűrűkhöz, hogy a felső kompressziógyűrű kivéve simán oda-vissza hajlott, szinte mint egy darab drót. Az alsó nem annyira.
Ennek fényében lehet értelmezni az előbb leírtakat.

A Mahle szett is ilyen lágy?