Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6782503 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Carina
« Válasz #25785 Dátum: 2013.05.16 22:51:08 »
Én is, de remélem nem lesz probléma a versenyből  :no:

Elpusztítunk egy pár liter benzint :devil:
Ezenkívűl :nono:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #25786 Dátum: 2013.05.16 22:54:03 »
Én is, de remélem nem lesz probléma a versenyből  :no:
legális gyorsulási verseny lesz ott a helyszínen, nem lesz probléma.
"2013-06-08 17:00:00 Tököl - "Lóerők Éjszakája" 402m"
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #25787 Dátum: 2013.05.17 05:59:00 »
Én is benne vagyok egy-két futamban.:wheelchair: :D Már csak azért is, hogy lp lássa (ha eljön), hogy mennyit számít a hangszigetelés + súlya ::), illetve valóban gyengébb teljesítményű-e a faceliftes 4A-FE, vagy csak a kasztni nagyobb súlya a difi? Jó lenne, ha szegénykeverékesek is benne lennének a buliban...
Azt is jó lenne megtudni, mennyit fog le a gyorsulásból az Ave felni nagyobb mérete :hmmmm: Ha pl. belemenne valaki, akkor szívesen mennék egy futamot úgy, hogy a gyári 14-es hátsó kerekét kicserélnénk az én első 15-öseimre, s akkor (vele) egyenlő feltételek mellett gurulhatnánk :hmmmm: .
De még sosem voltam ilyen helyen, pontosan mire is számíthatunk?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #25788 Dátum: 2013.05.17 06:15:15 »
valóban gyengébb teljesítményű-e a faceliftes 4A-FE, vagy csak a kasztni nagyobb súlya a difi?
Ehhez a dilemmához egy kis kedvcsináló adalék, ami arra is figyelmeztet, hogy 100-vagy 400m alatt nem derül ki minden ;)

Persze, ha ez a végeredmény, akkor nekem tök mindegy, hogy hány paci van odabent  :hug:
(Még nem láttam fordulatszámmérő nélküli műszeregységet :hmmmm:)

zsolesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:Carina
« Válasz #25789 Dátum: 2013.05.17 09:38:12 »
Srácok!
Mi a különbség az xli és a gli között?Felszereltséget jelöl? Meg látom van 2.0 126,és 133 lóerős is.Ott mi a különbség?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #25790 Dátum: 2013.05.17 11:22:14 »
Jó kérdés, és alkalom végre, hogy összeszedjük, és az érdeklődőknek meglegyen egyben :otlet:
(Ami nem pontos, nyugodtan szerkesszétek, aztán mehetne a Leírás topicba)
XLi: alapfelszereltség:
- 4 elektromos ablak
- szervó kormány/fék
- elöl könyöklőnek nevezet (annak túl alacsony) fedeles tárolódobozzal
- színezett, hővédős ablakok
- zárható kesztyűtartó
- 2/3-1/3 arányban dönthető hátsó ülések
...
GLi: az alapon túl:
+ plüss kárpit hátul könyöklővel
+ elktromos (fűthető) tükrök
+ ködlámpa
+ gyári alufelnik
+ elektromos, nyitható tetőablak
+ 4 hangszóró
...
Voltak még egyéb +felszereltségek: pl. szemüvegtartós olvasólámpa elöl, rakodó fiók az első ülések alatt, ülésfűtés, első fényszóró mosó (ez hozzánk nem jött), fűthető szélvédő...
A Carina E tk. a Toyota Corona ST190-es európai változata (amelyhez felhasználták a japán 6. generációs Carina szegénykeverékes motorjait is), aminek a japán belpiacos változatában jóval gazdagabb volt a felszereltség.
Van aki Isofix üléseket ír 5 fejtámlával - ilyen soha nem volt :no:, hátul középen csak 2 pontos csípőöv van.
Talán egyetlen fontos hátránya, hogy hátul csak dobfékkel szerelték (az AVE1-esen is csak később váltottak tárcsára)

A klíma, ABS ezektől független (de sokan hirdetik tévesen ABS-esnek a kocsijukat). Vezetőoldali légzsák '94 óta sztenderd.

A '96 májusi facelift során több ponton megerősítették a karosszériát, oldalütközésvédelmet az ajtókban, alapfelszereltség lett az ABS a két légzsákkal együtt.

A 2 literes teljesítménye tudtommal a facelift után csökkent 133-ról 126-ra, ez talán a '96 januártól bevezetett EURO II-es szabvány miatt történt (?). Az 1.6-os teljesítményének esetleges változásáról szándékosan nem írok, mert a fent említett 6. generációs (szintén T190-es Carina motorpalettáját nagyon sok internetes fórum összekeveri az európai forgalmazású Carina E gépeivel)... ;)

Fontos tudni, hogy A Carina E kezdettől szabályozott katalizátoros kocsi volt, a hazai hatóságok azonban ezt gyakran nem vették figyelembe a besoroláskor, ez júl. 1-től talán változik.

Itt egy videó, ahol a srác jól összefoglalja a lényeget:

(4:20-nál olvasólámpa, de Zsoleszt 4.30-4.50 fogja érdekelni ;))

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #25791 Dátum: 2013.05.17 11:44:26 »
Ehhez a dilemmához egy kis kedvcsináló adalék, ami arra is figyelmeztet, hogy 100-vagy 400m alatt nem derül ki minden ;)

Persze, ha ez a végeredmény, akkor nekem tök mindegy, hogy hány paci van odabent  :hug:
(Még nem láttam fordulatszámmérő nélküli műszeregységet :hmmmm:)

Az a baj a Carinával, hogy alul, pl álló helyből nem megy olyan jól, mert felül van a nyomatékcsúcsa (130-140Nm/4600rpm) Carina, tehát forgatni kell hozzá, míg pl a Mondeo mk2 1.8 16V 158Nm/3750rpm. Mondeo.
Ezért én rövidtávon, városban nem is szórakozom ezzel.
Kinnt pályán, országúton, 100km/h-ról indulva, visszahúzva a megfelelő fokozatba már érdekesebb a felállás.  :devil:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #25792 Dátum: 2013.05.17 12:04:28 »
Az a baj a Carinával, hogy alul, pl álló helyből nem megy olyan jól, mert felül van a nyomatékcsúcsa (130-140Nm/4600rpm) Carina, tehát forgatni kell hozzá, míg pl a Mondeo mk2 1.8 16V 158Nm/3750rpm. Mondeo.
Ezért én rövidtávon, városban nem is szórakozom ezzel.
Kinnt pályán, országúton, 100km/h-ról indulva, visszahúzva a megfelelő fokozatba már érdekesebb a felállás.  :devil:
Pont erre akartam utalni, hogy nem csak a 0-100 vagy a negyedmérföld számít ::). A Carina soha nem volt a lámpák bajnoka, a motor karakterisztikája, a váltó kiosztása másra jó, ami legalább olyan fontos az autózhatóság szempontjából :yes:. De ha 5.-ben 150-nél nyomok egy padlót, akkor még mindig megemeli az orrát, és úgy kezd gyorsulni, hogy az ülés szépen megtámasztja a hátam ;)  :hug:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #25793 Dátum: 2013.05.17 12:41:30 »
Itt egy videó, ahol a srác jól összefoglalja a lényeget:
Egy Top Geares bemutató

És az elhíresült reklám :D

Bakker, de jól áll neki az ezüstkék! :cool2:

zsolesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:Carina
« Válasz #25794 Dátum: 2013.05.17 12:48:55 »
Nagyon jó kis csapat gyűlt itt össze,gratulálok nektek!!Rengeteg segítséget kaptam már most is,így ismeretlenül! Aki azt gondolja,hogy ez természetes,az nem járt még más márkák hasonló oldalain! Nem semmi bagázs! :D

Kiscsuka

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #25795 Dátum: 2013.05.18 10:22:13 »
tud valaki infót arról hogy a 1.6 4afe 116 le motor vezérlő elektronikája írható? kicsit lomhának tartom és ha lehetne meg kéne piszkálni esetleg kaphatna egy másik leömlőt és egy direkt szűrőt de ha elektronikája nem írható akkor ezek értelmetlenek  :helpsmilie:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #25796 Dátum: 2013.05.18 10:40:02 »
tud valaki infót arról hogy a 1.6 4afe 116 le motor vezérlő elektronikája írható? kicsit lomhának tartom és ha lehetne meg kéne piszkálni esetleg kaphatna egy másik leömlőt és egy direkt szűrőt de ha elektronikája nem írható akkor ezek értelmetlenek  :helpsmilie:
Nem írható. A chiptuninggal foglalkozók is csak a gyengébbik szegénykeverékest tudják az erősebbik teljesítményére felhúzni.
Azért a szűrőcsere talán segíthet :hmmmm: - Erről FUBA, veres2 tud nyilatkozni. Ha eljössz a találkozóra, össze is mérheted
Ha dinamikát akarsz, akkor könnyítened kell :D

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #25797 Dátum: 2013.05.18 12:48:36 »
tud valaki infót arról hogy a 1.6 4afe 116 le motor vezérlő elektronikája írható? kicsit lomhának tartom és ha lehetne meg kéne piszkálni esetleg kaphatna egy másik leömlőt és egy direkt szűrőt de ha elektronikája nem írható akkor ezek értelmetlenek  :helpsmilie:

Felejtsd el, csak tönkreteszed a motort!  :nono:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #25798 Dátum: 2013.05.18 15:38:28 »
tud valaki infót arról hogy a 1.6 4afe 116 le motor vezérlő elektronikája írható? kicsit lomhának tartom és ha lehetne meg kéne piszkálni esetleg kaphatna egy másik leömlőt és egy direkt szűrőt de ha elektronikája nem írható akkor ezek értelmetlenek  :helpsmilie:
Szia Kiscsuka!

Nem lehet, hogy el van lustulva az autó? Autópályán ha nagyobb tempóval kiégeted jobb lesz picit. Mihez képest lomha, kivel szemben maradtál alul?  :D
Legelőször néznék egy előgyújtást rajta, állítsd 10 fokra ha nem azon van, rögtön fickósabb lesz.  :yes:
Ha tényleg valami komolyabb teljesítményre vágysz, írj egy összeget, hogy mennyit szánnál rá, aztán ajánlunk valami megoldást...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25799 Dátum: 2013.05.18 17:02:22 »
Üdv!

Tegnap elhoztam a pécsi márkaszervizből a gázbovdentartó bilincset (ami a légszűrő gumicsövén van), és három patentot, ami a csomagtartófedél kárpitját fogja. Összesen 1810 Ft  :)
Megrendeltem Szakálmetálnál az aktívszenes pollenszűrőt, Mann légszűrőt és olajszűrőt is, együtt olyan 11000-re fog kijönni. Nem olyan kevés, de a Toyota márkaszervizben akaratlanul fültanúja voltam egy beszélgetésnek, hát mit mondjak, érdekes volt. Valami Fiat garanciális szervizéről beszéltek, mindent csak gyári alkatrészekkel lehet megcsinálni. Egy pollenszűrő 14000, egy légszűrő 15000, olajról meg munkadíjról szót sem ejtettek: szerintem simán 45-50000 azokkal együtt.
A márkaszervizben kétféle hajtóműolajat láttam a polcon: 75w90 és 75w. Mind Toyota olaj volt. Motorolajat viszont 5w30-at és 0w20-at láttam Toyotában, Castrol Edge volt még, 5w30 és 5w40. Ha valaki vinné a Carinát, milyet tennének bele  :hmmmm: ?  Biztos hordóból 10w40 vagy 15w40 mi?  :lol:
Mazdásoknak lehet, hogy információ, a Mazda gyári olajat a Total csinálja, ott olvashattam, amíg vártam.
Kifelé jövet pedig ott állt egy új kombi Mazda 6 SkyActive hát ránézésre is  :wub:, 19"-os felniken 225-ös peres gumikkal, mondtam Feleségemnek, hogy elképzelhető, hogy a 10-15 év múlva aktuális kocsit látjuk most  :D

Most délután viszont sikerült kicserélni a jobb első lengéscsillapítót is hála Istennek, már csak a tesztelés van vissza  :yes:
Azt csináltam, hogy a régi porvédőt körbevágtam szikével, és az lett alulra a rugó alá a gumi, a régi sokkal tropább volt, mint a másik oldalon. Egy 6-os csavar beleszakadt, ami az ABS vezetéket fogja a lengéscsillapítóhoz, ezt ki kellett fúrni, és új menetet kellett belefúrni. A stabilizátor kart és a stabilizátor rúd szilentjét ezen az oldalon nem kellett cserélni, ezek jók voltak, érdekes  :hmmmm: A toronycsapágyat kimostam, bezsíroztam, egész jól fut. Még a gyári toronycsapágyak vannak benne. A vaterás rugóösszehúzókkal egyedül meg lehet csinálni simán, múltkor még Öcsém is segített, de így most már tudtam, mi hogy van. Nyomatékkulccsal mindent visszatettem, horribile dictu vékonyan zsírt tettem a menetekre, a lengéscsillapító két csavarját 300Nm feletti előírt nyomatékra nem tudtam korrekten, mert 210-ig megy a nyomatékkulcs. Annyira lehúztam, és utána még kapott csővel érzéssel, bejátszott a traktoros gyakorlat :whistling: ;)
Ha majd sikerül, leméretem az elejét Pécsen, a műszakis helyemen, azt mondták, ingyen megcsinálják  :otlet:

« Utoljára szerkesztve: 2013.05.18 17:15:01 írta vd1234 »