Szerző Téma: Starlet  (Megtekintve 720036 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #1770 Dátum: 2008.09.05 19:25:54 »
Basszus, találtam egy jónak tűnő Starletet, csak most nincs rá épp felesleges 600e forintom...

Tényleg jónak tűnik, ára is korrekt. Színe szép :) ... Mondjuk az 5 literes városi fogyit nem hiszem el, és bizonyára kintről behozott kocsi ez is (műszaki vizsga-ciklus nem stimmel). Persze ettől még lehet jó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26339
Re: Starlet
« Válasz #1771 Dátum: 2008.09.06 09:54:52 »
bizonyára kintről behozott kocsi ez is
Amennyire tudom, - akkoriban (1992) beszélgettem egy Toyota-kereskedővel erről, mert lehetett kapni nálunk is egy ideig új Starletet 1,2M forintért - egyszer hoztak be 200 db-ot Lengyelországból(!), sem előtte, sem utána soha többet. Nem tudom, elkelt-e a 200 db, feltételezhetőleg igen, végül is mindegy, mert ez még a gömbölyű hátú szériából volt, a legutolsóból hivatalosan nem hoztak be egyet sem. Hogy szürkeimportban mi történt, azt meg nincs ember, aki tudná.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #1772 Dátum: 2008.09.18 19:29:00 »
Egy barátomnak szüksége lenne padlókárpitra a 87-es, ötajtós Starletébe. Szürke, vagy fekete is jó. Ha valaki tud ilyet, kérem, küldjön egy privit!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #1773 Dátum: 2008.10.04 14:35:17 »
Na, itt egy hátsókerekes Starlet, menthetőnek tűnő állapotban: http://www.hasznaltauto.hu/2410204_toyota_starlet_1981
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Starlet
« Válasz #1774 Dátum: 2008.10.04 16:43:04 »
70e km! :eek: :clap: :eek: :clap: :ph34r: :flowers: :winkiss:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #1775 Dátum: 2008.10.04 16:45:50 »
70e km! :eek: :clap: :eek: :clap: :ph34r: :flowers: :winkiss:

Ennél a korosztálynál már tökmindegy, ha amúgy egyben van és működik  :yes: ... Gondolom, ötszámjegyű a számláló (majd megsasolom az enyémen, ha meglesz), aztán barátunk beírta az értéket, amit mutat. Hogy hányszor fordult át? A korából meg a felhasználási területéből adódóan legvalószínűbb, hogy kétszer. Kis szerencsével csak egyszer.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Starlet
« Válasz #1776 Dátum: 2008.10.04 18:11:13 »
igy van. tökimndegy már. csAk menjen.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Starlet
« Válasz #1777 Dátum: 2008.10.14 10:16:43 »
mikor hozza már Palaczk a osztrák startletet? :yawn:
sárga vagyok már és kiváncsi :wacko: :shifty:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Starlet
« Válasz #1778 Dátum: 2008.10.14 18:00:10 »
mikor hozza már Palaczk a osztrák startletet? :yawn:
sárga vagyok már és kiváncsi :wacko: :shifty:
Szerintem, még egy hét...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

tytyty

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Starlet
« Válasz #1779 Dátum: 2008.10.15 21:35:11 »
Sziasztok!

Van egy 87es starletem s-változat. 148xxx. km-el, 100nál gyári toyota szerviz matricával. Japán gyártmány. Nagyon jó kis kocsi, bár volt pár kisebb ütközése. Megy mint a rakéta és pár éve lett kilakatolva. Hátul megnyomták ,és ott rohad,de mindenhol máshol rozsdamentes. Váltó, kuplung,fék, futómű hibátlan. Lejárt a müszakija és nem tudom mihez kezdjek. Fél éve vettem kb,és kicseréltem minden szürőt,olajat,stb.  Uj dunlop gumik vannak rajta, és  4 felnire szerelt elég jó téli gumi.Utána nem sokkal "megörököltem" egy 190d mercit ami 24 éves,de hibátlan. Nagyon keveset eszik,klimás, és kényelmesebb is. Viszont elég lomha.A toyotát azthiszem eladom,de nemtudom mennyit érhet, mert nem találtam sehol sport változatot. Tanácsot szeretnék kérni ,hogy mennyit kérhetek érte vizsga, zöldkártya  nélkül. Illetve menyit ér ha elintézem papirjait. Előre is köszi a tanácsokat.
pár kép:
 http://kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/P1020632.jpg
 http://kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/P1020631.jpg

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Starlet
« Válasz #1780 Dátum: 2008.10.16 08:22:12 »
Sziasztok!

Van egy 87es starletem s-változat. 148xxx. km-el, 100nál gyári toyota szerviz matricával. Japán gyártmány. Nagyon jó kis kocsi, bár volt pár kisebb ütközése. Megy mint a rakéta és pár éve lett kilakatolva. Hátul megnyomták ,és ott rohad,de mindenhol máshol rozsdamentes. Váltó, kuplung,fék, futómű hibátlan. Lejárt a müszakija és nem tudom mihez kezdjek. Fél éve vettem kb,és kicseréltem minden szürőt,olajat,stb.  Uj dunlop gumik vannak rajta, és  4 felnire szerelt elég jó téli gumi.Utána nem sokkal "megörököltem" egy 190d mercit ami 24 éves,de hibátlan. Nagyon keveset eszik,klimás, és kényelmesebb is. Viszont elég lomha.A toyotát azthiszem eladom,de nemtudom mennyit érhet, mert nem találtam sehol sport változatot. Tanácsot szeretnék kérni ,hogy mennyit kérhetek érte vizsga, zöldkártya  nélkül. Illetve menyit ér ha elintézem papirjait. Előre is köszi a tanácsokat.
pár kép:
 http://kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/P1020632.jpg
 http://kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/P1020631.jpg

hát igen. igy h van a merci igy más a hyelyzet
az a elem a kasznin az cserés . a lakatosmelo sztem 40-50 korul-bár én még normális lakatrosmunkát nem láttam..
másik 30-50 a vizsga egy kiloba van a kocsi. ugyanakkor egy csomo cuccod is van hozzá és a tövbbi jó
vizsga nélkül max 80ért megy el evvvel a kasznival nem megy át a vizsgán és eladni sem tudod normál áron ami kb 200e.
nagyon nehéz kérdés...szerezz egy olcso lakatost.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #1781 Dátum: 2008.10.17 23:59:04 »
Sziasztok!

Van egy 87es starletem s-változat. 148xxx. km-el, 100nál gyári toyota szerviz matricával. Japán gyártmány. Nagyon jó kis kocsi, bár volt pár kisebb ütközése. Megy mint a rakéta és pár éve lett kilakatolva. Hátul megnyomták ,és ott rohad,de mindenhol máshol rozsdamentes. Váltó, kuplung,fék, futómű hibátlan. Lejárt a müszakija és nem tudom mihez kezdjek. Fél éve vettem kb,és kicseréltem minden szürőt,olajat,stb.  Uj dunlop gumik vannak rajta, és  4 felnire szerelt elég jó téli gumi.Utána nem sokkal "megörököltem" egy 190d mercit ami 24 éves,de hibátlan. Nagyon keveset eszik,klimás, és kényelmesebb is. Viszont elég lomha.A toyotát azthiszem eladom,de nemtudom mennyit érhet, mert nem találtam sehol sport változatot. Tanácsot szeretnék kérni ,hogy mennyit kérhetek érte vizsga, zöldkártya  nélkül. Illetve menyit ér ha elintézem papirjait. Előre is köszi a tanácsokat.
pár kép:
 http://kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/P1020632.jpg
 http://kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/P1020631.jpg

A felszereltség ebben a korosztályban nem nagyon érdekel senkit, az viszont sajnos hátrány, hogy háromajtós.

Ki kéne javíttatni a sérült/rohadt részt, utána levizsgáztatni az autót (és persze friss zöldkártyát is csináltatni rá) - mert így szinte semennyiért nem lehet eladni. Összességében véve anyagilag úgy sem fogsz sokkal jobban járni, de legalább el fogják vinni. Én úgy saccolnám, hogy kb. egy százasból biztosan megáll a történet, és aztán eladhatod az autót 150-160-ért, kihangsúlyozva a friss vizsgát, zöldkártyát, jó gumikat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #1782 Dátum: 2008.10.18 01:09:17 »
Jelentem, tegnap éjjel sikeresen hazaértem a Kiscsillaggal  :yes: !

A 660 km-es utat kifogástalanul teljesítette. Még különösebben rossz átlagot sem mentünk: délben indultam Virgenből, és negyed 8-kor Fonyódon voltam, ez 540 km ugye 7 óra 15 perc alatt, amiben benne vannak a megállók is (összesen kb. fél óra). És csak 270 km az autópálya belőle. Pedig nem siettünk: ugye mégiscsak egy 25 éves autó, jó állapot ide, jó állapot oda - ráadásul az előző egy évben csak 800 km-t mentek vele (!!!), ergo igyekeztem kímélni, "visszaszoktatni az élethez" ;) ... Az első pár tucat km-n csak 80 körül mentem, aztán országúton 90-100, pályán az elején 105-110, utána 115-120. Ennél gyorsabban most nem mentem, még próbaképpen sem.

Az ismerkedésünk egyébként elég érdekesen indult: amikor először vezettem a kocsit (nem szokványos menet: egyesben egy hegyi földúton fel 1300 m-ről 1800-ra, és vissza; mondjuk ez volt az a használati mód, amelyben az elmúlt négy évben a házigazdáinknál leginkább részesült), a tankban lévő üzemanyagnak kb. a fele gázolaj volt  :eek: ... Véletlenül a dízeles kannából töltötték utána, megesik az ilyesmi egy gazdaságban, ahol több a traktor, mint az autó  :whistling: ... De egész jól bírta, járt szépen, csak kicsit nehezen indult, kicsit gyengélkedett, és füstölt meg bűzlött, mint egy öreg Ikarus  :wacko: ... De aztán ezt a naftát az első tankolásig jórészt kijárattam belőle, utána kapott egy tele tank benzint, és egyből eltűnt a füst, megjött az erő (az a nem túl sok... erről majd később), és helyreálltak az indulási jellemzők is. Amúgy kézi szivatós  :clap: !!!

Apropó, tankolás: nemtom pontosan, mennyit evett, de indulás után 40 km-rel tettem tele, tehát 620 km-t megtettem a 40 literes tankkal, és nem fogyott ki. Mondjuk túl sok már nem lehetett benne, mert az utolsó 50 km-en nulla alatt lógott már a mutató, dehát tudjuk, hogy Toyotánál nagy a nulla-tartomány. Úgy saccolnám, hogy 6 liternél többet biztosan nem kajált. Ez persze nem tűnik elsőre olyan hú de kevésnek, ha figyelembe vesszük a nyugis haladást, meg hogy egy könnyű kiskocsiról van szó - nade ha belegondolunk, hogy egy hetvenes évek eleji konstrukciójú, full elavult karburátoros OHV motor, ami ráadásul a megelőző négy év folyamatos extrém rövid utas használata során el is lustulhatott rendesen - akkor már egyáltalán nem rossz. Én legalábbis meg vagyok vele elégedve  :yes:

Ha már a motornál tartunk - ez ugye kérdőjeles volt, hogy melyik van benne. Na, most fény derült rá - a legkisebb, a 2K jelű, az ezres, egész pontosan 993 köbcentis a kis pöttöm szívemcsücske  :winkiss: ... Milyen mókás, a nagyautóm 2 literes, a kisautóm 1 literes, logikus, nem?  :flowers: ... Szóval 993 köbcenti, OHV, karburátor, négy henger. 45 lóerő  :cool2: ... Ez a nem túl briliáns légellenállású kasztnival és a 755 kilónyi össztömeggel, nomeg a négysebességes sebváltóval 140 kmh végsebességre elegendő - a gyár szerint. Majd egyszer talán kipróbálom - mindenesetre óra szerint 120-nál még egyáltalán nem úgy tűnt, hogy a végét járná. Ettől függetlenül a száguldozás nem a zsánere, dehát 45 lóerőtől nem is vár csodát az ember. A forgalommal mindenesetre gond nélkül lépést lehet vele tartani.

Nyomaték persze nem sok van (a pontos számot még ki kell derítenem), de azért alapvetően partner a korai felkapcsolásban a kis űrtartalmú, de hosszú löketű motor: furat/löket 62/71 mm, ez eléggé sokatmondó adat. Pörögni mondjuk nem szeret, cserébe igen simán jár és relatíve meglepően csendes. Összességében véve illik ahhoz a "70-es évek" feelinghez, amit a kis kocsi nyújt. Mint a Corona, kicsiben.

Belül viszont egyáltalán nem kicsi - legalábbis elöl. Ez volt az egyik pozitív meglepetés - szűkebb autóra számítottam. És zajosabbra, kényelmetlenebbre. Ehhez képest jó értelemben véve csalódtam, mert simán el lehet férni, 660 km alatt sem készített ki az ülés, 120-nál sem vitte le a fejemet a zaj, a rugózás pedig meglepően komfortos. Egyéb benyomások? Nagyon pontosan és könnyen kapcsolható váltó (a kocsi legjobb része!), prímán áttekinthető karosszéria (a legnagyobb előnye a mai autókkal szemben), holtjáték-mentes, kellemesen komfort és direktség közé belőtt kormányzás (ja, az első szervó nélküli autó, amiből tényleg nem hiányolom a szervót!) a hajtási befolyások jóleső hiányával, apró fordulókör, kanyarban dőlős, rossz úton kellemesen ringatózós, de alapvetően stabil futómű meglepően jó egyenesfutással (egy újabb terület, ahol rosszabbra számítottam). Átlagos fékek - mai autóból átülve persze taposni kell, de nem jön rá az emberre a halálfélelem. A fényszórók so-so - ahhoz képest, hogy akkorák mint egy Zastavában, egész jól világítanak. A szellőzés és a fűtés rendkívül hatékony, egyes ventillátorfokozaton (négyből, már akkor is!) is szellőztet/melegít, mint a fene! Az ajtókon meg a C-oszlopokon akad némi burkolatlan fém felület, és a váltó ugye négygangos, de van szakaszos ablaktörlő, vannak belülről állítható tükrök (a két kategóriával nagyobb Coronában 80-ban még nem voltak!), fűthető hátsó szélvédő, hátsó szélvédő törlő- és mosó (ez sincs a Coronában!), osztottan (50-50 %) dönthető hátsó ülés, külső/belső levegő keringtetés. Viszont nincs ködzárófény - akkoriban ez még nem volt előírás. Van helyette két tolatólámpa.

Minden működik, és mindent áthat a régi Toyota-minőség - a könnyen és precíz fémes kattanással csukódó ajtók, a kilincsek, kapcsolók, tekerentyűk, szellőzők stb. működése  :yes: ... minden nagyon rendben van! A méreteken, optikán, műanyagokon látni/érezni, hogy ez volt akkor a legolcsóbb Toyota - de az összeszerelésen és a működésen nem, ott a minőség semmivel nem marad el pl. amögött, amit a Camry nyújt.

--------------------------

Az állandó rendszámával hoztam el (ez a házigazdáink gesztusa volt, megspórolandó nekem az ideiglenes rendszám & biztosítás kb. 200 eurós költségét) - ezt ma már vissza is küldtem nekik, a forgalmival (Zulassungsbescheinigung) egyetemben; kivonatják a forgalomból, aztán elküdik nekem a törzskönyvet (Typenschein), ezután tudom majd elindítani a forgalomba helyezési procedúrát.

Most hirtelen "csak" ennyi ;) ... Holnap írok majd még részletes műszaki adatokat, meg ami még eszembe jut... meg persze jön pár fotó is.

És tényleg ajándékba adták  :clap: ... Nem kellett érte fizetnem semmit. Viszont vannak rajta egy éves (a hazautammal együtt 1500 km-t futott) Semperit téi gumik (155x13), ugyanennyi idős Banner akksi (45 Ah); és kaptam hozzá tetőcsomagtartót, négy plusz komplett kereket, egy tartalék hűtőt meg hátsó lámpát, nomeg hóláncot. Meg persze a két eredeti kulcsot, és az újszerű állapotú eredeti kezelési utasítást. Ja, a pótkerék az originál gyári, sosem volt használva, rajta az 1983-as Bridgestone nyári gumi Made in Japan, nulla métert futott, szőrös  :) ... Az indulásom reggelén pedig házigazdánk még gyorsan gondolt egyet, és kicserélte az olajat........

Jaaa, és 118348 km volt benne, mikor átvettem  :tt2: :tt2: :tt2:
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.18 01:23:38 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Starlet
« Válasz #1783 Dátum: 2008.10.18 10:00:33 »
Nem találok szavakat, de tényleg. :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
:wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:
Még egy indokkal több, hogy Pécsre kelljen mennem. Komolyan. 
Kicsit irigyellek: Camry-Corona-Starlet....
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Starlet
« Válasz #1784 Dátum: 2008.10.18 17:16:14 »
gratula a kocsihoz.
képeket kérunk.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002