Itt most kicsit OFFba hajlunk, de talán az utolsó ezzel kapcsolatos hszként leírhatunk ide, ha tovább akarjuk boncolgatni a témát, menjünk majd át az Teljesen OFF-ba...
Szóval, igen, a 60-as táblák szerintem is nagyon kiesnek a látószögből, ez már nekem is feltűntek, nem igazán értem, miért van így. Valószínűleg azért, mert a nemes padkát egyszerre csinálják, ha a táblákat a végleges helyére tennék, nem férnének el tőle, kerülgetnie kellene a gépeknek. Kijjebb nem tudják, mert ott van a vízelvezető árok, annak a külső része a legközelebbi hely, ahol nem zavar... csak így, meg a vezetőnek esik ki a látómezőjéből.
Debrecen alatt nem az útkereszteződések előtti burkolatba épített prizmás szakaszokra gondolsz?
Én eléggé belelátok az útépítésekbe, tervezésbe, mert rendszeresen járok tervzsűrizésre a megyei útfelújítások kapcsán.
Egyszerűen hadd éljek a laborvezetőnk aranyköpésével: Békés Megyében bármit lehet csinálni, csak utakat ne építsünk... (mert olyan katasztrofálisak erre a talajviszonyok.)
Arra érti, hogy a megyénk nagy részén erősen térfogatváltozó agyagos talaj van, ami, ha vizet kap, hajlik, ha kiszárad, akkor betonkemény, reped, törik. Tömörsége nagyon magas, de NEM teherbíró!
No, ilyen körülmények között igazi kihívás utat tervezni, mindegy, hogy új szakasz építése a cél, vagy felújítás. Ugye, a ráfordítható összeg fix, az esetek legalább 80%-ban nem adnak elég pénzt a "megfelelő" technológia alkalmazására.
Kb egy évtizede épülnek olyan, különböző ***akaszok", ahol gyakorlatilag teszteljük az alkalmazott technológiákat, hogy beválnak-e az évek során. Eddig nem igazán volt olyan megoldás, ami nyugodt lelkiismeret mellett mindenhol alkalmazható. Tényleg!
Bonyolult dolog ez a tervezés, én egyértelműen azt látom a tervezők és a mi részünkről is, hogy jót akarunk, de sokszor egyszerűen vannak olyan egyéb tényezők, amik miatt nem jön össze. Ilyen a talaj milyensége, amit nem tudunk befolyásolni, az adott.