Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304105 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3675 Dátum: 2012.06.30 21:00:11 »
Nekem akkor is az volt a kedvencem, amikor M5-ön megelőzött ~140-nel egy Fiat Ducato (vagy valami hasonló), és a sofőr Blikket olvasott, amit nemes egyszerűséggel a kormányra terített  :hug:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3676 Dátum: 2012.06.30 21:10:19 »
Nekem akkor is az volt a kedvencem, amikor M5-ön megelőzött ~140-nel egy Fiat Ducato (vagy valami hasonló), és a sofőr Blikket olvasott, amit nemes egyszerűséggel a kormányra terített  :hug:
És azt tiltja jogszabály? [rohog] [rohog] [rohog]  :wacko:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3677 Dátum: 2012.06.30 21:18:14 »
Én ilyet bringázás közben tettem egy NépSporttal 30 éve :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3678 Dátum: 2012.07.16 23:06:58 »
Van-e országosan egységes, és ha van, mi a szabályozás a tűzcsap környékén történő parkolásról?
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3679 Dátum: 2012.07.17 00:03:56 »
Van-e országosan egységes, és ha van, mi a szabályozás a tűzcsap környékén történő parkolásról?
Felénk ki van táblázva, hogy a tűzcsap környezetében minden irányban 6m-t szabadon kell hagyni, megállni tilos van.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3680 Dátum: 2012.07.17 06:12:35 »
Amugy sem tanácsos tűzcsap közelébe állni,m ha baj van és jönnek a lánglovagok,akkor szétbaxák a kocsidat és még később jól meg is büntetnek,akadályoztad a munkát a parkolásoddal.
5kerben a közteresek a tüzcsap körüli parkolást is lesik.
A parlament területén a lánckordonon belül meg el is szállittatják a kocsit,ha vki a felfestett tűzcsapjelzés sávra parkol! Ami helyes,csak igy tovább!:-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3681 Dátum: 2012.07.17 09:19:03 »
És ha a tűzcsap mellett kijelölt parkolóhely van? :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3682 Dátum: 2012.07.17 09:23:54 »
És ha a tűzcsap mellett kijelölt parkolóhely van? :)
A biztonsági távolságon belül nem lehet...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3683 Dátum: 2012.07.17 09:28:51 »
A biztonsági távolságon belül nem lehet...
...vagyis, ha mégis van ilyen, akkor táblával külön jelzik...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3684 Dátum: 2012.07.17 09:33:47 »
Pedig nálunk a lakótömb előtt így van, mondjuk Budapest :D

Más: Múlt héten a keleti országrészben autókáztunk és hihetetlen mennyi építkezés miatt kitett 60-as tábla van, holott az útfelújításnak már rég vége. Debrecen-től lefele a 47-esen pl. Berettyóújfaluig szinte végig. Akkor Békéscsaba előtt is hosszú szakaszokon (több helyen 40-es tábla!!!). ÁÁÁ ez azért tényleg idegesítő, kinek kellene ezeket visszaszednie? Nem foglalkozik senki vele? Mi a herét csinálnak azok akiknek ez a dolga? Persze egyértelmű, hogy le lettek szabályozva, lehessen kaszálni a rendőröknek, na de mégis, hónapokon keresztül...
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3685 Dátum: 2012.07.17 09:48:52 »
Picit rosszul látod a dolgot, bár, én csak a békéscsabai helyzetről tudok nyilatkozni, hiszen, itt élek.

Szóval, Békéscsaba előtt a 47-es sz. utat éppen 11,5 tonnás tengelyterhelésre erősítik, újítják fel. MUNKATERÜLET! Ezért ott sebességkorlátozást kell alkalmazni, mert a kivitelező teljes felelősséggel tartozik a munkaterületen történt balesetekért.
Eredetileg 40-es táblák voltak kihelyezve, de a kooperáción az új burkolat elkészültét követően engedélyezték a 60-as táblák kihelyezését.
Mivel, nem készültek még el a szükséges (90-km/h-hoz tartozó Útügyi Szabvány szerinti) biztonsági jelzések, ezért ott nem engedhető a 60km/h-nál nagyobb sebesség.
Jelen esetben, ha Debrecen, vagy Szolnok felé vinne az utam, akkor Békés felé indulnék Mezőberénybe és nem direktbe a felújítás alatt lévő szakaszon. Ez időben kb 5 perces többlet.  :flowers:

Megjegyzem, az itteni rendőrök nem olyan fa**ok, hogy kiálljanak mérni a felújítás alatt, de aki arra megy, mindenképpen célszerű legalább a szabálysértési bírságon belüli sebességgel haladnia. Ez az időszak most nem a sietőknek kedvez...
Rövidesen indul az Orosháza felé vezető 47. sz. út felújítása is...
...szóval, TÜRELEM...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3686 Dátum: 2012.07.17 10:16:32 »
Mivel, nem készültek még el a szükséges (90-km/h-hoz tartozó Útügyi Szabvány szerinti) biztonsági jelzések, ezért ott nem engedhető a 60km/h-nál nagyobb sebesség.

Köszi ezt a részt nem tudtam, gondolom a fényvisszaverő kis oszlopok, útszéli csíkok meg ilyenek tartoznak bele. Mondjuk már csak ez hiányzik néhol több km hosszú szakaszon. (60-as táblák amúgy majdnem a kukorica táblák közepén vannak :D )

Lehet szép és jó minden, de Debrecennél régóta kint vannak a 60-as táblák, mert télen is ugyanez volt a helyzet. Egyéb iránt nem lennék én sem ilyen negatív, de be kell valljuk sok mindent láttunk már Magyarországon. Konkrétan a 11.5 tonnás tengelyterhelés erősítésre is kíváncsi leszek, nem biztos, hogy 2-3 év után nem hullámzik be az aszfalt. Értem én, hogy nehéz, kevés a pénz, sok a hátráltató körülmény, de mégiscsak jobb úgy, ha már csinálunk valamit az legyen normális. Autónál is pl. inkább a jobb minőségű alkatrészeket vesszük, nem pedig a gagyi olcsókat. Befektetés ez is, tovább bírja, nem kell újra költeni rá kis idő múlva. Mindegy, lehet csak én vagyok túl maximalista :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3687 Dátum: 2012.07.17 10:53:15 »
Itt most kicsit OFFba hajlunk, de talán az utolsó ezzel kapcsolatos hszként leírhatunk ide, ha tovább akarjuk boncolgatni a témát, menjünk majd át az Teljesen OFF-ba...

Szóval, igen, a 60-as táblák szerintem is nagyon kiesnek a látószögből, ez már nekem is feltűntek, nem igazán értem, miért van így. Valószínűleg azért, mert a nemes padkát egyszerre csinálják, ha a táblákat a végleges helyére tennék, nem férnének el tőle, kerülgetnie kellene a gépeknek. Kijjebb nem tudják, mert ott van a vízelvezető árok, annak a külső része a legközelebbi hely, ahol nem zavar... csak így, meg a vezetőnek esik ki a látómezőjéből.

Debrecen alatt nem az útkereszteződések előtti burkolatba épített prizmás szakaszokra gondolsz?

Én eléggé belelátok az útépítésekbe, tervezésbe, mert rendszeresen járok tervzsűrizésre a megyei útfelújítások kapcsán.
Egyszerűen hadd éljek a laborvezetőnk aranyköpésével: Békés Megyében bármit lehet csinálni, csak utakat ne építsünk... (mert olyan katasztrofálisak erre a talajviszonyok.)

Arra érti, hogy a megyénk nagy részén erősen térfogatváltozó agyagos talaj van, ami, ha vizet kap, hajlik, ha kiszárad, akkor betonkemény, reped, törik. Tömörsége nagyon magas, de NEM teherbíró!
No, ilyen körülmények között igazi kihívás utat tervezni, mindegy, hogy új szakasz építése a cél, vagy felújítás. Ugye, a ráfordítható összeg fix, az esetek legalább 80%-ban nem adnak elég pénzt a "megfelelő" technológia alkalmazására.
Kb egy évtizede épülnek olyan, különböző ***akaszok", ahol gyakorlatilag teszteljük az alkalmazott technológiákat, hogy beválnak-e az évek során. Eddig nem igazán volt olyan megoldás, ami nyugodt lelkiismeret mellett mindenhol alkalmazható. Tényleg!
Bonyolult dolog ez a tervezés, én egyértelműen azt látom a tervezők és a mi részünkről is, hogy jót akarunk, de sokszor egyszerűen vannak olyan egyéb tényezők, amik miatt nem jön össze. Ilyen a talaj milyensége, amit nem tudunk befolyásolni, az adott.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3688 Dátum: 2012.07.17 11:28:34 »
Debrecen alatt nem az útkereszteződések előtti burkolatba épített prizmás szakaszokra gondolsz?

Nem, Berettyóújfaluig nagyon sok ilyen 60-as táblás szakaszt láttam. Egyébként jó dolog ez az útfelújítás, nem is lenne egy szavam se, ha ilyenek miatt van torlódás, utaknak újulniuk kell folyamatosan. Amiket leírtál érthető és teljesen jogos, igaz én nem közútfejlesztésben dolgozom, autóipari fejlesztés, de itt is vannak problémák, hátráltatások, teljes mértékben értem mire gondolsz. Csak az a rákfenéje ennek az egésznek, hogy így az autósok csak bosszankodnak, és eleve negatívan állnak ehhez a témához is (rajtam is kijön néha). Békés megyéből származom én is, és pl. sok sok éven át a Gyomaendrőd - Körösladány közötti út valami irtózatos állapotban volt, hatalmas lyukak, kátyúk, aszfaltfelhullámosodás, gyűrődés. Komolyan ismerek olyat aki visszatolatott, hogy ki tudjon kerülni egy egy nagyobb gigakátyút. Aztán végül felújították, teljesen jó lett, de már kezdődnek a hullámzások.
OK etalonországgal példálózok, de Németországban 2 falu között olyan út van, mint az álom.

Szóval ilyenkor előjön az emberből, hogy nálunk miért nem lehet így? Sajnos más a gazdasági helyzet, de inkább a gondolkodás más, főként az ország irányítóinál. Mi meg csak bosszankodhatunk.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3689 Dátum: 2012.07.17 12:41:38 »
...
Egyszerűen hadd éljek a laborvezetőnk aranyköpésével: Békés Megyében bármit lehet csinálni, csak utakat ne építsünk... (mert olyan katasztrofálisak erre a talajviszonyok.)
...
Ismerős mondta, hogy arrafelé (igaz, ő Szentes és környékére gondolt, az meg Csongrád megye) megvették az összes kátyút, majd összekötötték őket bitumennel :D :flowers: