Trotter: köszönöm az anyagot
Idézet:
Az R. 36. §-a a következő (12) bekezdéssel egészül ki:
„(12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, – előre sorolás céljából – motorkerékpárral, illetve segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.”
A részletezett biztonsági feltételek fennállása esetén a forgalmi okokból álló járművek mellett vagy között a motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok, az álló járművek mellett jobbról a kerékpárok előre haladhatnak. Ez akkor lehetséges, ha az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák. Ezzel elkerülhető, hogy e járművek a zöld jelzésre a környezetükben meglóduló gépkocsik közé szoruljanak, ami különösen a lassabban induló kerékpárok esetén jelenthet fokozott kockázatot.
Nem egészen értem. Egy előzésnél (mindegy h motor v auto) az irányváltoztatási szándék után meg kell róla győződni, hogy nem kezdett-e valaki az előzésünkbe. Magyarán hiába van kint az index, ha az előző, már korábban előzésbe kezdett neki van előnye. A fenti jogszabály ez alól mintha felmentené az irányváltoztatni szándékozót.
Magyarul eddig, ha egy motoros előzőtt, és irányjelzővel, de hátranézés nélkül eléfordultam én voltam a hibás. Amennyiben persze ő hamarabb kezdett az előzésbe, mint én az irányváltoztatásba. Ez, most ezután hogy lesz? Ez ugye nem előzés, hanem csak előremegy a motoros a sor között..... remélem érhtető a dilemma