Nem a beletett km öli meg a kocsikat, hanem az idő: elfáradnak benne az olajok (amiket még könnyű cserélni), meg a tömítések, itt ott összerohadnak az alkatrészek, aztán már bármilyen hiba előfordulhat rajta, összezár a kuplung, befog a fék vagy nem fog sehogy, gazdi megunja a folytonos nem üzembiztos működést és megy bontásra
De, a kocsikat elsősorban a beletett km öli meg. A használat, és az ebből adódó kopás. Az idő múlása, az elöregedés által okozott károk ehhez képest sokkal kevesebbet nyomnak a latban, és sokkal könnyebben orvosolhatók. Nem véletlenül keres minden youngtimeres/veteránautós minél kevesebbet futott autót. Nem véletlenül fizetnek többszörös árat az olyan, ritka kincsekért, amikben mondjuk 35 évesen is csak 35 ezer km van.
Csak az a problémás, ha egy autó, mondjuk, sok éven át SEMENNYIT nem megy. Főleg, ha közben a szabadban áll. Igen, ilyenkor szükség lesz némi javításra az újbóli használatba vétel előtt. De ez sem ér még a közelébe sem annak az összegnek, amibe egy szétkopott motor, váltó, futómű stb. felújítása, cseréje kerül. A karosszériáról nem is beszélve: az is attól rohad szét, ha alulról, az útról, menet közben kapja a vizet, sarat, sót.