Az én Toyotás szerelőmnek is egy VW-je van jelenleg (egy régi Mitsu Pajero mellett, de azzal csak vontat/vadászni jár) - egy Golf III 1.9 TDI kombi. Azt is elmondta, hogy miért: mert ebben az árfekvésben, és méretben a Toyotának gyakorlatilag nincs épkézláb dízel kombija (az E10 dízel kombi ugye fehér holló, és lomha, ahhoz képest pedig nem eszik keveset). Nomeg, ő ezt úgy hozta be magának Németországból, és valós 200 ezer volt benne vételkor. És hát, igen, mondta, hogy elég sokat kell szerelni... főleg a futóművet - dehát attól ugye nem áll meg a kocsi, és ő megcsinálja magának, ha épp szükséges.
De amikor pl. 2010 nyarán feltettem neki a kérdést, hogy oktatásra Corsa C, vagy Yaris I, akkor válaszként csak rám nézett nagyon csúnyán és nagyon értetlenül ![LOL :lol:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/21_kacag.gif)
Hát igen.
TDI, nem pedig valami PDTDI vagy mi varázsautó, tele varázskütyükkel...amik akár tetszik, akár nem, (hasznosságukat nem vitatva) jelentősen drágítják az összköltséget, beleértve ebbe, hogy ki/hol szereli elfogadhatóan. Meg régi Pajero, elgondolkodtató
![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Az én szerelő ismerősöm apja is mondta, hogy mentek kocsit nézni (VW-t), nyomta a tulaj, hogy milyen jó, erre a srác szó nélkül végignézte alulról-felülről, aztán odament, kezet fogott: Viszontlátásra!
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
Az enyémnél meg nem bökte ki az olajevősséget, de elhiszem, hogy egy füstölésgátló becsaphat egy szerelőt is, aki nem ismeri egy adott típus gyengeségeit. Viszont kibökte a nyelestengely csapágy kezdődő hangoskodását (én sehogy sem hallottam), ami szintén hihető, mert előttem senki nem cserélt benne váltóolajat...