Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1630456 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7740 Dátum: 2014.02.28 11:36:48 »
Gondolom oktatni még jobb is az 1-l-es :hmmmm: Egy kezdőnek minden túl gyors, erős, a kanyarok gyorsan jönnek, és megállást is nehéz kicentizni :D
De gondolom menetdinamikában ég és föld az 1,3-as? Nem? Fogyiban van differencia?
Nehogy azt hidd, hogy oktatásra a gyengébb autó a jobb  ::) ! Amíg nem kezdtem el csinálni, én is ezt hittem... de ez tévedés. Ugyanis a tanuló még többnyire nem érzi/tudja, hogy mikor kell váltani. Vagy pl. nem veszi figyelembe, hogy épp emelkedik az út, és felvált ugyanakkor, amikor sík terepen megszokta. Az eredmény? A gyenge autó nem bír tovább gyorsulni, sőt visszalassul. A tanuló erre is lassabban reagál, mint egy rutinos sofőr... ergo van, hogy mire visszakapcsol, már az a fokozat is kevés. Emiatt rendszeresen előfordul, hogy meredekebb emelkedőkön végül egyesbe (!) kell visszakapcsolni, és szinte állóra lassulunk (miközben mögöttünk anyázik a fél város), mielőtt nagy nehezen újra gyorsulni kezdenénk.

Ez egyrészt ugye kellemetlen, másrészt többlet fogyasztást okoz. De ha nem így történik, az is többlet fogyasztást okoz - lévén akkor meg ugye jobban ki kell húzatni a fokozatot váltás előtt.

Ez itt Pécsett pl. nyáron, melegben, klímázva oda vezet, hogy hármasnál feljebb alig kapcsolunk a városban - sőt, nagyon sokat van a váltó kettesben. És eszik a motor 9-10 litert. Ha nem kell klímázni, akkor 7.5-8-at.

Mindezek a dolgok egy erősebb (nyomatékosabb) motorral kevésbé fordulnának elő.

Meggyőződésem, hogy egy 1.3-as Yaris így, oktatással, nem enne többet városban, sőt - és közben egyszerűbb, kellemesebb is lenne vele az élet. Nem beszélve arról, hogy amikor nem oktatok, de mondjuk épp Marosvásárhelyre utazom, akkor azzal nem kellene 5000-ig pörgetnem váltás előtt a motort, ha épp tempósabban szeretnék haladni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Yaris általában
« Válasz #7741 Dátum: 2014.03.03 08:54:56 »
Két kérdés:
1. milyen méretű nyári gumit javasoltok, 165/70 r14, vagy 185/60 r15?

2. valakinek van yaris 2-n DRL?  ha igen, milyen?
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Yaris általában
« Válasz #7742 Dátum: 2014.03.03 09:06:29 »
Nehogy azt hidd, hogy oktatásra a gyengébb autó a jobb  ::) ! Amíg nem kezdtem el csinálni, én is ezt hittem... de ez tévedés. Ugyanis a tanuló még többnyire nem érzi/tudja, hogy mikor kell váltani. Vagy pl. nem veszi figyelembe, hogy épp emelkedik az út, és felvált ugyanakkor, amikor sík terepen megszokta. Az eredmény? A gyenge autó nem bír tovább gyorsulni, sőt visszalassul. A tanuló erre is lassabban reagál, mint egy rutinos sofőr... ergo van, hogy mire visszakapcsol, már az a fokozat is kevés. Emiatt rendszeresen előfordul, hogy meredekebb emelkedőkön végül egyesbe (!) kell visszakapcsolni, és szinte állóra lassulunk (miközben mögöttünk anyázik a fél város), mielőtt nagy nehezen újra gyorsulni kezdenénk.

Ez egyrészt ugye kellemetlen, másrészt többlet fogyasztást okoz. De ha nem így történik, az is többlet fogyasztást okoz - lévén akkor meg ugye jobban ki kell húzatni a fokozatot váltás előtt.

Ez itt Pécsett pl. nyáron, melegben, klímázva oda vezet, hogy hármasnál feljebb alig kapcsolunk a városban - sőt, nagyon sokat van a váltó kettesben. És eszik a motor 9-10 litert. Ha nem kell klímázni, akkor 7.5-8-at.

Mindezek a dolgok egy erősebb (nyomatékosabb) motorral kevésbé fordulnának elő.

Meggyőződésem, hogy egy 1.3-as Yaris így, oktatással, nem enne többet városban, sőt - és közben egyszerűbb, kellemesebb is lenne vele az élet. Nem beszélve arról, hogy amikor nem oktatok, de mondjuk épp Marosvásárhelyre utazom, akkor azzal nem kellene 5000-ig pörgetnem váltás előtt a motort, ha épp tempósabban szeretnék haladni.
Mester, a Te használatodhoz egyértelműen a 90 lovas kisdízel lenne a legtutibb választás, csak ugye ott van az a dolog, hogy újonnan nem tudod megvenni, használtan, meg kockázatos a dízel. A magas futásteljesítmény miatt, pedig sanszos lenne, hogy nálad kijöjjön egy-két költségesebb , dízelspecifikus probléma.
Az ezres motor Neked kevés, ez tény, de, amire szánták - nőknek városba, vagy elővárosba - arra tökéletesen elég.

Az 1,3-as lesz neked a befutó, én úgy érzem. De hidd el, azt is meg kell kergetni, ha dinakimát vársz tőle. Minden vvt-i motor 3500-tól kezd el élni. Az alatt halk és keveset fogyaszt, a fölött, pedig megy.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Yaris általában
« Válasz #7743 Dátum: 2014.03.03 09:07:06 »
Két kérdés:
1. milyen méretű nyári gumit javasoltok, 165/70 r14, vagy 185/60 r15?

2. valakinek van yaris 2-n DRL?  ha igen, milyen?
YII-höz én egyértelműen az utóbbit venném.  :yes: (185/60R15)

DRL passz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Yaris általában
« Válasz #7744 Dátum: 2014.03.03 09:08:01 »
DRL ügyben Trotter tud segíteni! :)
         

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Yaris általában
« Válasz #7745 Dátum: 2014.03.03 09:20:44 »
YII-höz én egyértelműen az utóbbit venném.  :yes: (185/60R15)

DRL passz.
vagy váltóméreteit.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re:Yaris általában
« Válasz #7746 Dátum: 2014.03.03 09:22:28 »
DRL ügyben Trotter tud segíteni! :)
én sem vagyok analfabéta hozzá, nomeg az előzőben is közreműködött, szóval ismert forrás, de azért köszi!  :)

inkább csak a méretek miatt aggódom, nomeg osram már van, lehet, megnéznék másik típust is :D
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Yaris általában
« Válasz #7747 Dátum: 2014.03.03 14:17:40 »
Két kérdés:
1. milyen méretű nyári gumit javasoltok, 165/70 r14, vagy 185/60 r15?

2. valakinek van yaris 2-n DRL?  ha igen, milyen?

Van DRL, már 3 éve, de nem szabályos a távolság...egyenlőre nem szóltak érte. NKH-n letakarom és kikötöm.  :censored:

Ha most kezdeném, akkor megvenném az Osram "ködlámpa-DRL kombit" /bár nem olcsó/, mert az pont illeszkedne a ködfényszóró helyére. (típus-specifikus)
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.03 14:20:41 írta rezsofriedrich »
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Yaris általában
« Válasz #7748 Dátum: 2014.03.03 14:20:11 »
Van DRL, már 3 éve, de nem szabályos a távolság...egyenlőre nem szóltak érte. NKH-n letakarom és kikötöm.  :censored:
A világító egységek belső szélei között nincs meg a 60cm? Emiatt mondod szabálytalannak?  :?:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Yaris általában
« Válasz #7749 Dátum: 2014.03.03 14:21:59 »
A világító egységek belső szélei között nincs meg a 60cm? Emiatt mondod szabálytalannak?  :?:

Igen...minden más szabályos. (Műbiz. és elektromos bekötés)  :wub:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re: Yaris általában
« Válasz #7750 Dátum: 2014.03.03 15:39:36 »
Van DRL, már 3 éve, de nem szabályos a távolság...egyenlőre nem szóltak érte. NKH-n letakarom és kikötöm.  :censored:

Ha most kezdeném, akkor megvenném az Osram "ködlámpa-DRL kombit" /bár nem olcsó/, mert az pont illeszkedne a ködfényszóró helyére. (típus-specifikus)
köszi az ötletet, megnézem!

uh...azért 75k....elég sok...
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.03 15:43:07 írta marcedli »
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Yaris általában
« Válasz #7751 Dátum: 2014.03.04 18:13:14 »
teljesen off kérdés

toyodiy.com oldalán nektek se jönnek be a diagramok\képek???

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Yaris általában
« Válasz #7752 Dátum: 2014.03.05 22:46:24 »
Nekem hozza - bejelentkezés után, előtte nem.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Yaris általában
« Válasz #7753 Dátum: 2014.03.05 22:50:22 »
Nekem hozza - bejelentkezés után, előtte nem.
Nekem úgy sem.

fclub

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Yaris általában
« Válasz #7754 Dátum: 2014.03.08 18:01:03 »
Sziasztok!
2002-es (első generációs) Yarisban szerintem nagyon kényelmetlenek az első ülések. Főleg a deréktámasz hiánya zavaró hosszabb úton, de a tömése is elég puha. Arra gondoltam, hogy lecserélném, legalább a vezető oldalit. Nem tudjátok, hogy van-e valami kompatibilis ülés bele, amit a legkevesebb barkácsolással be lehet tenni? Nem ismerem sem az ide vonatkozó szabályokat (típusazonos kell-e), sem a következő generációjú Yarisok ülésének komfortját. Esetleg a TS ülése...?
De más típusé is megfelel, lényeg, hogy kényelmes legyen.
 :helpsmilie:

Köszi!