A nívó pálca szerint az olajszint kb a felénél áll, és most esedékes az olajcsere, tehát eszi az olajat ez már biztos, csak a mennyiség ami kérdéses. Nem tudom, hogy ezeknél a motoroknál mennyire fogy az olaj, vagyis mennyire vásároljak be utántöltő olajból, de 150e km után, az én autómban lévő 3ZZ (1,6 VVTi) motor a két olajcsere között egy szemernyi olajat se fogyaszt, vagyis a nívó pálcán a maximumnál áll végig. Valahol olvastam olyat, hogy az olajevést az okozza, hogy a dugattyú gyűrűk alatt lévő visszafolyó furatok eltömődnek, és így az olaj nem jut vissza a rendszerbe, hanem elég. Ez előfordulhat ennél a motornál is? Ha igen erre szétszedésen kívül van esetleg valami megoldás, valami adalék, valami anyag?
A te motorodnak nincs ez a problémája, amiről írsz.
Viszont ettől még, ilyen előzményekkel, csipegethet már némi olajat. De ha azt feltételezzük, hogy mondjuk előző cserekor maximumra volt töltve, és abból ment le félig, mostanáig, akkor az tényleg csak csipegetés
... kb. 0.5 literes fogyást jelent, 15 ezer km alatt. Az semmi! Más kérdés persze, hogy ha a 15 W-40-et csipegeti, egy vékony 5 W-30-ast sajnos valószínűleg még inkább fog csipegetni. Ezért is mondom, hogy 5 W-40-el kezdd a váltást. Az üzemmelegen gyakorlatilag ugyanolyan, hidegen viszont sokkal jobban kíméli a motort.
A másik, ez az olaj téma még mindig. Egy ilyen sokat futott motornál ennyire lényeges lenne még a viszkozitás osztályon belül a konkrét gyártmány is? Ennyire nem mindegy, hogy az az 5w30-as konkrétan kinek a gyártmánya, sőt azon belül melyik típus? Már az se mindegy, hogy az Eneos Premium, vagy a Sustina? Nem mondom hogy analfabéta vagyok, de ennyire mélyen nem vagyok otthon a témában.
Nem mindegy. Vannak minőségi különbségek, még márkán belül is: pl. a Sustina az Eneos csúcsterméke, a Premium Hyper eggyel alacsonyabb kategória (lásd Mobil és Mobil-1). De azért nagy melléfogási lehetőség nincs: alapvetően bármelyik nagy márka olaja megfelel, ha teljesíti a gyári ajánlásokat, előírásokat. De, mondom, ettől még VANNAK érzékelhető különbségek. Itt a fórumon a legtöbben az Eneost és a Liqui Molyt preferáljuk (én az utóbbit).
Castrol Magnatec 5 W-40: egyrészt a Castrol Magnatec a leggyakrabban hamisított olaj a piacon, ez lenne kb. az egyetlen márkás olaj, amit biztosan nem vennék meg; másrészt az 5 W-40 nem optimális választás a te motorodba. A gyár elsődleges ajánlása az 5 W-30.