Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1630450 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #6810 Dátum: 2011.10.18 17:58:49 »
Ez konkrétan 65 ezer volt: anyag+munka. Egy somogyi szakember saját fejlesztésű cucca, ami már sok oktatóautóban működik jól a környéken, évek óta. Hidraulikus a kapcsolat az eredeti és a plusz pedálszett között, bekerült a motortérbe egy kis plusz hidraulika-tartály, fékfolyadékkal üzemel.

Nagy előnye, hogy nem típus-specifikus - ha később eladod a kocsit, kiszerelheted belőle és (minimális igazításokkal) átrakható a következő autódba.

Papír nem szükséges a beszerelésről - úgy értem, vizsgán nem kérik. Maga a vizsga a normál műszakinál lényegesen egyszerűbb - csak a pedálszett megfelelő működését (különös tekintettel a fékre), és a plusz tükrök megfelelő, biztonságos elhelyezését ellenőrzik, vmi 3 ezerbe kerül; holnap kérek majd rá időpontot (tükröket még majd kell szereznem a vizsgáig, de az is csak pár ezres).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Yaris általában
« Válasz #6811 Dátum: 2011.10.18 19:47:52 »
:clap: Ez mekkora video  :lol: Azt hittem beparkolsz hatramenetben,azert lassitasz  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #6812 Dátum: 2011.10.18 20:04:51 »
:clap: Ez mekkora video  :lol: Azt hittem beparkolsz hatramenetben,azert lassitasz  ;)
Utána be is parkoltam, de az azért még kissé nehézkesen ment  :lol:

Amúgy ő YITT :D ... KITT modern, takarékos utódja  [rohog]
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

benji

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Re:Yaris általában
« Válasz #6813 Dátum: 2011.10.23 14:11:22 »
Sziasztok!

Három kérdést szeretnék tisztázni mert mindeféle dolgot hallok.

1. Motorfék. Elönyök: kevesebb fogyasztás, kisebb fék kopás. Hátrányok: kipufogónak nem tesz jót, és a motor kopik a fék helyett??
2. Hideg inditás: egyből elindulni,mert csak ilyenkor kap olajozást a motor, vagy egyhelyben alapjáraton pár percig hagyni amig felkapja az olajat a motor.
3. 1-3-5 váltás: Előny: kevesebb fogyasztás. Hátrány: a kuplung szétmegy tőle??

Ha meg tudjátok erősíteni, kérlek tegyétek meg...  :flowers:
Yaris Ts 05'

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Yaris általában
« Válasz #6814 Dátum: 2011.10.23 14:32:12 »
1) passz, a hypermilerek használják erősen
2) 20-30 mp múlva nyugodtan menj, mert álló helyzetben melegszik a leglassabban a motor, ergo így fogy a legtöbb üa és kopik a legjobban a moci. Be is szexuálna, ha pár perc lenne, mire lesz olajnyomás a motorban. :D
3) passz, de én így nem váltanék, mert sztem kihúzatás nélkül nem lehet így normálisan közlekedni, ammeg sokat fogyaszt :szemez:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #6815 Dátum: 2011.10.23 15:14:56 »
Sziasztok!

Három kérdést szeretnék tisztázni mert mindeféle dolgot hallok.

1. Motorfék. Elönyök: kevesebb fogyasztás, kisebb fék kopás. Hátrányok: kipufogónak nem tesz jót, és a motor kopik a fék helyett??
2. Hideg inditás: egyből elindulni,mert csak ilyenkor kap olajozást a motor, vagy egyhelyben alapjáraton pár percig hagyni amig felkapja az olajat a motor.
3. 1-3-5 váltás: Előny: kevesebb fogyasztás. Hátrány: a kuplung szétmegy tőle??

Ha meg tudjátok erősíteni, kérlek tegyétek meg...  :flowers:
1. A kipufogónak köze nincs hozzá. A motorkopás pedig minimális, hisz ilyenkor nem is végez munkát, csak forog. Ellenben a fogyasztás ilyenkor nulla, és biztonsági megfontolásból is mindenképp jó dolog a motorfék, hisz így az autó hatékonyabban lassítható. Kivéve tehát az olyan, aránylag enyhe lejtőket, ahol egyrészt az autó nem gyorsul be nagyon (biztonsági szempont), másrészt a lejtő után nem akarunk állóra fékezni (lendület-kihasználási szempont), mindenképp érdemes mindig használni a motorféket.

2. Hacsak nincs nagyon hideg (kemény mínuszok), indítást követően azonnal el kell indulni. Kemény hidegben is maximum (!) 20-30 mp várakozás után. A motor amúgy természetesen az indítás után azonnal kap olajat, különben tönkre is menne. Nem ez a szempont tehát, hanem hogy minél hamarabb felmelegedjen, mert amíg hideg, sokkal erősebben kopik. Ezért kell beindítás után azonnal indulni, mert munkavégzés közben gyorsabban felmelegszik, mint álló helyzetben.

3. Lejtős terepet, vagy esetleg egy erősebb kihúzatást (pl. előzés) követő felkapcsolás eseteit leszámítva, nincs értelme a fokozatok átugrásának, sőt ez többet árt, mint használ. Pont hogy így lesz nagyobb a fogyasztás! A kuplungnak amúgy ez nem jelent többlet terhelést - mármint a fokozatok átugrása.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

benji

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Re:Yaris általában
« Válasz #6816 Dátum: 2011.10.24 08:58:39 »
Köszönöm a hozászolásokat! 
Yaris Ts 05'

sapek75

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Yaris általában
« Válasz #6817 Dátum: 2011.10.28 13:31:52 »
Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem ,hogy ha az akkumulátort szeretném feltölteni akkor kivehetem a kocsiból és feltölthetem minden gond nélkül vagy kell hozzá egy pót aksi amit csatlakoztatok a kocsihoz (igy folyamatosan kap áramot a komputere)?

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:Yaris általában
« Válasz #6818 Dátum: 2011.10.28 13:49:10 »
Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem ,hogy ha az akkumulátort szeretném feltölteni akkor kivehetem a kocsiból és feltölthetem minden gond nélkül vagy kell hozzá egy pót aksi amit csatlakoztatok a kocsihoz (igy folyamatosan kap áramot a komputere)?

Szia, nem tudod a helyén tölteni?

sapek75

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Yaris általában
« Válasz #6819 Dátum: 2011.10.28 16:30:21 »
MiCKEY ,a helyén nem igazán mert a saruk eltakarják.Próbáltam....Ugyebár a legjobb lenne ha a csipeszeket közvetlenül teljes felülettel a pólusokra(nem tudom a nevüket)tenném.Valami más gondolat? :hmmmm:

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:Yaris általában
« Válasz #6820 Dátum: 2011.10.28 16:42:34 »
Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem ,hogy ha az akkumulátort szeretném feltölteni akkor kivehetem a kocsiból és feltölthetem minden gond nélkül vagy kell hozzá egy pót aksi amit csatlakoztatok a kocsihoz (igy folyamatosan kap áramot a komputere)?
Ha azt szeretnéd tudni, hogy lesz-e valami baja az autód komputerének attól, hogy akksi nélkül hagyod addig amíg a kivett akksid töltöd, akkor a válasz az, hogy nem. Azaz nyugodtan kiveheted. Az órát és a rádióállomásokat majd újra be kell állítanod, de egyébként nem lesz semmi más baja.

sapek75

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Yaris általában
« Válasz #6821 Dátum: 2011.10.28 17:06:15 »
Botond,köszönöm válaszod.  :clap: Amúgy te ezt honnan tudod? Hozzáteszem,hogy erre a válaszra számítottam..(titkon)csak ugyebár én nem értek hozzá és hát nem mertem kivenni.

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:Yaris általában
« Válasz #6822 Dátum: 2011.10.30 10:02:43 »
Botond,köszönöm válaszod.  :clap: Amúgy te ezt honnan tudod? Hozzáteszem,hogy erre a válaszra számítottam..(titkon)csak ugyebár én nem értek hozzá és hát nem mertem kivenni.
Anno az én Yarisom-ban is kellett akksit cserélni :) És nem vacakoltunk azzal, hogy a csere idejére másik akksit kössünk rá. Sarukat le, akksit ki, új akksi be, saruk tisztít, sarukat vissza.
Meg sok használtautó kereskedésben is azt csinálják, hogy az akksiól leveszik a sarukat, és úgy "tárolják" az autókat, így nem merül le az akksija (olyan gyorsan).

Egyébként miért van szükséged arra, hogy töltsd az akksidat? Normál használat mellett, hibamentes autóban és hibamentes akksi esetében erre nincs szükség.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris általában
« Válasz #6823 Dátum: 2011.10.30 16:10:06 »
Mi számít normál használatnak?
Mert nekem egy télen kb. kétszer kell töltenem az akksimat, mert a minuszban való indítás olyan sokat kivesz belőle, amit a munkahelyemig nem tölt vissza (kb. 8 km).
Így kb. 1 hónap után már érezhetően lassan teker az önindító, ezért fel szoktam tölteni.
Xanyi

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris általában
« Válasz #6824 Dátum: 2011.10.30 16:28:52 »
Mi számít normál használatnak?
Mert nekem egy télen kb. kétszer kell töltenem az akksimat, mert a minuszban való indítás olyan sokat kivesz belőle, amit a munkahelyemig nem tölt vissza (kb. 8 km).
Így kb. 1 hónap után már érezhetően lassan teker az önindító, ezért fel szoktam tölteni.
És ezt több szezonban csináltad már? :hmmmm: Tény hogy a 8km elég kevés a töltéshez.
Nekem eddig ha elkezdett vacakolni, az aku nagyon hamar cserés is lett