Szerző Téma: BMW  (Megtekintve 132116 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #315 Dátum: 2013.10.16 10:30:07 »
Ezt nem is vitatom, de azt kijelenteni, hogy a BMW egy az egyben xar, azt nem tartom helyesnek.

Visszatérve a munkaerőpiacra: a vezetőnek minden beosztottját meg kell ismerni és arra kell "használni", amiben a legjobb. Így minimalizálhatjuk a hiba megjelenésének gyakoriságát.  Nem az időnkénti hibával van a gond, ez bele van kódolva az emberi munkaerőbe, hanem annak rendszeressége és gyakorisága okozhatja a munkaadó esetleges szankcióját.
Igen. Ahogy az autók esetében is a hiba gyakorisága a kritikus tényező.

Én nem jelentettem ki, hogy a BMW egy az egyben xar. De rossznak tartom a prioritási sorrendjüket - értem ezalatt azt, hogy évtizedeken át komoly konstrukciós hibákat engednek meg maguknak sorozatosan, ahogy a többi nem-japán gyártó is (kivéve újabban a koreaiakat, bár ők sem tudják pontosan ugyanazt, amit a japánok). Az a tény, hogy egyébként műszakilag kimagasló, az élvonalba tartozó autókat gyártanak, ezt nem kompenzálja - sőt! És a japánok példája mutatja, hogy ennek nem kéne törvényszerűen így lennie. Persze amíg így is megveszik, addig "mindegy". Na igen. Nekem pl. annyiban mindegy, hogy én úgysem vennék nem-japán autót.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #316 Dátum: 2013.10.16 10:31:05 »
Nincs abban semmi gyanús, ha több tízmilliós kocsit megvesz hitelre a tulaj, a sebkorlátozást azért ki kell venni belőle mádzsárszki módszerrel (gondolom okosba, oktatás és műbizonylat nélkül, de azért legyen gyárilag elismert tuning, csak hát józskapista is google-ból tanulta a kiképzést, meg hát úgy alapbúl nehogy mán kifogjon rajta két kábel), aztán meg lesünk. Szerintem ez olyan mintha én home made cserélnék vezérlést a kocsimon egy csavarhúzóval :D
Szó sincs erről. Írta a tulaj, mi volt a módosítás, de ezek szerint nem olvastad.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #317 Dátum: 2013.10.16 10:35:18 »
egyetértek. én több bmw-tulajt is ismerek. mind odavan a kocsijáért. én pl. soha nem éreztem semmit, amikor beültem az avéba (mondjuk nem is vagyok egy szentimentális fajta, lehet, hogy a bmw-ben sem éreznék semmit :D)
ja és egyiknek sincs semmi baja.
Mázlisták. (Olyan értelemben véve, hogy a szükségesnél nagyobb kockázatot vállaltak, de megúszták. Eddig.)

Úgy gondolom, nem érezni semmit jobb, mint dühöt és elkeseredést érezni, mikor cserben hagy az autó. (Egy idő után pedig én hálát és megbecsülést kezdek érezni, ha az autó nem hagy cserben - de ehhez persze, mondom, idő kell.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #318 Dátum: 2013.10.16 10:36:58 »
Nincs abban semmi gyanús, ha több tízmilliós kocsit megvesz hitelre a tulaj, a sebkorlátozást azért ki kell venni belőle mádzsárszki módszerrel (gondolom okosba, oktatás és műbizonylat nélkül, de azért legyen gyárilag elismert tuning, csak hát józskapista is google-ból tanulta a kiképzést, meg hát úgy alapbúl nehogy mán kifogjon rajta két kábel), aztán meg lesünk. Szerintem ez olyan mintha én home made cserélnék vezérlést a kocsimon egy csavarhúzóval :D
A cikkben a tulaj azt írta, az előző tulaj Németországban végeztette a Lummánál ezt a végsebességjel kiiktatást (legalábbis én így értettem, de lehet, hogy tévedek). A Lumma hivatalos BMW gyári tuningcégénél, ahol a BMW gyárilag is megteszi ugyanezt. Csak 3-4x áron.
Igenis vérgáz, hogy egy ilyen brutális teljesítményű és drága prémium autó motorjában nincsenek túlméretezve az alkatrészek. A végsebességjel kiiktatása önmagában semmiféle tuningot nem jelent, hiszen, nem lesz tőle erősebb az autó és nem fog sem többet, sem kevesebbet fogyasztani. Nem tuning. Csak a BMW-nek sokkal könnyebb erre fogni és kihátrálni a felelősség alól, mint megtenni a megfelelő és elvárható lépéseket... Összességében véve az a meglátásom, hogy a BMW egy tipikus "látszat-prémium" gyártó, aminek a termékei csak és kizárólag újként megvásárolva jók, egyedül az 1. tulaj járhat vele "kvázi" jól (de legalábbis, élvezheti ki a BMW-ségét), a többinek nagy valószínűség szerint egy ultraszívás kategória. Semmi esetre sem említhető egy lapon a Te 15 éves Corollád karbantartási igényeivel és ezek költségével.  :nonono:
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.16 10:38:58 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #319 Dátum: 2013.10.16 10:37:25 »
Az Avensis éppen a lélektani 5M Ft-s határ alatt volt elvihető (igaz ritka, aki 1.6-os fapadost vett), a 316-os BMW pedig már akkor is kb 6M Ft-ba került, és akkor még jellemző volt az a spúrság, hogy a hátsó elektromos ablakok csak a 320i-től kezdve (jobban mondva csak a 6 hengeres motoroktól kezdve) volt alapáras tétel, ami már ugyebár nem 6, hanem inkább 7,5M Ft-ba került.  ;)
Jó, hát a lényeg mégiscsak ugyanaz: az alapmodell szegényebben felszerelt. Ez normális dolog. Mint ahogy az is, hogy a BMW drágább, mint a Toyota. Ők nem egymáshoz igazítják az áraikat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #320 Dátum: 2013.10.16 10:38:20 »
Mázlisták. (Olyan értelemben véve, hogy a szükségesnél nagyobb kockázatot vállaltak, de megúszták. Eddig.)

Úgy gondolom, nem érezni semmit jobb, mint dühöt és elkeseredést érezni, mikor cserben hagy az autó. (Egy idő után pedig én hálát és megbecsülést kezdek érezni, ha az autó nem hagy cserben - de ehhez persze, mondom, idő kell.)
:clap: :hug: +1
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #321 Dátum: 2013.10.16 11:14:35 »
Összességében véve az a meglátásom, hogy a BMW egy tipikus "látszat-prémium" gyártó, aminek a termékei csak és kizárólag újként megvásárolva jók, egyedül az 1. tulaj járhat vele "kvázi" jól (de legalábbis, élvezheti ki a BMW-ségét), a többinek nagy valószínűség szerint egy ultraszívás kategória.
Ez azért így túlzás. Nem "nagy valószínűség szerint ultraszívás" - hogy egy konkrét példát mondjak, nem rosszabbak az esélyek a meghibásodásra, mint tesód Sharanja esetében.

(Nekem persze ettől még eszembe nem jutna sem Sharant, sem bármiféle BMW-t venni, hétköznapi használatra.)

Ami meg a látszat-prémiumot illeti... hát amitől egy autó prémiumnak minősül, azt a BMW bizony tudja. A prémiumságnak a kimagasló megbízhatóság (sajnos) nem feltétele - ahogy azt az összes német gyártó példája (is) mutatja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #322 Dátum: 2013.10.16 11:26:08 »
Ez értelmezés kérdése.  :surrender: Számomra márpedig igenis, része a megbízhatóság és tartósság a prémiumnak. Ettől valóban prémium egy Lexus GS, LS.

Pont attól gondolom "látszat-prémiumnak" ezeket a németeket, mert érzetet adnak, de a valódi minőséget - épp a megbízhatóság és tartósság szempontjából - nem. A csicsa, meg qrva kényelmes ülések, meg az über fa**a futómű, meg motorok megvannak, csak mindez nem tartós. Mondom ezt én, aki eleve csak minimum 2. tulajként tudok autót vásárolni és pont ezért az én és hozzám hasonlók véleménye a gyártókat pont nem érdekli. Ettől még számomra "látszat-prémiumok" ezek az autók és valódi prémiumok a Lexusok.  :nonono: :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:BMW
« Válasz #323 Dátum: 2013.10.16 11:27:18 »
Szó sincs erről. Írta a tulaj, mi volt a módosítás, de ezek szerint nem olvastad.
Olvastam, Valaki megszívta a bömcijével és megy a huza vona, hogy az előző tulaj, mostani tulaj és a márkaszerviz közül ki hibázott nagyobbat.
Most írjak én is egy cikket (vagy népitéletet) és írjam le hogy megszívtam egy Toyotával? Felsorolnám a cserélt alkatrészeket, mellékelném a hivatalos, márkaszervizes árajánlatokat:
-A Toyotás és Hondás közösség azt vonná le hogy ezek teljesen normális dolgok egy ennyit futott, ilyen idős autótól (meg hogy milyen balfék vagyok, mert ők ezt töredék áron megoldanák);
-A Swiftesek levonnák hogy a márka miatt 3x annyit hülye aki kifizet márkaszervizben (jah hogy meg kell tanulni vezetni, mert a Suzuki nem annyira hibatűrő féktávon és kanyarban? bocsássmeg);
-Akik 2-3 éves francia autókat vásárolgat 3 évre, szintén elégedetten konstatálná hogy igaz egyszer többet kellett kocsiba fektetnie, de csak olajat és izzót kell cserélni a kocsijában (meg néha klímát tisztítani).
-Az Opelosok,VW-sek azt hogy igen, egy autó fenntartása ennyibe kerül.
(Kb ezek a csoportok vannak közvetlen látókörömben, úgyhogy a Marci féle "Kukázd már ki ezt a f*st" kihagyom) :D

Ettől függetlenül elégedett vagyok a vassal, mert:
-megvan a köztes kompromisszum, hogy ha kell, könnyű vele járni/parkolni városban, kis köbcentis, nem eszik sokat, de mégis sok minden belepakolható ha cipelni kell valamit, cserébe hangos és nem dinamikus autópályán és az én magasságomnak már kényelmetlen hosszú távon, beszállni sem egyszerű már az én méreteimmel.

-ha most vásárolnék, valszeg megnézném még: Honda Jazz, Kia Shuma (a Kappa a top, csak az már két kategóriával fentebbi autó, lehet városi használatra nem túl ideális).

Persze lehet matekozni a végtelenségig, megkaptam én is hogy egy sokkal fiatalabb Mondeóban már minden nyiszorog, megdicsérték a vajpuha váltóm, többször pedig rácsodálkoznak amikor megmondom az igazi korát (általában 6 év körülire tippelik).

De hogy őszinte legyek, olyan ismerősöm nincs, aki panaszkodna az OFF autójára. Volt, aki 2 milliót költött 5 év alatt az F Astrájára, javarészt lakatos munkákra (aztán amikor már majdnem elkészült, GTK-ra törte egy ML merci), tegyük hozzá, amikor a lámpatest nem ment vissza a helyére rájöttek hogy lehet már nem szűz a kislány elölről :D
Van, aki hozzám hasonlóan megszívta a több mint 300 ezret futott Sharannal (a kínálat legaljáról választott, előtte 10 évig járt egy kombi passattal, csak azért adta le bontóba, mert már menthetetlenül rohadt volt a kasztni, de a többi pöccröff volt, miért próbált volna ki más típust).

Néha azon fantáziálok, mi lenne ha vennétek egy márkát amit fikáztok, azzal az odafigyeléssel, amivel a Toyotákat szoktátok. Lehet rájönnétek hogy nem is kell annyira parázni :D
Jól elkanyarodtam a témától, ezt teszi a reggeli pálesz éhgyomorra :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:BMW
« Válasz #324 Dátum: 2013.10.16 11:27:50 »
drágáim, akár még igazatok is lehetne (nekem ugyan sosem volt még német prémiumom, de számos barátomnak igen és nem nagyon érzékelem, hogy a felmerülő hibák átütnék az elégedettségi ingerküszöbüket),
DE.

Helyénvaló vajon, hogy a versenylovakon az öszvérek kitartását és igénytelenségét kérjük számon?
vagy esetleg, el sem tudjátok képzelni, hogy valakinek többet ér egy nyűgös bombázó, mint egy jól főző, ám kevésbé kívánatos tyúkanyó?  :lol:  :hug:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #325 Dátum: 2013.10.16 11:31:59 »
nem rosszabbak az esélyek a meghibásodásra, mint tesód Sharanja esetében.
Ez azért nem igaz. Ugyanis, egyrészt nincs konstrukciós hibája a Sharan 1,9-es dízelének, teljesen normális időközönként igényel karbantartást. Ha egy PD elem megfekszik, 20.000-ért felújítottat kap és kész, megy még egyszer 150.000 km-t. Persze, nem mindegy, mennyire űzik és mennyire végzik el rajta az előírt karbantartásokat, de olyan baki nincs velük, hogy parkoláskor az olajteknőt megütöd, és az ehhez a szóban forgó BMW motorhoz hasonló bajt okozzon.
A Sharannak, tehát kifejezetten konstrukciós hibája nincs, nem ismert, de olyan alkatrészei vannak, amik a kívántnál kissé sűrűbben szorulnak cserére (futómű kutyacsontok). Persze, durva az összehasonlítás, a Sharan nem M6 és fordítva.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:BMW
« Válasz #326 Dátum: 2013.10.16 11:42:39 »
Nem gyengén inkorrekt vagy.
Miért lenne az? Én sem értek vele egyet, de egyáltalán nem jutott eszembe arról, amit írt, hogy inkorrekt lenne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #327 Dátum: 2013.10.16 11:43:15 »
Olvastam, Valaki megszívta a bömcijével és megy a huza vona, hogy az előző tulaj, mostani tulaj és a márkaszerviz közül ki hibázott nagyobbat.
Most írjak én is egy cikket (vagy népitéletet) és írjam le hogy megszívtam egy Toyotával? Felsorolnám a cserélt alkatrészeket, mellékelném a hivatalos, márkaszervizes árajánlatokat:
-A Toyotás és Hondás közösség azt vonná le hogy ezek teljesen normális dolgok egy ennyit futott, ilyen idős autótól (meg hogy milyen balfék vagyok, mert ők ezt töredék áron megoldanák);
-A Swiftesek levonnák hogy a márka miatt 3x annyit hülye aki kifizet márkaszervizben (jah hogy meg kell tanulni vezetni, mert a Suzuki nem annyira hibatűrő féktávon és kanyarban? bocsássmeg);
-Akik 2-3 éves francia autókat vásárolgat 3 évre, szintén elégedetten konstatálná hogy igaz egyszer többet kellett kocsiba fektetnie, de csak olajat és izzót kell cserélni a kocsijában (meg néha klímát tisztítani).
-Az Opelosok,VW-sek azt hogy igen, egy autó fenntartása ennyibe kerül.
(Kb ezek a csoportok vannak közvetlen látókörömben, úgyhogy a Marci féle "Kukázd már ki ezt a f*st" kihagyom) :D

Ettől függetlenül elégedett vagyok a vassal, mert:
-megvan a köztes kompromisszum, hogy ha kell, könnyű vele járni/parkolni városban, kis köbcentis, nem eszik sokat, de mégis sok minden belepakolható ha cipelni kell valamit, cserébe hangos és nem dinamikus autópályán és az én magasságomnak már kényelmetlen hosszú távon, beszállni sem egyszerű már az én méreteimmel.

-ha most vásárolnék, valszeg megnézném még: Honda Jazz, Kia Shuma (a Kappa a top, csak az már két kategóriával fentebbi autó, lehet városi használatra nem túl ideális).

Persze lehet matekozni a végtelenségig, megkaptam én is hogy egy sokkal fiatalabb Mondeóban már minden nyiszorog, megdicsérték a vajpuha váltóm, többször pedig rácsodálkoznak amikor megmondom az igazi korát (általában 6 év körülire tippelik).

De hogy őszinte legyek, olyan ismerősöm nincs, aki panaszkodna az OFF autójára. Volt, aki 2 milliót költött 5 év alatt az F Astrájára, javarészt lakatos munkákra (aztán amikor már majdnem elkészült, GTK-ra törte egy ML merci), tegyük hozzá, amikor a lámpatest nem ment vissza a helyére rájöttek hogy lehet már nem szűz a kislány elölről :D
Van, aki hozzám hasonlóan megszívta a több mint 300 ezret futott Sharannal (a kínálat legaljáról választott, előtte 10 évig járt egy kombi passattal, csak azért adta le bontóba, mert már menthetetlenül rohadt volt a kasztni, de a többi pöccröff volt, miért próbált volna ki más típust).

Néha azon fantáziálok, mi lenne ha vennétek egy márkát amit fikáztok, azzal az odafigyeléssel, amivel a Toyotákat szoktátok. Lehet rájönnétek hogy nem is kell annyira parázni :D
Jól elkanyarodtam a témától, ezt teszi a reggeli pálesz éhgyomorra :D
Biztos, hogy ki lehet fogni OFF autóban is hasonlóan jót, mint a jelenlegi autónk. Ezt nem vitatom. De hozzá szoktam a Toyotánál 5 év alatt, hogy itt kevesebb nem tervezett hiba van. Egy használt BMW, AUDI, VW, netán francia autó vélhetően gyakoribb és költségesebb karbantartási díjait nem vagyok hajlandó elvenni a családomtól.  :excl: A Toyotánál tervezhetem a kiadásaimat, és biztos vagyok benne, hogy nem hagy cserben, más gyártmánynál mindig lenne bennem egy kis félsz egy-egy hosszú út előtt. És EZ nagy előny és nyugalom a Toyota mellett.  :cool2:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #328 Dátum: 2013.10.16 11:44:28 »
vagy esetleg, el sem tudjátok képzelni, hogy valakinek többet ér egy nyűgös bombázó, mint egy jól főző, ám kevésbé kívánatos tyúkanyó?  :lol:  :hug:
Tudom, hogy van ilyen, de nem tudok vele azonosulni jelenlegi pénzügyi helyzetemben és gondolkodásommal. Ez nekem pénzpocséklás...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:BMW
« Válasz #329 Dátum: 2013.10.16 11:45:06 »
Ez azért nem igaz.
De. TÜV és mindenféle egyéb statisztikák alapján gyakorlatilag az összes BMW típus megbízhatóbb, mint a Sharannak ez a generációja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )