Találtam egy egész részletes leírást a netem az olajfogyiról, beteszem ide, google fordításban
The olajfogyasztás érintő kérdésekben 1zz 1,8, 1,6 és 3zz 4zz 1,4 motor okozza kombinációja több kérdés, ami a Toyota, hogy több ponton módosították a motor fel körülbelül 2005 közepére ahol sikerült gyógyítani a problémákat,
1. Elegendő olajmennyiséget, pre 2005 motor csak akkor jött a 3,7 liter olaj, ez okozta az olaj marad nagyon meleg egész idő alatt csökkenti a hűsítő hatással olaj hátoldalán a dugattyúkat. A folyamatos magas olajár temps hatására az olaj lebomlik és iszap rendkívül szolgáltatók közti olajcsere. Toyota növelte az olaj kapacitás 3,7-4,7 literre csökkenti az olaj temps a motorban. (EDIT utáni 2005 gépkocsik Toyota nőtt olaj kapacitás 4,2 liter, A 2005 előtti autók amely hatósági módosításokat végzett a túlzott olajfogyasztás olaj kapacitás emelték 4.7litres kivéve az MR2 által, amelyek maradt 3.7litres miatt a compact / sekély olajteknő szerelni őket)
2. Szegény dugattyú tervezés, a hátsó a dugattyú egyetlen már 4 olaj módon, amely lehetővé teszi a forró olaj származó dugattyú gyűrű olaj marógépek át távol a dugattyú gyűrűket. Ez azt jelentette, hogy az olaj maradt a legmelegebb a dugattyú korona túl sokáig súlyosbítva kérdés # 1, amely lehetővé tette a viszont olaj módjait iszap fel. Miután sludging indult az olaj végül elkezd égni, és megkeményíti bárhol gyűrűk kezdődött viselni el a furatok végül misshaping őket. Mivel a Nikosil bevonat a furatokkal azokat nem kell rebored vagy hónolt értelmében Toyota helyébe minden mondat mutatja, még a legkisebb kárt. Toyota újratervezték a dugattyúkat, hogy a 8 olaj olyan módon, amely lehetővé tette az olajat elmúlik gyorsabb.
3. Használata gyenge minőségű vagy túl vastag olaj (vastagabb, mint a 5W30) növekedett valószínű motorháztető a fenti kérdésekről kialakulását. Toyota jegyezni, hogy a kereskedők where olajok, mint a 10W40 és gyorsan rámutatott, hogy bár a tulajdonosok kézikönyvet listed 10W40 volt a melegebb éghajlaton és hogy 5W30 Az előnyben részesített minőségű, és ragaszkodott hozzá, hogy a kereskedők használják 5W30 amikor szervízelés # zz motorok.
4. Szegény dugattyúgyűrű design, a kísérlet a súrlódás csökkentése érdekében, a hatékonyság növelése és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás a motor tervezők profilos a dugattyúgyűrűket egy hegyes csökkenti a kapcsolattartási pont a furat, ez önmagában csak növelte az olajfogyasztás kissé, de ha együtt kérdésekkel 1,2 és 3 okozott a dugattyúgyűrűket nem kaparja a túlságosan vastag olaj hatékonyan. Új dugattyú gyűrűk ahol tervezték nagyobb érintkezési felület és nagyobb gyűrű feszültség. kezdetben Toyota felszerelt új blokkokat együtt módosított dugattyúk, gyűrűk, termosztát (az alacsonyabb motor hőmérséklet) és a módosított tesztcsík (megmutatni az új 4.7litre szinten) is vissza a régi blokkokat végül hozzájuk vezető váltás a jóváhagyott javítási módszert újragyártott rövid mondatok teljesen összeszerelve a módosított részeket.
Én nagyjából tudtam értelmezni, de itt van az eredeti:
http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=137435&st=40