Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5043536 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15090 Dátum: 2012.10.28 10:27:41 »
Váltóba jó lesz ez?

http://alkatreszek.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__olaj_shop_1__sebessegvalto_olaj__75w90?cikkkod=EXTRA+GETRIEBOEL++1L%7CKO
Mi az előírás a váltóba? API GL-3 vagy GL-4 vagy egyértelműen mehet bele a GL-5? Probléma lehet a váltó színesfém alkatrészeivel, ha GL-5-ös váltóolajat használnak benne, miközben erre nincs felkészítve a váltó.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15091 Dátum: 2012.10.28 11:47:20 »
Mi az előírás a váltóba? API GL-3 vagy GL-4 vagy egyértelműen mehet bele a GL-5? Probléma lehet a váltó színesfém alkatrészeivel, ha GL-5-ös váltóolajat használnak benne, miközben erre nincs felkészítve a váltó.

A corolla javítási könyv(E12) GL 4 vagy GL5-öt ír. De az 5ös nem jobb mint a 4es?

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15092 Dátum: 2012.10.28 13:21:32 »
A corolla javítási könyv(E12) GL 4 vagy GL5-öt ír. De az 5ös nem jobb mint a 4es?
A GL-5 nagyobb terhelést bír, nyugodtan használhatod, mert ez a kocsidnál megengedett. Csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy ha GL-3/GL-4 előírás akkor nem használható, mert hiába bírja az igénybevételt, a váltó színesfém alkatrészeiben kárt tehetnek a benne lévő adalékanyagok.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15093 Dátum: 2012.10.28 14:12:04 »
Üdv!

Én sem figyeltem eléggé, és GL5-ös olajat tettem a váltóba, pedig max. GL4-et tehetek bele (GL3 a gyári előírás...)
8000km után kissé romlott a kapcsolhatóság, akkor néztem jobban utána, és gyorsan lecseréltem GL4-re.
Hála Istennek most úgy néz ki, hogy jobb.

R.Attila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • '99 Corolla Hatchback 1.3 G6 4EFE
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15094 Dátum: 2012.10.28 14:50:50 »
Üdv!

Évek óta Castrol Softec 5W30 van a 13 éves 1.3 Corolla G6-ban, de most kedvező áron lenne CASTROL EDGE FST 4l 5w30. Ismeri valaki, ajánlás, fenntartás?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15095 Dátum: 2012.10.28 15:16:48 »
Évek óta Castrol Softec 5W30 van a 13 éves 1.3 Corolla G6-ban, de most kedvező áron lenne CASTROL EDGE FST 4l 5w30. Ismeri valaki, ajánlás, fenntartás?
Nekem négy éve van az Edge 5W30 a Coriban. 1.3 4EFE. Hibátlan. :)
         

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15096 Dátum: 2012.10.28 16:59:05 »
Nekem négy éve van az Edge 5W30 a Coriban. 1.3 4EFE. Hibátlan. :)
2010.07.18 óta használod ezt az olajat, előtte 0W-40-es volt a gépben (Mobil 1, előtte meg LM). Én is csak pár hónappal később váltottam az 5W-30-ra, ha valaki megkérdezte volna, én is azt mondom, hogy már vagy 3 éve.  :flowers:

Más: utána olvastam ennek az API GL-4 vs. GL-5 témának.
A helyzet tömören:
GL-5, agresszívabb adalékolást tartalmaz, ezzel érik el, hogy jobban bírja a terhelést a fogaskerekek kapcsolódásánál (ferde fogazás, nagy nyomatékátvitel). Kétszer-négyszer annyi adalék van benne, mint a GL-4-ben, ez kell ahhoz, hogy az előírt terhelést elviselje. Az adalék viszont nem tesz jót a színesfém alkatrészeknek (szinkrongyűrűknek), azok gyorsabb kopását okozza. GL-5 használatakor 3x-4x akkora rézmennyiséget találtak a leeresztett váltóolaj elemzésekor. Ezt azzal magyarázták, hogy túl erős az a védőréteg, amit a váltó alkatrészeinek felületén hoz létre, ez az fogaskerekeknél nem gond, mert azok sokkal erősebbek, mint a védőréteg, de a szinkron alkatrészeknél már fordítva van. A védőréteg úgy működik, hogy az adalékból az alkatrészek felületére rakódik és az alkatrészek súrlódásakor lekopik onnan, inkább az kopjon, mint az alkatrész, de ha túl erős a védőréteg, akkor egy kis rézet is magával visz közben.
Ha egy váltóban, megengedett a GL-4 használata, akkor inkább azt kell választani, mert lényegesen kevésbé fog vele kopni a szinkron. A GL-5 a fogaskerekeknek többlet védelmet nyújt, de ha amúgy a terhelést a GL-4 is elbírja és a gyártó ezt is ajánlja, akkor nem érdemes túlteljesíteni.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15097 Dátum: 2012.10.28 18:19:30 »
Vazz, a megszokás, mi?  :D :helpsmilie: Tényleg előtte egyszer volt 0W40 próbára. Váltóolajnak most valami olyan van, ami grafitos (gyönyörű szürke gyárilag). Talán LM, de nem vagyok benne biztos.  :no:
         

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15098 Dátum: 2012.10.28 18:39:45 »
Váltóolajnak most valami olyan van, ami grafitos (gyönyörű szürke gyárilag). Talán LM, de nem vagyok benne biztos.  :no:
És mennyire vált be? Pozitívumok, negatívumok? Gondolom ilyet akkor szoktak beletenni a váltóba, amikor már kicsit megkopott. Volt e "sírós" váltóhangja és azon segített e valamit ez az olaj, vagy a szinkron problémák miatt próbáltad meg?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15099 Dátum: 2012.10.28 18:44:58 »
Üdv!

Évek óta Castrol Softec 5W30 van a 13 éves 1.3 Corolla G6-ban, de most kedvező áron lenne CASTROL EDGE FST 4l 5w30. Ismeri valaki, ajánlás, fenntartás?

az a FST (Fluid Strenght Technology) nagyon "uj" olaj még...castrol edge-ből lett az edge fst.  ma kaptam 2 flakonnal.
bár ehhez nem bízok annyira,mint a régebbi eneos sustinákhoz. http://www.szilkerauto.hu/spd/ESU5W30-4/Eneos_Sustina_5W30_Motorolaj_Eneos_Sustina_5W30_Mo
nyáron szereztem 3 flaskával (3x4liter) de elkónyavegyéltem.  :(

most lett helyette ebből a castrolból.   hm...nemtudtam linkelni,m az olajdokk honlapja meghalt! :(
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

R.Attila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • '99 Corolla Hatchback 1.3 G6 4EFE
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15100 Dátum: 2012.10.28 20:16:06 »
az a FST (Fluid Strenght Technology) nagyon "uj" olaj még...castrol edge-ből lett az edge fst.  ma kaptam 2 flakonnal.
bár ehhez nem bízok annyira,mint a régebbi eneos sustinákhoz. http://www.szilkerauto.hu/spd/ESU5W30-4/Eneos_Sustina_5W30_Motorolaj_Eneos_Sustina_5W30_Mo
nyáron szereztem 3 flaskával (3x4liter) de elkónyavegyéltem.  :(

most lett helyette ebből a castrolból.   hm...nemtudtam linkelni,m az olajdokk honlapja meghalt! :(

6200-ért van ajánlatom a 4 l-re, mennyire gyakori a hamisítás, csak azért gyanakszom,mert üzletben 12 körül van

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15101 Dátum: 2012.10.28 20:25:20 »
6200-ért van ajánlatom a 4 l-re, mennyire gyakori a hamisítás, csak azért gyanakszom,mert üzletben 12 körül van
Hát ha nem atomkedvezménnyel kapod egy megbízható forrásból, akkor tényleg gyanús lehet. Egyszer kaptam valamivel olcsóbban egy Elf Excellium olajat (nem a megszokott helyről, Öcsém közreműködésével), és még mindig megvan, észrevehetően más az olaj, nem használtam fel. Öcsém berakta az övébe, egyből nekiálltak ciripelni a hidrotőkék. Lecserélte ugyanolyan Elf Excelliumra (a szokott helyről) párszáz km után, és azóta is normálisan megy a motor. Többet arról a helyről nem vesz.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15102 Dátum: 2012.10.28 20:36:43 »
6200-ért van ajánlatom a 4 l-re, mennyire gyakori a hamisítás, csak azért gyanakszom,mert üzletben 12 körül van

huuu,hát nemtom!

végülis reális lehet abban az esetben,ha vmi nagytételes kedvezményből kapsz 1 kis szeletet!

unokahugom ezt hozta ma(végre megy az olajdokk honlap): http://olajdokk.hu/webshop/details/548/29/akci%C3%B3s-term%C3%A9kek/?manufacturer_id=5

ők onnan szerzik a cuccot,ahonnan a castrol márkabolt is 14ker róna utcában. és ez se drága, 7000ért kapják az imént linkeltet.
 
itt volt unokahugi barátja, egy régebbi, kb 10éves 1,4i 75LE seat ibizája van, dicsekedett,h már 22ezret ment ugyanolyan castrol edge 5w30 olajjal,amit hoztak. megnéztük a motorolajszintet, majdnem maxon volt,de inkább az érdekelt, h milyen szine van az olajnak, nyakamat mertem volna rá tenni,h koromfekete lesz...és hm,láss csodát, sötétbarna volt...de még kb 22ezer km és átbillen feketébe!! :))
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15103 Dátum: 2012.10.28 21:45:01 »
Találtam egy egész részletes leírást a netem az olajfogyiról, beteszem ide, google fordításban :D

The olajfogyasztás érintő kérdésekben 1zz 1,8, 1,6 és 3zz 4zz 1,4 motor okozza kombinációja több kérdés, ami a Toyota, hogy több ponton módosították a motor fel körülbelül 2005 közepére ahol sikerült gyógyítani a problémákat,

 1. Elegendő olajmennyiséget, pre 2005 motor csak akkor jött a 3,7 liter olaj, ez okozta az olaj marad nagyon meleg egész idő alatt csökkenti a hűsítő hatással olaj hátoldalán a dugattyúkat. A folyamatos magas olajár temps hatására az olaj lebomlik és iszap rendkívül szolgáltatók közti olajcsere. Toyota növelte az olaj kapacitás 3,7-4,7 literre csökkenti az olaj temps a motorban. (EDIT utáni 2005 gépkocsik Toyota nőtt olaj kapacitás 4,2 liter, A 2005 előtti autók amely hatósági módosításokat végzett a túlzott olajfogyasztás olaj kapacitás emelték 4.7litres kivéve az MR2 által, amelyek maradt 3.7litres miatt a compact / sekély olajteknő szerelni őket)

 2. Szegény dugattyú tervezés, a hátsó a dugattyú egyetlen már 4 olaj módon, amely lehetővé teszi a forró olaj származó dugattyú gyűrű olaj marógépek át távol a dugattyú gyűrűket. Ez azt jelentette, hogy az olaj maradt a legmelegebb a dugattyú korona túl sokáig súlyosbítva kérdés # 1, amely lehetővé tette a viszont olaj módjait iszap fel. Miután sludging indult az olaj végül elkezd égni, és megkeményíti bárhol gyűrűk kezdődött viselni el a furatok végül misshaping őket. Mivel a Nikosil bevonat a furatokkal azokat nem kell rebored vagy hónolt értelmében Toyota helyébe minden mondat mutatja, még a legkisebb kárt. Toyota újratervezték a dugattyúkat, hogy a 8 olaj olyan módon, amely lehetővé tette az olajat elmúlik gyorsabb.

 3. Használata gyenge minőségű vagy túl vastag olaj (vastagabb, mint a 5W30) növekedett valószínű motorháztető a fenti kérdésekről kialakulását. Toyota jegyezni, hogy a kereskedők where olajok, mint a 10W40 és gyorsan rámutatott, hogy bár a tulajdonosok kézikönyvet listed 10W40 volt a melegebb éghajlaton és hogy 5W30 Az előnyben részesített minőségű, és ragaszkodott hozzá, hogy a kereskedők használják 5W30 amikor szervízelés # zz motorok.

 4. Szegény dugattyúgyűrű design, a kísérlet a súrlódás csökkentése érdekében, a hatékonyság növelése és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás a motor tervezők profilos a dugattyúgyűrűket egy hegyes csökkenti a kapcsolattartási pont a furat, ez önmagában csak növelte az olajfogyasztás kissé, de ha együtt kérdésekkel 1,2 és 3 okozott a dugattyúgyűrűket nem kaparja a túlságosan vastag olaj hatékonyan. Új dugattyú gyűrűk ahol tervezték nagyobb érintkezési felület és nagyobb gyűrű feszültség. kezdetben Toyota felszerelt új blokkokat együtt módosított dugattyúk, gyűrűk, termosztát (az alacsonyabb motor hőmérséklet) és a módosított tesztcsík (megmutatni az új 4.7litre szinten) is vissza a régi blokkokat végül hozzájuk vezető váltás a jóváhagyott javítási módszert újragyártott rövid mondatok teljesen összeszerelve a módosított részeket.

Én nagyjából tudtam értelmezni, de itt van az eredeti:

http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=137435&st=40

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #15104 Dátum: 2012.10.28 23:44:32 »
Hát ez nem adott sok új információt, kb. Ugyanez le van írva a Toyota hibajavítási útmutatómában.
Attila 31
  - Avensis
- Prius