Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5870977 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #25065 Dátum: 2014.02.23 11:05:31 »
OFF:
Éppen ezért is nagyon nehéz (lutri) használtan prémium dízelt venni, bármelyik márkától is legyen.  :innocent:  :hug:

ON!

én leginkább prémium benzinest vennék. és automatával kérném  :hug:  :flowers:
annál erősebb autó, mint amilyen az avém volt, nem is kéne nekem családi használatra. és legyen csak nyugodtan automata, simán megéri azt a plusz fél litert a kényelem, amit nyújt. sőt, újabban az automaták már kevesebbet fogyasztanak a kézzel váltogató átlagembereknél is.
szívesen kipróbálnám pl. az új outback dízel automata kombóját  :wub:

Girjevik

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #25066 Dátum: 2014.02.23 16:56:04 »
Sziasztok. Lassan egy éve van meg a 1.4 vvti HB corollam. Már elsőre feltűnt, hogy fogy az olaj. Ha kimegyek pályára és 130-140 körül tolom tartósan, akkor 100 kilometerenkent kb 1 deci olaj fogy. A kocsi nem füstöl, halkan jár a motor, nem kormos a kipuffogo, nem folyik belőle az olaj. 10W40 olaj van benne, a 160 ezer km melle.
Mit tudok tenni vele? Ha nem megyek 100 föle, akkor nem fogy az olaj markánsan.

batyu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #25067 Dátum: 2014.02.23 17:59:25 »
Sziasztok. Lassan egy éve van meg a 1.4 vvti HB corollam. Már elsőre feltűnt, hogy fogy az olaj. Ha kimegyek pályára és 130-140 körül tolom tartósan, akkor 100 kilometerenkent kb 1 deci olaj fogy. A kocsi nem füstöl, halkan jár a motor, nem kormos a kipuffogo, nem folyik belőle az olaj. 10W40 olaj van benne, a 160 ezer km melle.
Mit tudok tenni vele? Ha nem megyek 100 föle, akkor nem fogy az olaj markánsan.

Szia !

Legyél nyugodt az enyém is ezt csinálja :) . Amikor vettem az autót engem is zavart , és beszéltem a sógorommal aki mondta hogy volt a cégüknél egy ilyen autójuk és (  ugyebár hajtotta boldog boldogtalan ) vitte magával mindenki a tartalék olyat a kocsiba ( ahogy én is ) , és ha valaki ránézett akkor rátöltöttek :) .
Én is így járok vele majd 4-éve és semmi gond vele , csak furcsa megszokni hogy legyen mindig olaj pluszba a csomagtartóba .
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.23 18:13:36 írta batyu »
Toyota Corolla Linea Terra 98   4A-FE  E-11 .

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #25068 Dátum: 2014.02.23 18:22:36 »
Sziasztok. Lassan egy éve van meg a 1.4 vvti HB corollam. Már elsőre feltűnt, hogy fogy az olaj. Ha kimegyek pályára és 130-140 körül tolom tartósan, akkor 100 kilometerenkent kb 1 deci olaj fogy. A kocsi nem füstöl, halkan jár a motor, nem kormos a kipuffogo, nem folyik belőle az olaj. 10W40 olaj van benne, a 160 ezer km melle.
Mit tudok tenni vele? Ha nem megyek 100 föle, akkor nem fogy az olaj markánsan.
Elvileg 5W-30-as olaj a gyári előírás abba a motorba. (A 10W-40 hosszabb távon káros a motornak.)
A kezdeti években gyártott 1.4 VVTI motoroknak az olaj evés az egy típushibájuk következménye (túl kicsi és kevés az olaj visszaeresztő furat a dugattyún), amit utána garanciában javítottak (a blokk cseréjével).
Ha hosszú távon szeretnéd megtartani a kocsit, akkor lehet, hogy érdemes megjavíttatni. Rövid távon meg marad az utántöltögetés.

Girjevik

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #25069 Dátum: 2014.02.24 00:07:07 »
Kosz. Ha azt az olajat teszem bel, akkor kizabalja meg rovidebb ido alatt... Mibe fajhat egy ilyen mutet?

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #25070 Dátum: 2014.02.24 08:08:33 »
Kosz. Ha azt az olajat teszem bel, akkor kizabalja meg rovidebb ido alatt... Mibe fajhat egy ilyen mutet?
(Nekem kb. fele ekkora az olaj fogyasztás, de a kipufogó vége az szőrős a koromtól és még kívülre is jut körülötte.)

Majd biztos kijavítanak, akik jobban tudják nálam, de minimum az alábbiakra kell ajánlatot kérni:
1. motorról sallangok le
2. hengerfej le
4. olajteknő le
5. dugattyúk ki
6. dugattyú pucolás, olaj visszavezető furatok tisztítása felfúrása (extra furatok fúrása), gyűrűcsere
7. HF pucolása, (ez már úgy tudom hidrotőkés, így a szelephézagokkal nem kell foglalkozni)
7. össze az egész. új HF tömítés, csavarok. ha lekerültek akkor: leömlő, szívósor új tömítés. új szelepfedél tömítés
8. esetleg szelepszár szimering csere, megelőzés jelleggel, valószínűleg azzal még nincs gond amúgy, de most egyszerűbb megelőzés jelleggel elvégezni. erre nem biztos, hogy szükség van!
9. opcionálisan, a vezérlés lánc a feszítőjét cserélni

10. új olaj, szűrő

Azért nagyon nézesd körbe hátul oldalt stb. a blokkot alulról, nincs e mégis külső tömítetlensége, de 99%, hogy ekkora olajfogyasztásnál, ha csak a fele elszivárogna, akkor az látványos lenne a kocsi alatt.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #25071 Dátum: 2014.02.24 08:17:14 »
Sziasztok. Lassan egy éve van meg a 1.4 vvti HB corollam. Már elsőre feltűnt, hogy fogy az olaj. Ha kimegyek pályára és 130-140 körül tolom tartósan, akkor 100 kilometerenkent kb 1 deci olaj fogy. A kocsi nem füstöl, halkan jár a motor, nem kormos a kipuffogo, nem folyik belőle az olaj. 10W40 olaj van benne, a 160 ezer km melle.
Mit tudok tenni vele? Ha nem megyek 100 föle, akkor nem fogy az olaj markánsan.
Első szériás vvt-i típushiba. Kolleganőmé a legdurvább, 1 hónap alatt 5 liter olaj.  :D

olajkajálás oka by bepi:
2 helyett 4db van az újabbikon és ezek a furatok nagyobb átmérőjűek is. Azért fontos, mert a 10W-40-es olajok sűrűségük folytán nem tudtak visszafolyni a kezdeti 2db furaton, emiatt maradt az olaj az égéstérben, ahol beégett, lerakódott a henger falára, ezzel tönkretéve a lehúzógyűrűt, ami egyébként is a szükségesnél puhább anyagból volt. Ezután úgy gondolom, már érthető a probléma folytatása...

olajfogyi szeke 10W60: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=116.msg425596#msg425596

vvti olajevés by Kisfiatal:
Vvti olajfogyasztás

Az 1zz(1.8), 3zz(1.6) és 4zz(1.4) motorok túlzott olajfogyasztását több probléma kombinációja okozta, ezért a Toyota több ponton módosította a motorokat 2005ben.

1. Megnövel olajmennyiség. 2005 előtti motorokban csak 3.7 liter olaj volt, emiatt az olaj nagyon magas hőmérsékletű maradt, csökkent a dugattyúk hűtése. A folyamatosan magas olajhőmérséklet miatt az olaj lebomlik, és olajiszap képződik. A Toyota fél literrel megnövelte az olajkapacitást(4.2 liter), ezáltal az olaj kevésbé melegszik fel.

2. Hiányos dugattyútervezés. A korábbi dugattyúkon 4 szűkebb olajvisszavezető furat volt,  és ezek az olajkokszosodás miatt részben vagy egészben eltömődhettek, meggátolva az olaj visszafolyását, ami ezáltal a hengerfalon marad és elég. A Toyota módosította a dugattyúkat, 8 olajvisszavezető furat van, ami lehetővé teszi az olaj gyorsabb visszafolyását

3. Gyenge minőségű vgy túl vastag olaj használata. Valószínűleg növelte a probléma kialakulásának esélyét. A Toyota előírta az 5W30as olajak elődleges használatát.

4. Hiányos dugattyúgyűrű tervezés. Súrlódáscsökkentési célból a dugattyűgyűrűknek kicsi a felfekvő felülete a hengerfalon. Az új gyűrűknek nagyobb a felfekvő felülete és nagyobb az előfeszítése, nagyob erővel és nagyobb felületen fekszenek fel a hengerfalra, javítva az olajlehúzást.

A Toyota az új, és a garanciális blokkokat módosított dugattyúkkal, dugattyúgyűrűkkel, alacsonyabb hömérsékletű termosztáttal(az alacsonyabb motorhőmérséklet miatt) és módosított olajnívópálcával(a nagyobb olajmennyiség miatt) szerelte.



http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=10.msg580208#msg580208



szívócsonk:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=249.msg397164#msg397164
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2011/02/15/milyet_es_mennyit_a_corollaba/#comments

Charlie autó vs olajfogyós Cori:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg424082#msg424082
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg424107#msg424107
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #25072 Dátum: 2014.02.24 08:18:28 »
7. HF pucolása, (ez már úgy tudom hidrotőkés, így a szelephézagokkal nem kell foglalkozni)
Toyotában az elmúlt 20 évben nincs hidrotőke! ;)
         

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #25073 Dátum: 2014.02.24 19:03:53 »
Toyotában az elmúlt 20 évben nincs hidrotőke! ;)
Mindig tanul az ember. :)
(Gondoltam a VVTI-knél ez már alap. Ezek szerint nagyon bevált a hézagolólapkás megoldás.)

Akkor:
7. HF pucolása
8.b szelephézagok ellenőrzése (várhatóan nem lesz gond vele)

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #25074 Dátum: 2014.02.24 22:39:32 »
Sziasztok. Lassan egy éve van meg a 1.4 vvti HB corollam. Már elsőre feltűnt, hogy fogy az olaj. Ha kimegyek pályára és 130-140 körül tolom tartósan, akkor 100 kilometerenkent kb 1 deci olaj fogy. A kocsi nem füstöl, halkan jár a motor, nem kormos a kipuffogo, nem folyik belőle az olaj. 10W40 olaj van benne, a 160 ezer km melle.
Mit tudok tenni vele? Ha nem megyek 100 föle, akkor nem fogy az olaj markánsan.
Ehhez képest az enyém nem is eszi az olajat, 5w30 ból, abbólis a higabb LM 4300-asbol eszik 0,35 litert 1000 km-en, és legalább fél üzemidejét pályán futja 110-120-as tempóban.
Ha hosszabb távon tervezel ezzel az autóval, akkor érdemes megcsináltatnod.
Mondjuk 200k ftbol sok olaj kijön, de ez még tovább is romolhat. Kérdés meddig tervezel ezzel az autóval.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #25075 Dátum: 2014.02.26 22:42:32 »
Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy az 1997 - 2002 gyàrtàsi évjàratù Corolla HB milyen szàmjelzésü? Ez lenne az E11-es Corolla?

Elöre is köszönöm.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #25076 Dátum: 2014.02.26 22:54:25 »
Igen, az az E11

sbernie

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #25077 Dátum: 2014.02.28 11:02:42 »
Sajnos nem hidrotokes, hanem cseszes/alatetes, igy nincs szelepallitasi lehetoseg, csak hezagolo cserevel. Gazos autoknal gaz :p

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282