Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5943817 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23070 Dátum: 2013.01.06 15:32:38 »
Hát ha szétsze(det)ném, maradna a dugó, a furatokat kellene kicsit felbővíteni, és új gyűrűk. Plusz 1 hengerfejtömítés, más nem igazán kellene.
Érdemes pl. Szakálmetálnál megnézni, milyen gyűrű van nekik. Carinához listaáron 22-25000 egy szett. Ebből lehet kedvezményt kapni, nekem 30% van rá. Anno a vaterán tudtam alkalmi vétellel egy ACL (Mahle) szettet venni 11.000-ért hozzá, most azzal megy. Nekem azért volt több köcöle, mert szelepeket becsiszoltam, új szelepszárszimeringek is kellettek, vezérlést meg lecseréltem, mert ezzel vettem, és ki tudja, mikori volt.
Akkor Neked talán gyűrűkészlet + hengerfejtömítés olyan 30.000, plusz a munkadíj, ha más nem derül ki közben  :otlet: Azért az nem is rossz  ;)
Persze hűtőfolyadék meg két garnitúra motorolaj (szűrőkkel) elkelhet ilyenkor (gyűrűcserénél friss olaj, és olyan 1-2000 km után szoktak újra olajat cserélni, nálam a gyűrű gyártója 500(!) km után írta elő az olajcserét).

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23071 Dátum: 2013.01.06 15:38:21 »
Érdemes pl. Szakálmetálnál megnézni, milyen gyűrű van nekik. Carinához listaáron 22-25000 egy szett. Ebből lehet kedvezményt kapni, nekem 30% van rá. Anno a vaterán tudtam alkalmi vétellel egy ACL (Mahle) szettet venni 11.000-ért hozzá, most azzal megy. Nekem azért volt több köcöle, mert szelepeket becsiszoltam, új szelepszárszimeringek is kellettek, vezérlést meg lecseréltem, mert ezzel vettem, és ki tudja, mikori volt.
Akkor Neked talán gyűrűkészlet + hengerfejtömítés olyan 30.000, plusz a munkadíj, ha más nem derül ki közben  :otlet: Azért az nem is rossz  ;)
Persze hűtőfolyadék meg két garnitúra motorolaj (szűrőkkel) elkelhet ilyenkor (gyűrűcserénél friss olaj, és olyan 1-2000 km után szoktak újra olajat cserélni, nálam a gyűrű gyártója 500(!) km után írta elő az olajcserét).

Egyébként indexfórumról 2 esetet tudok, az egyiknál állítása szerint nem voltak eldugulva a furatok, csak a gyűrűk voltak megragadva, ő 8e körül vett valami módosított gyűrűszettet. A másiknál 2es fúróval fúrták át a kokszot  :whistling:
Szóval én nem cserélgetnék meg síkoltatnák mert minek. A gyári szelepszárszimmeringeket sem cserélném valami utángyártottra, nem az a baja. Így aztán gyűrűszett kellene meg hengerfejtömítés. fagyállót most cseréltem ősszel longlife-osra, azt nem akarnám megint cserélni :) Vigyázni kéne rá. Olaj plusz szűrő kell még, javítás után csak 5W30 sustinával használnám.  Hézagállító korong kellhet még esetleg, meg tömítőpaszta. Látatlanban persze.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23072 Dátum: 2013.01.06 15:56:55 »
Egyébként indexfórumról 2 esetet tudok, az egyiknál állítása szerint nem voltak eldugulva a furatok, csak a gyűrűk voltak megragadva, ő 8e körül vett valami módosított gyűrűszettet. A másiknál 2es fúróval fúrták át a kokszot  :whistling:
Szóval én nem cserélgetnék meg síkoltatnák mert minek. A gyári szelepszárszimmeringeket sem cserélném valami utángyártottra, nem az a baja. Így aztán gyűrűszett kellene meg hengerfejtömítés. fagyállót most cseréltem ősszel longlife-osra, azt nem akarnám megint cserélni :) Vigyázni kéne rá. Olaj plusz szűrő kell még, javítás után csak 5W30 sustinával használnám.  Hézagállító korong kellhet még esetleg, meg tömítőpaszta. Látatlanban persze.
Bizony :yes:
2-es fúró kellett nekem is.
Síkoltatni nem kell, ha nem muszáj (élvonalzó és hézagmérő segítségével megállapítható). De a hengerfejet levételkor a húzási sorrend fordítottjával kell lazítani, jobb javításik le is írják  ;)
Ha nincs szelep megégve, akkor becsiszolni sem kell, és akkor nem kell szimmering sem oda.
Hézagállító korong Szakálnál 6-800pénz/db kb., nekem kellett 3 új, mert cserélgetni tudtam a régieket is. Márkaszervizben a gyári kb. 2200/db. De csak mikrométerrel lehet megbízhatóan mérni ezeket.
Többek szerint a gyári hengerfejtömítés az igazi, és végülis nem is túl drága. Nálam jó az Elring eddig. Viszont érdemes megfontolni az új hengerfejcsavarokat, nem olyan húzós tétel.
Ha jó lesz, simán mehet bele az 5w30 sustina  :otlet:

OFF: Nekem 4A-FE-hez kicsit vékony az 5w30 melegoldalon (5w40 Sustina meg túl vastag hidegoldalon), bár tetszenek amúgy, ezért lehetőségként marad a LM Top Tec 4200 5w30 és az Eneos Premium Hyper 5w30, ha minden rendben megy majd. ON
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.06 16:04:06 írta vd1234 »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23073 Dátum: 2013.01.06 16:06:58 »
Egyébként indexfórumról 2 esetet tudok, az egyiknál állítása szerint nem voltak eldugulva a furatok, csak a gyűrűk voltak megragadva, ő 8e körül vett valami módosított gyűrűszettet. A másiknál 2es fúróval fúrták át a kokszot  :whistling:
Szóval én nem cserélgetnék meg síkoltatnák mert minek. A gyári szelepszárszimmeringeket sem cserélném valami utángyártottra, nem az a baja. Így aztán gyűrűszett kellene meg hengerfejtömítés. fagyállót most cseréltem ősszel longlife-osra, azt nem akarnám megint cserélni :) Vigyázni kéne rá. Olaj plusz szűrő kell még, javítás után csak 5W30 sustinával használnám.  Hézagállító korong kellhet még esetleg, meg tömítőpaszta. Látatlanban persze.

Írj,(a pontos rendeléshez szükséges adatok,+ alkatrész lista, + mobilod száma) ha segíthetek egy ajánlat erejéig. Az összes kedvezmény a tied, csak el kell érte jönnöd.
Jó összevetést! ;) :)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23074 Dátum: 2013.01.06 16:10:49 »
Írj,(a pontos rendeléshez szükséges adatok,+ alkatrész lista, + mobilod száma) ha segíthetek egy ajánlat erejéig. Az összes kedvezmény a tied, csak el kell érte jönnöd.
Jó összevetést! ;) :)

Majd, ha odakerül a sor :)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23075 Dátum: 2013.01.06 16:50:25 »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23076 Dátum: 2013.01.06 17:44:41 »
A fékolajat ugye csak viccből írtad? Féktisztító!!!
Persze! Féktisztítót akartam irni,az van itthon! Bár fékolaj is van.
Csak tesómmal a posztom előtt dumáltunk a fékolajról,azért irtam be ide is tévesen!
Meg vhol olvastam egy cikkben,h vmi öreg mazda motorját mol fékolajjal rakták rendbe,az kavart be.
De én nem akarok most 1évig piszkálni a motorba,2napja van benne uj olaj,gyertyák,szűrök. Csinálja csak a dolgát most kb 15e km-en keresztül.
Én csak a pcv meg ocv takaritáshoz használnám a féktisztítót.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Funkii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23078 Dátum: 2013.01.06 19:34:50 »
Szép kis szedan!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

boxerhang

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23079 Dátum: 2013.01.08 07:30:26 »
2003-mas Verso, az összes kulcsom eltört. Ha másolok kulcsot, akkor az immot is másoltassam, vagy megtanítassam a kocsival? Hogy megy ez?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23080 Dátum: 2013.01.08 11:28:07 »
Én márkaszervízt javaslok. Nem lesz olcsó, de legalább tutira lesz egy eredeti kulcsod.
Néhány helyen amúgy tudnak másolni ilyen kulcsokat is.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23081 Dátum: 2013.01.08 11:49:10 »
Én márkaszervízt javaslok. Nem lesz olcsó, de legalább tutira lesz egy eredeti kulcsod.
Néhány helyen amúgy tudnak másolni ilyen kulcsokat is.
OFF járműnél, Burgman, Jazz, már rájöttem, hogy nagyon húzos egy immos komplett kulcs beszerzése.. Ha át lehet rakni az nyerő, ha nem akkor komplikált.
A legdurvább alternativa, a komplett zárcsere lett volt. :D
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.08 11:50:47 írta OldPiet »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23082 Dátum: 2013.01.08 13:28:20 »
2003-mas Verso, az összes kulcsom eltört.
A márkaszervíz drága. Nem kell túl bonyolítani a 3.) szerint ebay+ kulcsmásoló

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23083 Dátum: 2013.01.08 13:34:53 »
2003-mas Verso, az összes kulcsom eltört. Ha másolok kulcsot, akkor az immot is másoltassam, vagy megtanítassam a kocsival? Hogy megy ez?
gondolom olyan mint a többi toyota kulcs, lehet venni komplett házat amibe át lehet tenni az elektronikát
a kulcsot meg másoltatni kell
vaterán vettem talán 3000 ft volt ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)