Egyébként indexfórumról 2 esetet tudok, az egyiknál állítása szerint nem voltak eldugulva a furatok, csak a gyűrűk voltak megragadva, ő 8e körül vett valami módosított gyűrűszettet. A másiknál 2es fúróval fúrták át a kokszot
Szóval én nem cserélgetnék meg síkoltatnák mert minek. A gyári szelepszárszimmeringeket sem cserélném valami utángyártottra, nem az a baja. Így aztán gyűrűszett kellene meg hengerfejtömítés. fagyállót most cseréltem ősszel longlife-osra, azt nem akarnám megint cserélni Vigyázni kéne rá. Olaj plusz szűrő kell még, javítás után csak 5W30 sustinával használnám. Hézagállító korong kellhet még esetleg, meg tömítőpaszta. Látatlanban persze.
Bizony
2-es fúró kellett nekem is.
Síkoltatni nem kell, ha nem muszáj (élvonalzó és hézagmérő segítségével megállapítható). De a hengerfejet levételkor a húzási sorrend fordítottjával kell lazítani, jobb javításik le is írják
Ha nincs szelep megégve, akkor becsiszolni sem kell, és akkor nem kell szimmering sem oda.
Hézagállító korong Szakálnál 6-800pénz/db kb., nekem kellett 3 új, mert cserélgetni tudtam a régieket is. Márkaszervizben a gyári kb. 2200/db. De csak mikrométerrel lehet megbízhatóan mérni ezeket.
Többek szerint a gyári hengerfejtömítés az igazi, és végülis nem is túl drága. Nálam jó az Elring eddig. Viszont érdemes megfontolni az új hengerfejcsavarokat, nem olyan húzós tétel.
Ha jó lesz, simán mehet bele az 5w30 sustina
OFF: Nekem 4A-FE-hez kicsit vékony az 5w30 melegoldalon (5w40 Sustina meg túl vastag hidegoldalon), bár tetszenek amúgy, ezért lehetőségként marad a LM Top Tec 4200 5w30 és az Eneos Premium Hyper 5w30, ha minden rendben megy majd. ON