Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2882132 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4725 Dátum: 2010.01.03 17:20:53 »
A gyári ECU eléggé allergiás a tuningra, neki csak a károsanyag kibocsátás számít...
Mi ez az Emanage pontosan? Írható ECU?

Az E11 estében van vagy 3 féle szűrő. Nah, az angol gyártásúba olyan kell, hogy olyat senki sem gyárt. Megnéztem az összes létező gyártót, de nincs nekik ilyen sajnos. Ha én nem gyártatok egyet egyedileg, akkor nem lesz olyanom. :(

Tisztító: motoros boltban kell venni Motul-t 2.000-ért nagy flakonost. Aztán a folyékony mosószeres víz tökéletesen oldja. És a flakont a haverom 5 éve vette és 2 kocsihoz használja. Szóval nagyon olcsó. De egy 5.000-res K&N is évekig elég, legalább 10 tisztításra. Az meg 50.000 km. Az alatt én elhasználok 4-5 légszűrőt minimum.

A kiszedős technika veszélyes a hatás mérésére egyfelől, másfelől meg nem ér semmit sem. Ugyanis az ECU-nak kell idő, míg beáll a megfelelő értékekre, nekem is kellett vagy 30 km, nem 300m. Az alatt csak megkeveredik az ECU, hülyeség lesz a mért eredmény...

A direktszűrővel olyan 3-4.000 körül érezhetően erősebb a kocsi, mikor visszatettem a régit, éreztem is, hogy gyengébb vele. A többi tartományban hasonlóan megy, talán 6.000 körül vagy fölött érezni plusz erőt. Kis fordulaton nincs nagy különbség, ugyan olyan gyenge mindegyik szűrővel.

Az igazi megoldás egy TS Corolla volna a kompresszoros motorjával... Amennyit te is agyalsz a kocsidon meg költesz rá, lehet, jobban megérte volna TS-t venni...

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4726 Dátum: 2010.01.03 17:42:24 »
A gyári ECU eléggé allergiás a tuningra, neki csak a károsanyag kibocsátás számít...
Mi ez az Emanage pontosan? Írható ECU?


Ez:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290374530188&ssPageName=STRK:MEWAX:IT


Az igazi megoldás egy TS Corolla volna a kompresszoros motorjával... Amennyit te is agyalsz a kocsidon meg költesz rá, lehet, jobban megérte volna TS-t venni...

Ezt már elmondtam: akkor és ott annyi pénzem volt, hogy azt tudtam megvenni, ami most van. Ha több pénzem lett volna rá TS-t vettem volna, sőt ha mégtöbb Subarut vagy Nissan-t. DE NEM VOLT !
Arra megint nem volt, hogy ezt eladjam és ráfizessek. Az ilyen csere mindig buktával jár.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4727 Dátum: 2010.01.03 17:45:08 »
De akkor ez csak az ECU-ba beérkező jeleket baccá át?

Amolyan powerbox, nem?!

Tudom, hogy van, én is TS-t vettem volna, ha lett volna rá cash...

TSityu

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4728 Dátum: 2010.01.03 17:47:25 »

A direktszűrővel olyan 3-4.000 körül érezhetően erősebb a kocsi, mikor visszatettem a régit, éreztem is, hogy gyengébb vele. A többi tartományban hasonlóan megy, talán 6.000 körül vagy fölött érezni plusz erőt. Kis fordulaton nincs nagy különbség, ugyan olyan gyenge mindegyik szűrővel.


Csinálj már lécci, egy gyorsulásmérést direkt majd sima szűrővel. 100, 120, 140, sokan várnánk a teszteredményeket.  :hug:

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4729 Dátum: 2010.01.03 17:52:23 »
De akkor ez csak az ECU-ba beérkező jeleket baccá át?


Felülbírálja a gyári ECU-t. Valójában átveri.
3 dologra lehet rányúlni vele : gyújtás, üzemanyag adagolás, légtömegmérő.
Csak tudni kell mit változtatsz és merre. Nem sok ember van, aki rendesen be tudja programozni.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4730 Dátum: 2010.01.03 18:04:22 »
Barnánál a pont,hogy TS-t kellett volna venni.Tsityu kb annyiért vette mint amennyiért Te is meg tudtad volna oldani ha beleszámolom hogy azóta mennyit költöttél rá és még nincs vége az e-manage miatt sem meg amiket majd még akarsz ha kimész pályára és rájössz hogy dől a kasztni és semmi tapadásod nincs az utcai gumikon,de ezen már átmentünk 1 alkalommal azon a bizonyos topicon.Tutinet ha sokat akarsz még ilyen dolgokon agyalni akkor sztem turbósítsd ezt ami most van és akkor ott olyan elégedett leszel mint állat.Még akkor is nyernél vele ha apránként vennéd meg a cuccokat havi felbontásban.turbó,kuplung,erősebb fékbetét,külön a cooler sem olyan vészes,meg az e-manage sem és sztem olcsóbban is kijössz mintha egy kitet veszel meg amit mutattam.Van már előtted ember aki megcsinálta szal a csövezés és a programozás is minden adott és akkor már csak jó gumi kell és lez egy 1.4-es TS verő corollád  :clap:

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4731 Dátum: 2010.01.03 19:00:11 »
Amúgy a túl sok levegő is lehet problémás, nálam pl eléggé nehezen szokta meg az ECU a többletet.

Ezt azert megcafolnam. A te motorod kb. 127 koblab/perc mennyisegu levegot sziv be, az enyem most kb. 307 koblab/perc levegot, a gyari legtomegmerovel es ECU-val, hiba nelkul. Sot a tapasztalatok szerint a gyari legtomegmero 400LE-ig jo, utana cserelni kell a 2005-os Subaru WRX Sti legtomegmerojere, ami csereszabatos, csak jobb a felbontasa. Ki gondolta volna? Subaru legtomegmero egy az egyben passzol es mukodik is (fizikai meret + elektromos jelek). :-)
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

tutinet

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4732 Dátum: 2010.01.03 19:05:46 »
Igen költöttem rá mert szeretném ha jó autóm lenne. De ki nem ?
Téli és nyárigumikból vadonatújakat vettem és vettem egy szett alufelnit. Már ez önmagában 260.000 volt de ezt a TS-re is meg kellett volna lépnem.
A biztonság nekem fontos és szerintem ezt csak márkás gumikra lehet alapozni. Dunlop Sportmaxx és Dunlop Wintersport400 .

Közben volt pár apróság , fényezés, spoilerek, szárny, bőr cuccok stb. Ez megvolt egy 100-asból. Meg ugye ott volt az átalakítás ami relatíve nem került annyira sokba szerintem.

Az átalakítás+sopilerek meg a tőled vett kipufogó árát ha összeadom és a régi áron megvett árhoz hozzáadom akkor ma tudnék (tudtam volna) TS-t venni. De egyrészt ma már nem tudom annyiért eladni amennyiért vettem . És így volt idén nyáron is. De nem is AKARTAM ELADNI , mert megkedveltem ezt az autót. a mai napig bármikor beindul a gyári akksival és a gyári fékkekkel bárhol megállok vele, sehol nem zörög, villamosságilag mindene jó, törve nem volt,  (az első lököst cseréltette az előző tulaj rendszámot már nem) kényelmesek az ülések, és a belső résszel is ki vagyok békülve.
Ezek után miért szállnék ki belőle ??? Miért verném bele magam a plussz tortúrába ami az eladással, megvétellel jár és persze abba, hogy hátha valami nem lesz jó az újban. Én ezt az autót nagyon jónak tartom és  az ismerőseim , munkatársaim is dicsérik a mai napig, már ez önmagában egyfajta elégtétel ,  ezenkívül vigyázok rá, szervizeltetem stb. Megléptem az átalakítást , nemcsak a szám járt , nem mondhatod, hogy nem csináltam tuningot.

Egy TS is bedől a pályán meg arra is kell a semislick pályára.

Valahogy úgy érzem, hogy MÉGIS TS-t vettem volna, most az nem lenne elég és mindenféle dolgot vennék hozzá meg csináltatnék vele, hogy erősebb legyen. Főleg, hogy Te előttem lennél a tuningban és látnám is eredményeket.  Szóval kb. ugyanott lennék akkor is, mint most. Pénzráköltés.
Csak nekem tetszik a kocsim (meg a barátnőm) , ugyanúgy mint Neked is a tied.  :flowers:
Te se vállnál meg tőlük, én se.

A turbósítás szóba jöhetne, de mikor meghallom a végösszeget soknak találom. Lehet, hogy mégse Bluet veszek , hanem Ultimatet gondolva a jövőre, majd elválik.
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.03 19:16:55 írta tutinet »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4733 Dátum: 2010.01.03 19:07:29 »
Nem a MAF-fal van gond, hanem azzal, hogy a hirtelen sok levegőhz nem tud elég benzint hozzákeverni. Vagy nem tudom, minden esetre ECU reset után eléggé sokáig össze-vissza ment a kocsi... Hol jobban, hol rosszabbul. Érezni lehetett, hogy az ECU nem találja a beállításokat.

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4734 Dátum: 2010.01.03 19:12:32 »

Egy TS is bedől a pályán meg arra is kell a semiclick pályára.

Ez valami új pályagumi? :D :flowers:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4735 Dátum: 2010.01.03 19:14:54 »
Nem a MAF-fal van gond, hanem azzal, hogy a hirtelen sok levegőhz nem tud elég benzint hozzákeverni. Vagy nem tudom, minden esetre ECU reset után eléggé sokáig össze-vissza ment a kocsi... Hol jobban, hol rosszabbul. Érezni lehetett, hogy az ECU nem találja a beállításokat.

Valami mas hiba van ott, nalam 2-3x tobb hirtelen sok levego van es megis megoldja az ECU. Check engine lampam sohasem volt a hirtelen megnovekedett levegomennyiseg miatt (tul szegeny keverek P0172). Mas kerdes, hogy a gyari elektronika altal adott benzin mennyiseg keves egy feltoltott motorhoz es ezert kellett az Emanage. Azonban mind a mai napig vannak olyan tartomanyok ahol a gyari ECU csinal mindent (20-80% gazpedal allas, 2000-5000 fordulat), megsincs hiba. Ez utobbi tipikus autopalyan lassan/kozepesen gyorsitok forgatokonyv. Megint mas kerdes, hogy utobbi esetben gond volt, hogy a gyari ECU 14.7:1-nel tartotta a keverekaranyt, amitol felment nagyon a kipufogogaz homersekletem (ez azt is jelenti, hogy a motorban is nagyon meleg van, tul meleg).
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.03 19:19:39 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4736 Dátum: 2010.01.03 19:18:07 »
Várj.Nem azt mondtam hogy most add el és vegyél TS-t hanem azt hogy akkor ha még költeni akarsz rá,mert nem vagy még elégedett a teljesítíménnyel akkor ne 3-5 paciban gondolkodj!!!Azt szinte alig fogod megérezni hanem akkor akár fél év alatt is apránként vedd meg a csövezést,30-ért coolert 25-ért injektorokat 30-ért egy turbót 60-100-ért e-manage-t 100-ért kuplungot 80-ért és beszélj azokkal a szerelőkkel akikben a legjobban bízol hogy rakják össze.Annyi celica turbó van hogy abban sztem már sokan tudnak segíteni mihez mi kell a csövezés a coolerre meg az egész felépítése ott van Mozsónál.Ha nem 300 pacira akarsz rámenni hanem mondjuk csak 200-220-ra akkor azt tartósan bírhatja a motorod is.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4737 Dátum: 2010.01.03 19:32:46 »
Nem a MAF-fal van gond, hanem azzal, hogy a hirtelen sok levegőhz nem tud elég benzint hozzákeverni. Vagy nem tudom, minden esetre ECU reset után eléggé sokáig össze-vissza ment a kocsi... Hol jobban, hol rosszabbul. Érezni lehetett, hogy az ECU nem találja a beállításokat.

Valami mas hiba van ott, nalam 2-3x tobb hirtelen sok levego van es megis megoldja az ECU. Check engine lampam sohasem volt a hirtelen megnovekedett levegomennyiseg miatt (tul szegeny keverek P0172). Mas kerdes, hogy a gyari elektronika altal adott benzin mennyiseg keves egy feltoltott motorhoz es ezert kellett az Emanage. Azonban mind a mai napig vannak olyan tartomanyok ahol a gyari ECU csinal mindent (20-80% gazpedal allas, 2000-5000 fordulat), megsincs hiba. Ez utobbi tipikus autopalyan lassan/kozepesen gyorsitok forgatokonyv. Megint mas kerdes, hogy utobbi esetben gond volt, hogy a gyari ECU 14.7:1-nel tartotta a keverekaranyt, amitol felment nagyon a kipufogogaz homersekletem (ez azt is jelenti, hogy a motorban is nagyon meleg van, tul meleg).
Ezek után akkor nem tudom, hogy mi lehetett a hibája a dolognak...

A MAF-ot pedig tisztán tartom, meg volt pucolva, az sem lehetett a baja. Azóta is tökéletes...

Engine lámpám nekem sem volt, csak éreztem, hogy nem 100%-os valami.


A szívózajt szerinted hosszabb gumicsővel lehet gyógyítani?
Neked milyen légszűrőd van?
Illetve egy puszta E-manage rendszer az alapmotorom esetében dobna valamit?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4738 Dátum: 2010.01.03 19:35:49 »

Egy TS is bedől a pályán meg arra is kell a semiclick pályára.

Ez valami új pályagumi? :D :flowers:

Jó a szemed musspici!  :clap:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4739 Dátum: 2010.01.03 19:37:50 »
Jó a szemed musspici!  :clap:
Műtét után 120%-ot mondtak....  :tt2:
de elárulom nem igaz :whistling: :D
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV