http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/cikkek/olajcsere-motorolaj-mennyiseg.html
na itt le van irva.
Releváns, nagy kutatási hátéranyag feldolgozása után, tényekre alapozott elemzés.
VÉLEMÉNYEM SZERINT sem igaz az alapállítás (közép = optimum), de ezzel az érveléssel (linkelt hivatkozás) sikerült még nagyobb nyomatékot adnod a témába való jártasságodnak.
Gyors releváns ellenpélda: a VVT-i motoroknál, ha jól emlékszem az elején cseréltek nívópálcát, hogy a gyárilag lecsökkentett olajtöltet mennyiségén újra megnöveljék. Ebben az esetben a kőkemény szilárdságú érvrendszeredben az "új" magasabb optimum az a régi pálcán a már talán maximum, vagy még magasabban is lehetett (a pontos értékeke, majd a hozzáértők ideírják), tehát a motornak le kellett volna ennie a "felesleges" olajmennyiséget...
... a korábbi optimumig ...
(Amit egyébként 150-250e km-es futásteljesítmény környékétől meg is tesz, de sajnos nem áll meg az étvágy a korábbi optimum szintig, hanem tudjuk mi történik...)