Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 821594 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3090 Dátum: 2016.12.23 17:44:43 »
Az E10-es Corollában úgy emlékszem, rizszem izzó volt benne, cseréltem. Nekem is hiányzott hogy az világítson.

tomszechy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3091 Dátum: 2016.12.26 20:19:06 »
Sziasztok,
Avensis T22 (2002) 1.8 VVT-hez keresek bontott/új/felújított generátort (part no. 27060-0D030). A lényeg, hogy működjön.
Elsősorban Dunántúlról...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3092 Dátum: 2016.12.30 15:58:04 »
Sziasztok,
Avensis T22 (2002) 1.8 VVT-hez keresek bontott/új/felújított generátort (part no. 27060-0D030). A lényeg, hogy működjön.
Elsősorban Dunántúlról...
Szia!

Rákerestem az autód adatai alapján.
Szakálnál van Nipparts, a képen a listaár van. Ebből lehet kapni itt a fórumon is kedvezményt.
Azt is látod, hogy biztosan olyan-e, mint ami a tiédbe kell.


tomszechy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3093 Dátum: 2016.12.30 16:17:41 »
Közben megoldódott a generátor ügy, egy felújított Elstock került bele a Bárditól (a régit meg elvileg 25e Ft-ért becserélik, ha felújíthatónak tartják).

Talán érdekes lehet, de a kiválasztott példány (28-4562) egyébként nincs a T22-höz specifikálva, bár minden paramétere megegyezik vele (és rendben teszi a dolgát azóta is!).

http://www.elstock.dk/en/shop/product/28-4562

airline

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3094 Dátum: 2017.01.07 09:51:32 »
Üdv.
Szeretnék a 2001-es évjáratú 2.0 D4D Avensisen lassacskán vezérlést cserélni, egy éve vettem ismerőstől. Néha hallani főleg most hidegebb időkben cicergést, nyekergést ezt-azt meg hát jobb tudni,hogy minden le lett cserélve.
Miket ildomos ilyenkor lecserélni,és milyen márkát érdemes beszerelni?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3095 Dátum: 2017.01.07 13:08:18 »
Üdv.
Szeretnék a 2001-es évjáratú 2.0 D4D Avensisen lassacskán vezérlést cserélni, egy éve vettem ismerőstől. Néha hallani főleg most hidegebb időkben cicergést, nyekergést ezt-azt meg hát jobb tudni,hogy minden le lett cserélve.
Miket ildomos ilyenkor lecserélni,és milyen márkát érdemes beszerelni?

Itt foglaltam össze nem olyan régen az én tapasztalataimat a témában.

Üdv:
BF

airline

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3096 Dátum: 2017.01.07 13:33:53 »
Itt foglaltam össze nem olyan régen az én tapasztalataimat a témában.

Üdv:
BF

Köszönöm már olvasom is.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3097 Dátum: 2017.01.08 21:21:07 »
Diesel denso adagolos avensisembe elromlott az elötötés szabályzó.
jàrt már igy valaki?

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3098 Dátum: 2017.01.09 09:49:39 »
A 2002 végén gyártott (facelift) T22 vészfékezéskor villogtatja a féklámpát vagy ez akkor még nem volt divat?

Más. ODB-n keresztül le lehet kérdezni a víz- és olajhőfokot? Kívácsi vagyok, hogy mikorra szokott rendesen bemelegedni a motor a napi ingázásban, pláne ilyen hidegben.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3099 Dátum: 2017.01.09 10:10:50 »
A 2002 végén gyártott (facelift) T22 vészfékezéskor villogtatja a féklámpát vagy ez akkor még nem volt divat?

Más. ODB-n keresztül le lehet kérdezni a víz- és olajhőfokot? Kívácsi vagyok, hogy mikorra szokott rendesen bemelegedni a motor a napi ingázásban, pláne ilyen hidegben.
Nem villogtat féklámpát.
OBDII csatin keresztül a vízhőfok figyelemmel kísérhető, de gyárilag olajhőfok mérő nincs benne, legalábbis, annak esetleges adata nem nyerhető ki OBDII-n keresztül.

A facebookon tegnap mozso barátunk osztotta meg videóját tanulságként. -13 Celsiusban 3 hét állást követően indította nem éppen gyári E12 1,6 vvt-i-jét (valójában 1,8-as és turbós, kb 250-260LE). Az olaj -13,5 Celsiusról indult, de 3 perc alapjáratot követően is "csak -2 Celsiusig "melegedett", amikor is, a fordulatszám már csak 1000 közeli volt. Tehát, ebben a hidegben, ha teheted, talán érdemes ezt a 3 percet terhelés nélkül járatni, majd ezt követően elindulva is nagyon óvatosan terhelni a motort. Az olajhőfoknak saccom szerint, kellhet legalább 15-20 perc normál (2000-3000 fordulat/perc) használat, mire elérheti az üzeminek mondható hőfokot. A vízhőfok már pár perc elteltével kimozdul és viszonylag gyorsan eléri az üzemi hőfokot, de ekkor az olaj még hideg!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3100 Dátum: 2017.01.09 10:38:52 »
Ebben a hidegben benzines motorhoz 20s alapjáratot javasolnak, majd alacsony teheléssel 2000 rpm-et.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3101 Dátum: 2017.01.09 11:25:50 »
20sec elteltével még nem változik az olajhőmérséklet...  :hmmmm:

https://www.youtube.com/watch?v=Z_075IrvWu4

És íme a néhány gondolat, amit írt hozzá: "Készítettem egy videot a hidegindításról. Az akksi picit megfáradt a három hét parkolás alatt, nem is tekerte annyira izmosan az önindítót. Olajhőmérséklet kezdetben -13.5 celsius, az olajhűtő kimeneténél mérve. A termosztát csak fokozatosan keveri a hűtőben lévő hideg olajat a motorba, teljesen csak 84 foknál nyit ki, így három perc után is csak -2 celsiusra melegedett az olajhűtőből kijövő olaj. Látszik még a benzin levegő keverék arány illetve indítás elött a levegő oxigén tartalma (21.6). Az első 10-20mp-ben még nem fűtött fel a lambda szonda, addig nincs szonda alapú visszacsatolásos keverék képzés (10.5:1 arány, azaz dús), majd fokozatosan közelít a megcélzott 14.7:1 arányhoz. Közben a kipufogó gáz pedig 400 celsiusra ment fel (leömlőben mérve)."
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.09 11:27:23 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Hege13

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3102 Dátum: 2017.01.10 11:58:20 »
Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy jó ideje ég a check engine lámpám (egyszer már kiolvastuk,javítva volt,egy hét és újra ég) és most, lehet a nagy hidegre való tekintettel (-20 c) 2000es fordulatig nincs ereje, utána ránt egyet és onnan húz rendesen. illetve van hogy rángat.
A check engine lámpa most már nem csak világít folyamatosan hanem villog majd újra ég. Ha jól számoltam 33szor villan fel mire tovább világít.

Van esetleg ötlet/tapasztalat hogy mi lehet ez?
Vagy akkor inkább várjam meg mig kiolvassa újra a szerelő?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3103 Dátum: 2017.01.10 12:18:56 »
Mit olvastatok ki? Mit kellett javítani? Megoldotta a beavatkozás a problémát? Nulla fok felett sincs ereje vagy új a tünet? Toyota specifikus szerelőt próbáltál? Próbálgatás helyett TTG-al vagy Toyota Mayerrel lehet jobban jársz. Ha próbálgatós a szerelőd, akkor sokszor fogsz nála keveset hagyni, amivel akár többre jöhetsz ki mint egy hozzáértővel akinél egyszer letudod a problémát gyorsan.

Hege13

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3104 Dátum: 2017.01.10 16:29:21 »
Igaz bocsi le sem írtam.

Hál istennek a szerelővel nincs gond,Toyotás ő is. Amire a többi szerelő nem tudott egyből válaszolni azt ő telefonon bemondta hogy mi a baja tehát ismeri is jól az Avensist,tipushiba,stb...

A motorblokkba bemegy egy jeladó és annak szakadt el az érintkezőszála. Csak nagyon nehéz volt megforrasztani mert rövid a szál és gyanítom ezért gyorsan újra elszakadt egy hét után.  :wacko:
Ez csak most szombaton jelentkezett reggeli indításnál. Azóta van.