Ma elkezdett világítani az ABS a műszerfalon. Lakapcsoltam a lámpámat és elaludt. Alig volt világítás. Majd menetem egy kört és visszajött minden. Akksi? Generátor? Hol kezdjem a nézelődést??
szia, milyen évjáratú és motorral szerelt a kocsi? Mert ha minden igaz, ki is lehet villogtatni a hibakódot, az 1. generációsaknál legalábbis ki lehet.
A mi atónknál (1999-es, 1.6-os 4AFE motor) úgy kell csinálni, hogy a motorháztető nyitó mellett balra van egy kis fedél, azt lenyitod és az egészet vedd ki (húzod magadfelé ési kijön).
Emögött felül van egy fehér szinü 16 pólusú csatlakozó. Itt két érintkezőt kell rövidrezárni egy dróttal.
A motor nem já, gyújtás sincs rajta, és mindenféle klimát, ventilátort ki szoktam kapcsolni előtte.
Felső sorban balról jobbra a 4. érintkezőt és az alsó sorban balról jobbra az 5. érintkezőt kell összezárni.
Ekkor ráadod a gyújtást (nem kell beinditani) és figyeled a műszerfalon a checkengine (motorhiba visszajelző) és az ABS lámpákat.
Előbbi bal alsó saroknál, utóbbi jobb alsó saroknál található.
Normál működés esetén , ha nincs hibakód, másodpercenként kettőt villannak a lámpák.
Hiba esetén eltérő ideig villognak a szimbólumok. pl. gyorsan villog négyet az ABS lámpa, majd 1mp szünet és villog megint kettőt gyorsan. Ekkor újra 1mp szünet és ugyanezt a kódot villogja ismét.
Ez a 42-es hibakdot jelöli ez a villogás. És az, hogy folyamatosan ugyanezt a kódot ismétli a rendszer, azt jelenti, hogy csak ez az egy hibakód van a rendszerben, amit folyamatosan ismétel a kompjuter.
Ha megcsináltad a tesztet, várjuk a beszámolót.
üdv, Péter