Igen, világos ez az összefüggés
! Viszont én így szeretek vezetni. "Kitűzök" egy utazót és azt tartom. Ami lassúbb azt megelőzöm. A hol ilyen, hol olyan tempóval haladás idegesít. Ha induláskor azt döntöttem el hogy én most a célig 100-al szeretnék menni, és utolérek egy 98-al haladó autót, akkor idegesítene ha mögötte kéne mennem, tehát megelőzöm.
Ergo pont ezt akartam modellezni. Nem is bántam, hogy aránylag sok volt az előzés, mert ez az adat főleg ehhez képest nagyon jó
... Tisztában vagyok vele, hogy ha mázlim lett volna és kisebb a forgalom (=kevesebb az előzés), akkor még jobb lett volna a fogyi. De ehhez mindig is így álltam hozzá - elfogadtam, hogy ha nagyobb a forgalom, többet kell előzni, magasabb lesz a fogyasztás és kész.
Igen, "fejben dől el", és nekem fejben így néz ki a dolog
- én így vezetek.
5 perc menetidő-különbség pedig, nekem aki hajlamos vagyok mindenhová nagyon kiszámítottan elindulni (akkor is, ha megtehetném hogy előbb induljak, mert akkor azt az időt inkább tudatosan másra fordítom), éppenséggel perdöntő lehet. Városon belül néha nemhogy 5, hanem 1 percekért harcolok, mikor pl. 18:50-re kell beérnem a melóba és 43-kor sikerül elindulnom, holott tudom, hogy a nyugis menetidő 8-9 perc
És 155 km-en 5 perc, az mondjuk 620 km-en már 20 perc
... Ami nem mindegy. Most csütörtökön így jöttem haza Tirolból: este 7-re jönnöm kellett dolgozni, ergo legkésőbb fél 7-re itthon kellett legyek - tudtam, hogy 8 óra a menetidő HA ügyes vagyok és HA minden klappol - na, ehhez képest sikerült 10:15-kor elindulnom. Szerinted ezek után mennyire számított minden egyes perc, mennyire volt fontos, hogy megelőzzek bárkit, aki a 8 órás menetidőhöz szükséges utazóhoz képest akár csak 1 kmh-val lassabban ment
? ... Nagyon is.
Hát így megy ez nálam
... Sosem azt néztem/nézem elsősorban, hogy mekkora legyen a fogyasztás. Azt nézem, hogy mekkora a kitűzött (!) sebesség, és
ehhez képest hogy alakul a fogyasztás.
Huhh, bocs a regényért... Csak érthetővé akartam tenni a helyzetet.