Nekem is ilyen autóm van és ugyanilyen pontatlanok a műszerek. Nekem kb. 1l-rel mutat kevesebbet a számítógép, mint a valós fogyasztás.
Előzőleg én is rákérdeztem erre, de azt mondták könnyebb hozzászokni, mint megjavítani és az sem biztos, hogy sikeres lesz.
A fogyasztás kicsit magasnak tűnik, ami lehet, hogy a meleg motornál tapasztalható indítási nehézségekkel is összefügg.
Nekem már volt 90-es átlaggal, komputer szerint 3,9l/100km, de a vegyesnél (40%város, 60% főút) átlagosan, öregurasan 4,8l/100km.
Helló,
lehet ám hogy a téli gumi is ludas ebben, most felraktuk a nyári gumikat, és érezhetően sokkal jobban megy az autó (így utólag tudatosult bennem hogy a télivel mennyire szenvedett az autó, meg kenődött a kanyarokban, mintha gyurmából lettek volna). Kiváncsi leszek most mennyit mutat majd, és mennyi lesz valójában. Azért a 6,3 (most pl. 6,2 lett ezen a héten) se rossz a sritmonitor.de-s adatokhoz képest, mondhatjuk hogy átlag alatt van. Amikor nagyon tartottam a 90-et, akkor asszem nekem 4,8-at mutatott a műszer, dehát ezek szerint tökmindegy mennyit mutat. Meg munkábajárásra nem tudom tartani a 90-et mert akkor soha nem érnék oda. Így maradok az óra szerinti 110-nél.
Lehet hogy érdemes lenne benéznem a szervizbe (egy szerelőt kérdeztem csak úgy futólag, annak lövése nem volt mi lehet, hiszen ez magasnyomású rendszer, elvileg nem függhet attól hogy milyen szögben áll az autó)? Az lesz szerintem, bár, már nem egy ismerősömtől hallottam olyat is, hogy miután szakszervizbe vitte a kocsiját, rosszabbul ment és többet evett a kocsijuk (!). Két egymást nem ismerő ember is mondta két egymástól eltérő, és nem Toyota márkájú kocsival kapcsolatban. Az a helyzet hogy én a világon senkiben sem bízok, és utálom ha szervizbe kell vinni a kocsit, pláne ha ott kell hagyni. Pl. a vezérműszíjcserénél is bennem volt a para. Hallottam már márkaszervizekről is sok rosszat. Most pl. valaki lekapja a turbót és feltesz egy hibásat én észre nem veszem az tuti, csak ha már javíttatni kell. Egéybként szerintem nekem az egyik első fényszórómnak akkor tört le a kis rögzítőfüle amikor szervizben volt, de persze csak jóval később vettem észre, mert hát ki a franc feltételezi a szakszervízről hogy ilyesmi történik és hogy elsumákolják.
Az a 3,9 mondjuk legalább egyértelműen sántít
Egy picit lehetne azért erősebb a kocsi, és sajnos chipelni nem lehet, én meg tuningboxot nem teszek be. Arra gondoltam hogy kéne szerezni egy 2.2-es motort, de nem azt a 177 lovast mert az sokat eszik és sokaknak van vele problémája. Mondjuk egy 6-sebességes váltó sem lenne rossz... Egyébként teljesen elégedett vagyok vele