Na, akkor beszámolok az eddigi tapasztalatokról, mert néhány itt felmerült problémára is választ adhat esetleg.
Az alany egy február végi 2.0D4-D Verso, 7 személyes változat, amit a gyakorlatban is bizonyított, és navis, tolatókamerás.
Egymás mellett elfér három gyermekülés. Igaz, mi nem így használtuk, mert három igen kiskorú (8 hónap, 2 év, 2,5 év) gyermek ült bennük a 4 felnőttel, de azt bizton állíthatom, hogy ilyen leosztásban még az is megoldható, hogy a harmadik sorban üljön egy felnőtt, hiszen az előtte ülő gyerek székét is egy kicsit előbbre lehet tolni. Nem azt mondom, hogy Bergentől Lisszabonig egyben ki lehet bírni, de 1-2 órás út bevállalható maradandó egészségkárosodás nélkül. az is igaz, hogyha mögöttem (185cm) volt a hordozó, akkor nem tudtam annyira hátratolni a vezetőülést, hogy kényelmesen elférjenek a lábaim, de ez a Versonál 25(!) centivel hosszabb Avéban sincsen másképp. A csomagtartó még 7 személlyel is volt akkora, hogy egy kis ügyeskedéssel befért egy babakocsi, is kb. 2-3 hátizsáknyi cucc, de ilyenkor a hordozó alá, sőt a kisgyerekek lába alá is fér még csomag. A navi jól használható, valóban még alagutakban is műxik, pedig némelyik eléggé lemegy, de előfordul olyan pl., hogy az egyik brüsszeli mellékutca egyirányúsága rosszul lett beprogramozva, ezért csináltat veled egy háztömbnyi felesleges kerülőt - amúgy azt korrekten. Egyébként angol-német-holland-francia nyelveken tud az itteni, a lúzermenü (értsd: user manual) meg sajna franciául van...
A tolatókamera megléte és képe is megszokást igényel, mert elsőre az ember nehezen tudja eldönteni, hogy a tükörbe nézzen, vagy hátrafelé - és ugye egyrészt 20 évnyi megszokást nem könnyű átnevelni; bár ellent is kell mondanom, mert a 6. sebesség létét könnyebb nem elfelejteni; egyelőre inkább hátrafordultam, de olyankor tényleg jól jön, amikor azt kell eldönteni, hogy menjek-e még 20 centit, vagy ne.
Az autóba eddig 3800 km került, tehát még be sem járatódott, az eddigi átlagfogyija a bc szerint 7,4 (a gyári adat 7,1) - ez ténylegesen nem tudom, mennyi, majd a hazafelé jövésről lesz adatom, de annyit tudni kell még, hogy egy-egy vidéki utat leszámítva végig Brüsszelben volt használva, és itt elég sokszor van dugó, illetve a nem tuúl jól megoldott parkolóhelyzet miatt elég sok parkolás is emeli.
Összességében ha lenne a kellő mennyiségű pénzem, elfogadnám.