Sziasztok!
Nem a Carina topicba írom le az esetet, mert bár velem történt, és
más cartársaknál is
előfordult, mégsem típus, illetve márkafüggő a hiba (kis kutakodás után sorra jöttek elő az OFFos fórumoldalak,
volt ahol ezt normálisnak tartották???), jelen esetben csupán figyelmetlenség volt a szerelő részéről.
A jelenség kuplungcsere után nem sokkal jött elő: beindítás után fémes, cicergő hang, ami lehúzott ablakkal jól hallható, s amely a kuplung pedálra lépve (azt még nem benyomva) eltűnik. Hiába nyugtatott mindenki, hogy ez semmi komolykáros hatással nincs semmire, de engem zavart, hogy kívülről a korábban zajtalan autóm ilyen trampli lett.
Gyorsan kiderült, hogy a kuplungpedál hosszbeállításához nincs köze. Mivel fémes hang, a kiemelővilla környéke lett a gyanúsított. A villa kinyomócsapággyal érintkező felületeit, és a nekitámaszkodó gömbcsapot is meg kell kenni.
Zsírzás nélkül tette volna vissza a szerelő?
(A felhasznált képek csak illusztrációk.)Már néztem, hogy a porvédő gumit leszedve hogyan tudom utólag megkenni a pontokat (valahogy nem volt kedvem lekapni a váltót, leengedni a váltóolajat, sem a szerelővel vitatkozni, aki kikérte magának a feltételezést a feledékenységéért
), amikor eszembe jutott, amire Xanyi is tippelt: hátha a kinyomócsapágy súrolja a szerkezet tányérrugóját? (Utólag is:
)
Járás közben beigazolódott, mert a kuplung munkahenger nem volt nyugalomban: vissza lehetett tolni picit, s a zaj rögtön eltűnt. Innen 2 perc volt a javítás: a légtelenítőt kinyitva visszanyomtam a tolórudat, elzártam a csavart.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huTücsök száműzve.
S hogy miért írtam le most az esetet?
Mert ez volt az idei év legnagyobb szívása a kocsival.
Kívánok az új esztendőre töredék ennyi gondot, sima aszfaltot, balesetmentes közlekedést minden fórumlakónak és -olvasónak!