Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344851 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8700 Dátum: 2012.12.29 09:32:05 »
üdv!

Mutatóra ne hagyatkozz!!!
Nekem van olajhőmérőm és ilyen időben a vízmutató mikor beáll a középállásba, az olaj kb 18-20°C-os...  :wacko:
Jelzésképpen: üzemmelegen az olaj és a viz  ~ egyforma hőmérsékletű... a vizmutató mindvégig a középállásban van, tehát nem túl informatív!

Lehetséges  :hmmmm: Egy cserét tényleg megért volna, mert 3-4e ft-os tétel.. De az is tuti, hogy a radiátor keringésével is gondok vannak, mert alapjáraton az egyik cső kevésbé meleg. Bár lehet hogy ez valamennyire normális, elvégre lead a hőjéből ott bent :)
Azóta beszéltem unokatesómmal, azt mondta kb félúton lett elfogadható fűtése. Tehát Tolnából indultak Stuttgart környékére, és valahol Ausztriában voltak már, amikor jó volt a fűtés. Pár fokkal fagypont felett volt kint, és eső. Előtte napokban viszont kb 100-150 km-t mentek sima országúton, meg városban és állítása szerint akkor rendben volt a fűtés. Nekem is az ugrott be elsőnek, hogy pályán nagy sebességnél a menetszél visszahűtőtte a hűtőt, és a termosztát nem kezelte le rendesen, nem zárt vissza.  Egyébként a mutató tényleg nem túl informatívm, mert kb 1-2 km után már üzemin van látszólag, vagyis középen áll.. Ez meg sztem kizárt.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8701 Dátum: 2012.12.31 11:21:09 »
Sziasztok!

Nem a Carina topicba írom le az esetet, mert bár velem történt, és más cartársaknál is előfordult, mégsem típus, illetve márkafüggő a hiba (kis kutakodás után sorra jöttek elő az OFFos fórumoldalak, volt ahol ezt normálisnak tartották???), jelen esetben csupán figyelmetlenség volt a szerelő részéről. :whistling:
A jelenség kuplungcsere után nem sokkal jött elő: beindítás után fémes, cicergő hang, ami lehúzott ablakkal jól hallható, s amely a kuplung pedálra lépve (azt még nem benyomva) eltűnik.  Hiába nyugtatott mindenki, hogy ez semmi komolykáros hatással nincs semmire, de engem zavart, hogy kívülről a korábban zajtalan autóm ilyen trampli lett.  :cry:
Gyorsan kiderült, hogy a kuplungpedál hosszbeállításához nincs köze. Mivel fémes hang, a kiemelővilla környéke lett a gyanúsított. A villa kinyomócsapággyal érintkező felületeit, és a nekitámaszkodó gömbcsapot is meg kell kenni. Zsírzás nélkül tette volna vissza a szerelő? :hmmmm:
 (A felhasznált képek csak illusztrációk.)



Már néztem, hogy a porvédő gumit leszedve hogyan tudom utólag megkenni a pontokat (valahogy nem volt kedvem lekapni a váltót, leengedni a váltóolajat, sem a szerelővel vitatkozni, aki kikérte magának a feltételezést a feledékenységéért :nonono: ), amikor eszembe jutott, amire Xanyi is tippelt: hátha a kinyomócsapágy súrolja a szerkezet tányérrugóját? (Utólag is:  :clap:)
 Járás közben beigazolódott, mert a kuplung munkahenger nem volt nyugalomban: vissza lehetett tolni picit, s a zaj rögtön eltűnt. Innen 2 perc volt a javítás: a légtelenítőt kinyitva visszanyomtam a tolórudat, elzártam a csavart. 
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Tücsök száműzve.  :D S hogy miért írtam le most az esetet?
Mert ez volt az idei év legnagyobb szívása a kocsival.  ::) :hug:  :devil:  :D  :clap:

Kívánok az új esztendőre töredék ennyi gondot, sima aszfaltot, balesetmentes közlekedést minden fórumlakónak és -olvasónak! :flowers:


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8702 Dátum: 2012.12.31 13:07:38 »
Gratula a hibafeltáráshoz és a javitáshoz is!  :clap:

falcongatepisti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8703 Dátum: 2013.01.09 05:46:03 »
Üdv.Van egy Toyota Hilux 3.0-es autóm amiben garantált 132000kmter van.Előjött egy olyan hibája,hogy menet közeben kigyullad a check engine és  vészüzemmódba helyezi az autót,azután leállok,kiveszem a kulcsot,várok egy percet,beindítom és minden a régi.Gépre raktuk turbo nyomás ingadozást ír ki,de valahogy le szeretném szűkíteni ezt a hibalehetőséget és ebben szeretném valaki olyannak a segítségét kérni aki már találkozott ezzel a hibával és tudja,hogy hova nyúljon,azt mondják elektromos hiba is lehet,vagy bármi.Az autóba csak Shell V-powert tankolok,havonta egyszer veszem elő és garázsban áll.A környezetemben volt már ugyanez a probléma,a Toyota szakszervízben szétszedték és kitakarították a turbót 100ezerért és ugyanúgy megmaradt a hiba.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8704 Dátum: 2013.01.09 05:49:23 »
Üdv.Van egy Toyota Hilux 3.0-es autóm amiben garantált 132000kmter van.Előjött egy olyan hibája,hogy menet közeben kigyullad a check engine és  vészüzemmódba helyezi az autót,azután leállok,kiveszem a kulcsot,várok egy percet,beindítom és minden a régi.Gépre raktuk turbo nyomás ingadozást ír ki,de valahogy le szeretném szűkíteni ezt a hibalehetőséget és ebben szeretném valaki olyannak a segítségét kérni aki már találkozott ezzel a hibával és tudja,hogy hova nyúljon,azt mondják elektromos hiba is lehet,vagy bármi.Az autóba csak Shell V-powert tankolok,havonta egyszer veszem elő és garázsban áll.A környezetemben volt már ugyanez a probléma,a Toyota szakszervízben szétszedték és kitakarították a turbót 100ezerért és ugyanúgy megmaradt a hiba.

A kocsid OBD (II) rendszerű? Mert akkor egy sima clipes kiolvasással több infónk lenne.  Vagy ha nem ilyen rendszerű, csak van rajta egy diag csati, amiből ki lehet nyerni az infót.
Amikor kivillan a lámpa, előtte volt-e valamilyen kísérőjelenség?  Ha nem, akkor egyszerű KH is lehet valamely szenzornál.

Pest, vagy környéki vagy?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

falcongatepisti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8705 Dátum: 2013.01.09 06:25:11 »
Nem Pest környéki vagyok de az egyáltalán nem számít,elmegyek bárhova,az a lényeg,h nem akarok kísérletezgetni egy csomó pénzért hiába és ha ezt az ország másik részén kapom meg akkor máris ülök az autóba,tehát nem számít!Amikor kivillan a lámpa semmi előzménye nincs,egyből vészüzembe helyezi az autót.Még azt sem mondanám,hogy meghajtom előtte mert most is úgy mentem vele,hogy nem ment 3000fölé a fordulat.Nem tudom milyen rendszerű,ez egy 2008-as 3.0D 171 lovas autó,esetleg képet tudok küldeni róla ha abból kiderül mindez.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8706 Dátum: 2013.01.09 20:34:47 »
Nem Pest környéki vagyok de az egyáltalán nem számít,elmegyek bárhova,az a lényeg,h nem akarok kísérletezgetni egy csomó pénzért hiába és ha ezt az ország másik részén kapom meg akkor máris ülök az autóba,tehát nem számít!Amikor kivillan a lámpa semmi előzménye nincs,egyből vészüzembe helyezi az autót.Még azt sem mondanám,hogy meghajtom előtte mert most is úgy mentem vele,hogy nem ment 3000fölé a fordulat.Nem tudom milyen rendszerű,ez egy 2008-as 3.0D 171 lovas autó,esetleg képet tudok küldeni róla ha abból kiderül mindez.

Diagnosztikai csatira kérdeztem rá, de ha 2008-as, akkor szinte biztos, hogy OBDII, hacsak a Toyotának nincsen valami extra specifikus kiállása.

Ilyen csatit keressél a műszerfal alatt (a kép nem a Rav4-é), vagy a motortérben.
Nekem egyébként valami az súgja, hogy az EGR-szelep környékén lehet a bibi, de a diag megmondja.

Ha megírnád, hogy merre vagy feltalálható, akkor keresnék egy olyan márkatársat, akinek van egy ELM27-e, megy egy laptopja, hogy legalább a hibakódot be tudjuk azonosítani.  Így neten keresztül elég nehéz.  Vagy tudunk olyan márkaszervizt ajánlani, aki normálisan állnak a kérdéshez hozzá, és meg is tudják csinálni a hibát.



Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

falcongatepisti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8707 Dátum: 2013.01.09 22:02:08 »
Gyulai vagyok,a békéscsabai márkaszervízben a barátom Rav4-esére azt mondták,hogy turbó csere kell,ami gyári felújított 700ezer ft,de 1000%hogy nem az a baja,hanem valami kis semmiség,csak ezt nehéz megtalálni és nem is akarok oda menni mert ott csak a fejüket vakarják és csak találgatni tudnak ami ugye elég sokba kerül!A közvetlen környezetemben van egy verso is ami ugyanezt csinálja,neki kitakarították a turbót szintén egy 100-asért és nem szűnt meg a hiba!Természetesen mobil vagyok a távolság nem akadály,csak legyen meg a hiba!Már az eladáson gondolkodom,mert csalódtam ebben a márkában,de ha tényleg semmiség akkor megtartom..

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8708 Dátum: 2013.01.09 22:05:06 »
Bcsabai az az A1 toyota szerviz?
Bepi kartárs jókat mondott arról a márkaszervizről!
Vagy kéne neked is venni egy obd2 kütyüt,android teló biztos van a közeledben!?
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.09 22:07:21 írta akibor000 »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8709 Dátum: 2013.01.10 05:27:31 »
A másik titkos márkaszerviz-tipp:  Kecskemét M+F.  Sokan Pestről járnak le évek óta oda csupán kisszervizre is.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8710 Dátum: 2013.01.11 11:42:12 »
Szép jonapot,

Ez a Corollàm hangja hideg motorral:



ez pedig egy kicsit melegebb motorral:



Kérem,szoljatok, ha valamit furcsànak talàltok ezekben a hangokban.

En hallok egy csikorgó hàttérzajt, egyfajta "csipogás"-t, “cirpelést”... Meleg motorral mégis lecsendesedik, vagy teljesen eltűnik. Ez a zaj jöhet valami csapàgyaktol is?

Vagy lehetséges, hogy ez a vezérmülànc szokásos zaja? (korábban mindig vezérmüszijas autom volt, igy nincs sok tapasztalatom)

Kérem irjàtok meg a véleményeteket ezzel a zajjal kapcsolatban, és ha meg tudnàtok mondani honnan és mitöl jöhet?

Előre is köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.11 11:45:52 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8711 Dátum: 2013.01.11 18:00:10 »
Még egyszer felteszem a Youtube linkeket a motorom hangjàrol.

Hideg motor: http://www.youtube.com/watch?v=7fhHhdVX45U

Melegebb motor: http://www.youtube.com/watch?v=uUrWCM51rD4
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8712 Dátum: 2013.01.11 20:49:51 »
Engem az öreg ékszíjaim szívattak meg.Ha nem öreg a szíjad,akkor is érdemes levenni,és átforgatni minden ékszíjtárcsát,közben csapágylógást,fura hangokat figyelni.
Olajad nem túl sűrű,olajnyomáslámpa gyorsan kialszik?

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8713 Dátum: 2013.01.11 21:04:10 »
@Sördög
A hosszbordàsszijam néhàny honapja volt cserélve, a szerelö nem jelzett semmi gondot az oda tartozo görgökkel, tàrcsàkkal, csapàgyakkal kapcsolatban...
A màrkaszerviz is àtnézte még a nyàr elején, de ök sem jeleztek semmit a vezérmülànccal kapcsolatban (ellenben màs aprobb javitàsokra felhivtàk a figyelmemet)... Az olajat pedig akkor cserélték 5w30-asra, és az olajnyomàslàmpa sem marad kigyulladva feltünöen sokàig...

Szerintetek akkor ez a zaj inkàbb a vezérmülànctol vagy a hosszbordàsszijtol jöhet (oda tartozo görgök, csapàgyak stb.)?
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.11 21:08:20 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8714 Dátum: 2013.01.12 11:45:01 »
Lerajzolod, lefényképezed, hogy volt feltéve a szíj.
15-ös kulccsal (arra emlékszem) a feszítő házán van egy hatlap fejű kiképzés.



Ott elmozdított a patron ellenében, amíg a szíj lelazul, és leveszed a hosszbordás szíjat.
Utána beindítod az autót, hogy van-e olyan hang. Ha nincs akkor generátor csapágy, vezető görgő, feszítő görgő valamelyikénél van a baj.
A vízpumpa is adhat hangot, de annak más hangja van.

Sokáig ne járasd, mert nem lesz víz keringés, de egy rövid ideig nem lesz baj.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.