Szerző Téma: IS (Altezza)  (Megtekintve 738788 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:IS (Altezza)
« Válasz #3345 Dátum: 2013.01.20 14:43:41 »
Ja, értem. Ebben igazad van.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:IS (Altezza)
« Válasz #3346 Dátum: 2013.01.20 15:22:05 »
Akkor Te biza nagyon gyenge lehetsz matekból. ...

OFF
Még az a szerencse, hogy nem mindenki gondolkozik hozzád hasonlóan.
Aki megteheti, hogy akár 10millás autót vegyen (és megdolgozott érte) az általában tud számolni, és megfontoltan bánik a pénzével, azért tart ott, ahol.
Más ugyanannyiban kerülő autónak is van amortizációs, biztosítás, egyéb költsége. Itt valóban inkább a Bepi81 által említett prioritásokról van szó, arról, hogy ki mit tart fontosnak, mire van szüksége?
A 4 hengeres Ave szolidságára, vagy az IS presztízsére, mihez tud kezdeni az árkülönbséggel befekteti... , szívesen fizet az élvezeti értékért  többet vagy inkább a havi költségek jobban kézben tarthatóságát tartja szem előtt.
És mi az a határ amit autóvásárlásnál  a fogyasztást szem előtt tartóknál csúnya szavakkal illetsz? 15m, 10, 9m ... .
Azt, hogy mennyien másképpen gondolkodnak talán jól mutatja, hogy mennyi hybridet adtak el az elmúlt több mint egy évtizedben. Ráadásul az elméleted a német márkák vásárlóira sem igaz. Drága és költséges javíttatású autók.
Én Bepivel értek egyet, a nem megfelelő karbantartás ami problémás, nem a fogyasztás mérlegelése, és az ésszerű, másokat nem zavaró költségtakarékos gépjárműhasználat. ON

montoya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 203
Re:IS (Altezza)
« Válasz #3347 Dátum: 2013.01.20 16:50:03 »
OFF
Még az a szerencse, hogy nem mindenki gondolkozik hozzád hasonlóan.
Aki megteheti, hogy akár 10millás autót vegyen (és megdolgozott érte) az általában tud számolni, és megfontoltan bánik a pénzével, azért tart ott, ahol.
Más ugyanannyiban kerülő autónak is van amortizációs, biztosítás, egyéb költsége. Itt valóban inkább a Bepi81 által említett prioritásokról van szó, arról, hogy ki mit tart fontosnak, mire van szüksége?
A 4 hengeres Ave szolidságára, vagy az IS presztízsére, mihez tud kezdeni az árkülönbséggel befekteti... , szívesen fizet az élvezeti értékért  többet vagy inkább a havi költségek jobban kézben tarthatóságát tartja szem előtt.
És mi az a határ amit autóvásárlásnál  a fogyasztást szem előtt tartóknál csúnya szavakkal illetsz? 15m, 10, 9m ... .
Azt, hogy mennyien másképpen gondolkodnak talán jól mutatja, hogy mennyi hybridet adtak el az elmúlt több mint egy évtizedben. Ráadásul az elméleted a német márkák vásárlóira sem igaz. Drága és költséges javíttatású autók.
Én Bepivel értek egyet, a nem megfelelő karbantartás ami problémás, nem a fogyasztás mérlegelése, és az ésszerű, másokat nem zavaró költségtakarékos gépjárműhasználat. ON

Olvasd el a következő hsz-t, mert Te sem arra válaszoltál, amit írtam. A költségtakarékos használat rendben van, de szerintem ember nincs, akinek új autó vásárlásánál komoly szempont a fogyasztás. Kivétel persze a céges flották és a nagyon sokat közlekedő magánszemélyek.
Van:
IS200 Executive
Carina Coupe 1.6 DX
Mazda 323 BF turbo 4x4
Datsun "Elnöki" Gloria Hardtop
Volt:
Corolla E11 1.6 vvti
Carina Coupe 1.8 XE

ciel

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:IS (Altezza)
« Válasz #3348 Dátum: 2013.01.20 18:11:58 »
Olvasd el a következő hsz-t, mert Te sem arra válaszoltál, amit írtam. A költségtakarékos használat rendben van, de szerintem ember nincs, akinek új autó vásárlásánál komoly szempont a fogyasztás. Kivétel persze a céges flották és a nagyon sokat közlekedő magánszemélyek.
SZVSZ nem a fogyasztás, hanem az azzal együttjáró kevesebb környezetszennyezés teszi ezeket az autókat vonzóvá. Ráadásul a kényelemre hangolt prémiumoknál végülis mindegy, hogy a 4 vagy 6 henger duruzsolását szűröd ki teljesen a kabinból.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:IS (Altezza)
« Válasz #3349 Dátum: 2013.01.20 19:30:38 »
Olvasd el a következő hsz-t, mert Te sem arra válaszoltál, amit írtam. A költségtakarékos használat rendben van,de szerintem ember nincs, akinek új autó vásárlásánál komoly szempont a fogyasztás. Kivétel persze a céges flották és a nagyon sokat közlekedő magánszemélyek.
Tudod mit, neked van igazad. Ezért nem vesz senki hybrid Lexust, meg a többi Toyota HSD-t sem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.20 19:59:54 írta Agyarka »

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:IS (Altezza)
« Válasz #3350 Dátum: 2013.01.20 19:41:27 »
Esetemben, minden kilométeren, 1 egység az üzemeltetési költség, 2 egység az üzemanyag költség. Hibriddel kb. 1-1 lenne az arány, mert csökkenne a fogyasztás. Ezért nem mindegy a fogyasztás. :)

montoya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 203
Re:IS (Altezza)
« Válasz #3351 Dátum: 2013.01.20 20:53:43 »
Esetemben, minden kilométeren, 1 egység az üzemeltetési költség, 2 egység az üzemanyag költség. Hibriddel kb. 1-1 lenne az arány, mert csökkenne a fogyasztás. Ezért nem mindegy a fogyasztás. :)

Az amortizációt beleszámítottad az üzemeltetési oldalra? Gumivásárlást is, bizosítást is, pályamatricát is, stb? Hihetetlenül alacsony az 1:2, vagy nagyon sokat mész.

De akkor most már jöhet a konkrét példa: tegyük fel, 3 évig lesz nálam az IS.
Értékvesztés: legyen 700e.
Átírása: 90e.
Két garnitúra gumi, ami eladásnál már nem értéknövelő tényező: 250e.
3 évnyi pályamatrica: 130e.
3 évnyi kfb: 120e.
3 évi súlyadó: 50e.
3 évnyi lopáscasco: 80e.
10.000km-enként olajcsere, szűrők cseréje, valamikor váltóolaj is, difiolaj is. Hűtőfolyadék, fékolaj is: 150e
Legalább egyszer vezérlést is, gyertyát is illik cserélni: legyen 80e.

Ez eddig 1.75M, ha jól számoltam.
3 év alatt mondjuk 50e megy bele az autóba: 1.89M (420ft-os benzinnel és 9l-es átlaggal számoltam)

És ebbe nincs beleszámolva, hogy akár egy árva szilentet ki kellene cserélnem. És az értékvesztésnél eléggé finoman fogott a ceruzám, még így is.

Ha pedig újabb autót veszek, ami pl. kisebb fogyasztású, akkor az üzemanyagon valóban nyerni fogok párszázat enny idő alatt, de az értékvesztést akár hárommal is szorozhatom, és még szarabb lesz a helyzet. Autózni drága, ez van.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.20 21:04:42 írta montoya »
Van:
IS200 Executive
Carina Coupe 1.6 DX
Mazda 323 BF turbo 4x4
Datsun "Elnöki" Gloria Hardtop
Volt:
Corolla E11 1.6 vvti
Carina Coupe 1.8 XE

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:IS (Altezza)
« Válasz #3352 Dátum: 2013.01.20 21:01:09 »
Az amortizációt beleszámítottad az üzemeltetési oldalra? Gumivásárlást is, stb? Hihetetlenül alacsony az 1:2, vagy rohadt sokat mész.
Lehet nem számolta bele, de ezek a költségek és a befektetett pénz hozamának bukása a többet fogyasztónál ugyanúgy megvannak. Ezért az összehasonlítás szempontjából nyugodtan figyelmen kívül hagyhatók, mert ahogy mondtad "Autózni drága, ez van". -)

Ez már itt nagyon OFF, úgyhogy inkább befejezem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.20 21:12:45 írta Agyarka »

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:IS (Altezza)
« Válasz #3353 Dátum: 2013.01.20 21:50:04 »
Akkor Te biza nagyon gyenge lehetsz matekból. :D Illetve amennyiben abba az 1% kivételbe tartozol, aki évi 30.000km fölött rak az autóba, akkor megértelek. Valljuk meg, azért ez ritka, ennyi leginkább cégautókba szokott menni.

Ugyanis: 1.5 liter különbség a fogyasztásban évi 20.000km-nél mondjuk 120.000ft egy év alatt.
Egy IS kategóriájú új autó amortizációja éves szinten millió fölött van.
Egy új autóra a Casco biztosan 100 fölött lesz.
Gyanítom, egy a rutinszerű szervíz sem lesz kis tétel.

Autózni láthatóan nagyon drága, főleg újabb autóval. Aki a fenti költségek mellett képest egy liter fogyasztáson fennakadni, az nemes egyszerűséggel fillérb...ó. Az első komolyabb műszaki hibánál a fogyasztáson nyert összeg többszöröse megy ki az ablakon, csak sokkal fájdalmasabb lesz egyszerre kifizetni, mint havonta a kútnál.


Nem ugyan abban a színben látjuk a világot ez kétségtelen!!  :no: :no:

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:IS (Altezza)
« Válasz #3354 Dátum: 2013.01.20 22:28:21 »
Az amortizációt beleszámítottad az üzemeltetési oldalra? Gumivásárlást is, bizosítást is, pályamatricát is, stb? Hihetetlenül alacsony az 1:2, vagy nagyon sokat mész.
...
Mindent beleszámoltam :) A pályamatricát azt nem, bocs, de az nem autófüggő :)
És tényleg sokat megyek (az átlaghoz képest), nagyjából annyit mint egy új Lexus tulajdonos. Nem taposom a belét, és gyári alkatrészekkel szervízelek. Gumiból Continental-al járok, azt is beleszámoltam.  :flowers:
A KGFB-m csak 15e/év... de ez Yaris esetén is ugyanennyi volt. :)

Aki meg új prémium autót vesz, az meg általában szándékosan költségnövelés miatt teszi (lásd vállalkozók és adózandó összeg csökkentése). Nagyon leegyszerűsítve: azt a pénzt így is - úgy is elbukja, így legalább magára költi.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:IS (Altezza)
« Válasz #3355 Dátum: 2013.01.21 13:06:05 »
érdekes vita ez. én is hajlamos vagyok azt gondolni, hogy a nép túlmisztifikálja a fogyasztás-kérdést. sokkal többet számít egy okosan megválasztott felszereltség, vagy egy adott piacon jobb értéktartású típus megtalálása annál, hogy egy literrel többet vagy kevesebbet fogyaszt egy hasonló kocsi. ráadásul az átlagmagyar évi 12-15ezres futásánál tényleg ngyjából semmi jelentősége nem lesz...

PartyMikee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:IS (Altezza)
« Válasz #3356 Dátum: 2013.01.26 19:43:35 »
Sziasztok!

Lexus IS 220D tulaj lettem. Lenne pár kérdésem a tapasztaltabb márkatársakhoz. Másnál is viszonylag hangos a váltó, mikor 1-2 fokozatba kinyomja a kuplungot? Olyasmi hangot hallok, mintha fogaskerekek hirtelen terhelés nélkül pörögnének. Nem hangos, de ha lenémítom a rádiót akkor hallható. EGÜ-t kérdezném, hogy hogyan sikerült ezt az alacsony fogyasztást elérni? 2500 km-t mentem eddig, szinte tojással a gázpedál alatt, és 8,1-t mutat átlagba. (80% városon kívül 100-110 km/h, 20% városon belül 60 km/h) Tankolástól amikor hosszabb útra mentem 6.6 volt a max amire lement, de utána kis városi menet és egyből visszament 8-ig. Autópályán 140-től már inkább a 9 felé tendál. Ez normális szerintetek?
Olvastam valahol, hogy 2 féle áttétellel lehetett kapni a vasat, honnan lehet tudni, hogy az enyém a normál vagy a rövidebb?

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:IS (Altezza)
« Válasz #3357 Dátum: 2013.01.26 21:49:44 »
A dízel IS-ek ennyit fogyasztanak. Ezek nem a takarékosságra vannak hangolva. A váltó áttételét a modellkód alapján lehet megkeresni.

PartyMikee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:IS (Altezza)
« Válasz #3358 Dátum: 2013.01.27 08:46:28 »
Azt értem,hogy nem takarékosságra vannak hangolva, de majd 9 liter 140-nél azért szerintem túlzás. Előtte egy 1-es BMW-m volt. Tény, hogy a Lexus sokkal szebb kívül-belül, de műszakilag érzésem szerint sehol nincs. Iszonyú rövidek a sebességek, legtöbbet 5. -6.-ba megyek. Valószínű ezért is magas a fogyasztás, cserébe erősen tol az autó persze, de egy ilyen kocsihoz szerintem nem illik a vad gyorsulás. A váltás semmilyen élvezetet nem jelent, mert elég nyúlós a váltó, nem is lett volna szabad, csak automatával kihozni. Ráadásul azt tapasztaltam, hogy tán még jobban irigykednek rá az emberek, hiszen BMW-ből már minden sarkon van 10 db, de ebből alig és mindenki a luxussal kapcsolja össze.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.27 08:51:23 írta PartyMikee »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:IS (Altezza)
« Válasz #3359 Dátum: 2013.01.27 10:38:44 »
... műszakilag érzésem szerint sehol nincs. Iszonyú rövidek a sebességek, legtöbbet 5. -6.-ba megyek. Valószínű ezért is magas a fogyasztás, cserébe erősen tol az autó persze, de egy ilyen kocsihoz szerintem nem illik a vad gyorsulás... 
Azért ez egy kicsit erős. Komolyan gondolod, hogy azért mert Te a rövidebb váltós verziót vásároltad a Lexus a hibás?
... tán még jobban irigykednek rá az emberek, hiszen BMW-ből már minden sarkon van 10 db, de ebből alig és mindenki a luxussal kapcsolja össze.
Megvásároltál egy prémium kategóriás autót, amiből nincs minden utca sarkon. Választásodban valószínűleg ez is szerepet játszott. A Lexusnak éppen az a célja, hogy a Toyota prémium márkája legyen, ennek vannak előnyei és hátrányai is.