Esetemben, minden kilométeren, 1 egység az üzemeltetési költség, 2 egység az üzemanyag költség. Hibriddel kb. 1-1 lenne az arány, mert csökkenne a fogyasztás. Ezért nem mindegy a fogyasztás.
Az amortizációt beleszámítottad az üzemeltetési oldalra? Gumivásárlást is, bizosítást is, pályamatricát is, stb? Hihetetlenül alacsony az 1:2, vagy nagyon sokat mész.
De akkor most már jöhet a konkrét példa: tegyük fel, 3 évig lesz nálam az IS.
Értékvesztés: legyen 700e.
Átírása: 90e.
Két garnitúra gumi, ami eladásnál már nem értéknövelő tényező: 250e.
3 évnyi pályamatrica: 130e.
3 évnyi kfb: 120e.
3 évi súlyadó: 50e.
3 évnyi lopáscasco: 80e.
10.000km-enként olajcsere, szűrők cseréje, valamikor váltóolaj is, difiolaj is. Hűtőfolyadék, fékolaj is: 150e
Legalább egyszer vezérlést is, gyertyát is illik cserélni: legyen 80e.
Ez eddig 1.75M, ha jól számoltam.
3 év alatt mondjuk 50e megy bele az autóba: 1.89M (420ft-os benzinnel és 9l-es átlaggal számoltam)
És ebbe nincs beleszámolva, hogy akár egy árva szilentet ki kellene cserélnem. És az értékvesztésnél eléggé finoman fogott a ceruzám, még így is.
Ha pedig újabb autót veszek, ami pl. kisebb fogyasztású, akkor az üzemanyagon valóban nyerni fogok párszázat enny idő alatt, de az értékvesztést akár hárommal is szorozhatom, és még szarabb lesz a helyzet. Autózni drága, ez van.