Szerző Téma: BMW  (Megtekintve 132381 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #420 Dátum: 2013.12.28 20:50:13 »
Azért egy TD motor máshogy adja elő magát, seggberúgás szerűen jön meg a nyomaték, nem lineárisan, mint egy szívó benzinesnél.

Előzésnél inkább a rugalmasság számít szerintem. A 0-100 adatot el lehet szúrni egy rövid 1-essel is, pedig ugye kényelmesebb, ha pl dugóban autózva nem kell folyamatosan kuplungot csúsztatni, vagy indulásnál hamarabb fel lehet engedni. Egy sportautónál érdekes lehet, de egy hétköznapinál szerintem nem sok mindenre lehet következtetni belőle.
Az is sokat számít, hogy a dízel autókat 0-100 között általában 3.-ig kapcsolsz, míg egy benzines, pl. az Ave, 2.-ban éri el a 100-at. Ez kb 1 mp előny a benzinesnél.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #421 Dátum: 2013.12.28 20:51:45 »
Te érzel ilyent? :hmmmm: Én semmit, folyamatossan gyorsul ennyi.
A benzinesnek pedig ha felpörög máris elfogy a + ereje
Az 1,4 d4d nem nagy teljesítményű dízel, ellenben dízel létere egyenletesen adja le a nyomatékát. Ezért nem érzed.

Próbálnál ki egy 2,0-s dízelt... (nem lórugás szerű, de jobban érezni a "hátbarúgást" már a magasabb teljesítménye/nyomatéka miatt is).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:BMW
« Válasz #422 Dátum: 2013.12.28 21:01:44 »
Kisdízelnél is érezni, max nem seggberúgás, hanem billentés...  :D

Változó geós turbó elfedi, de azért így is hirtelen épül fel a nyomaték, akár egy erőteljesebb gyorsításnál is érezhető.
De főleg akkor, ha mondjuk befordulsz valahova 2-ben, valami miatt lassítani kell, leesik a fordulat 1500 alá, elkezdesz gyorsítani, eléri az 1800-at, és ott hirtelen megindul, konstans gázállásnál. Itt egy benyás lineárisan, de egyre erősebben húz.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #423 Dátum: 2013.12.28 21:03:38 »
 :yes:

Nekem éppen az tetszik az Ave 1ZZ-jében, hogy a fordulatszámtartomány 95%-ban mindösszesen 30 Nm-t változik a nyomatéka, ami igen csekély egy szívó benzines motortól. Éppen alapjárat felett, kb 1100-nál már 140Nm van, és talán 4000 körül éri el a maximális, 170Nm értéket. Ehhez van az inkább rövid 4-5. fokozattal ellátott váltó és abszolút kényelmesen mozog az autó. Ez a 4ZZ motornál nem így volt.
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.28 21:06:09 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:BMW
« Válasz #424 Dátum: 2013.12.29 10:12:57 »
Te érzel ilyent? :hmmmm: Én semmit, folyamatossan gyorsul ennyi.
A benzinesnek pedig ha felpörög máris elfogy a + ereje
azért nem érzel ilyet, mert gyenge az autó  :devil: egyébként ott van az, minden régebbi turbódízel seggberúg. én nem is szeretem, szerintem sokkal jobb a lineáris karakterisztika.
a második mondatodnak nem nagyon van értelme, éppen, hogy magas fordulaton élnek rendesen a szívóbenzinesek

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: BMW
« Válasz #425 Dátum: 2013.12.30 01:33:36 »
112Le, 270Nm ez jól hangzik, meg a katalógusadat fogyasztás is, de 12,7s gyorsulás? Ehhez képest nemcsak a Corolláink, de a Yarisom is versenygép. Értem én, hogy mostanában nem számít kihegyezett motornak, és kis étvágyú, remélhetőleg tartós motor, de ez a (nem)gyorsulás nekem visszalépésnek tűnik. Bakker ezt a jellemzőt 25 éve sok alsó-középkategóriás ny-i gk hozta.
Az E12 1.4 d4d 0-100 katalogusadat szerint nem ~14sec korul volt?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:BMW
« Válasz #426 Dátum: 2013.12.30 01:35:12 »
Az is sokat számít, hogy a dízel autókat 0-100 között általában 3.-ig kapcsolsz, míg egy benzines, pl. az Ave, 2.-ban éri el a 100-at. Ez kb 1 mp előny a benzinesnél.
Benzinesnel is egyre ritkabb, hogy 2-ben megfutja a 100-at. Nagyon sok kezd el dadogni 95 korul  :no:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:BMW
« Válasz #427 Dátum: 2013.12.30 01:36:30 »
:yes:

Nekem éppen az tetszik az Ave 1ZZ-jében, hogy a fordulatszámtartomány 95%-ban mindösszesen 30 Nm-t változik a nyomatéka
Hat jah. Ha valami nincs, az nincs es kesz. Nem valtozik  :devil: :tt2: :lol: :1eye:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: BMW
« Válasz #428 Dátum: 2013.12.30 02:03:42 »
112Le, 270Nm ez jól hangzik, meg a katalógusadat fogyasztás is, de 12,7s gyorsulás?
Most jutott eszembe. Az elozo gen Zafira 1.7cdti 125 loero, 280 Nm es 12.3 sec 0-100.

Szamomra az uj Auris 1.6 valvematic gyorsulasa nagyon lehangolo: 11.1 sec. 132 loerotol nagyon gyer  :cry:
(Mazda3 2.0 120 Le 8.9 sec; Honda Civic 1.8 140 Le 8.7 sec; 1.gen Auris 1.6 dual-vvti 125 Le 10.1 sec)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:BMW
« Válasz #429 Dátum: 2013.12.30 07:15:18 »
Hat jah. Ha valami nincs, az nincs es kesz. Nem valtozik  :devil: :tt2: :lol: :1eye:
Jó, hát nem dízelhez hasonlítható a nyomatéka, de használat közben az egyenletes teljesítményleadása miatt mégsem érződik gyengének. Melyik dízellel lehet 4.-ben 35km/h-ról rángatás és szinte hang nélkül gyorsítani? Mert ezzel könnyedén lehetséges.  :tt2: :tt2: :surrender: :yes: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: BMW
« Válasz #430 Dátum: 2013.12.30 07:18:06 »
Most jutott eszembe. Az elozo gen Zafira 1.7cdti 125 loero, 280 Nm es 12.3 sec 0-100.

Szamomra az uj Auris 1.6 valvematic gyorsulasa nagyon lehangolo: 11.1 sec. 132 loerotol nagyon gyer  :cry:
(Mazda3 2.0 120 Le 8.9 sec; Honda Civic 1.8 140 Le 8.7 sec; 1.gen Auris 1.6 dual-vvti 125 Le 10.1 sec)
Az eddig is igaz volt, hogy a Toyota nem idealizált adatokat ad meg, hanem azokat teljesíti is. Sőt, inkább pesszimista adatokat közölnek, aminél jobban teljesítenek. Viszont az valszeg igaz, hogy a 2,0-s Mazda és az 1,8-as Civic a nagyobb motorral jobban gyorsulnak valamivel.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: BMW
« Válasz #431 Dátum: 2013.12.30 09:01:10 »
Az E12 1.4 d4d 0-100 katalogusadat szerint nem ~14sec korul volt?
12,3sec

Az enyém 1 másodperccel tudott csak jobbat  0-100 ra.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: BMW
« Válasz #432 Dátum: 2013.12.30 13:18:39 »
Szamomra az uj Auris 1.6 valvematic gyorsulasa nagyon lehangolo: 11.1 sec. 132 loerotol nagyon gyer  :cry:

Lassabb, mint ugyanezzel a motorral egy Ave III  :?:

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:BMW
« Válasz #433 Dátum: 2013.12.30 14:29:20 »
Jó, hát nem dízelhez hasonlítható a nyomatéka, de használat közben az egyenletes teljesítményleadása miatt mégsem érződik gyengének. Melyik dízellel lehet 4.-ben 35km/h-ról rángatás és szinte hang nélkül gyorsítani? Mert ezzel könnyedén lehetséges.  :tt2: :tt2: :surrender: :yes: ;)
Tudod jol, hogy csak ekezlek  :winkiss:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: BMW
« Válasz #434 Dátum: 2013.12.30 14:30:31 »
12,3sec

Az enyém 1 másodperccel tudott csak jobbat  0-100 ra.
Ertem. Az teljesen jo ertek  :yes:
Nicsak, neked meg egy lexusod lett jatszos auto helyett?  :tt2:
Gratula!!!!


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX