Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3765558 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

r3dfoot

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9120 Dátum: 2015.01.28 08:59:17 »
Köszi! Este ránézek! Egyébként gyanús a váltó és a kuplung mert hidegindífás után az üzemi hőgokog nem hallani a hangot! Meleg motornál jön elő!
-------------------------------------------------------------------
Toyota Yaris T-Sport Mk I. 1.5 VVT-i

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9121 Dátum: 2015.01.28 11:13:13 »
Szívesen.
Kezelésiben nem írják, hogyan kell megnézni?

r3dfoot

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9122 Dátum: 2015.01.28 11:15:01 »
Nincs sajnos kezelésim... Csak olasz :S szívesen vennék magyar kezelésit és szervízkönyvet
-------------------------------------------------------------------
Toyota Yaris T-Sport Mk I. 1.5 VVT-i

Pincér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9123 Dátum: 2015.01.29 21:00:24 »
Nos az eljegyzéshez minden előállt:
 :clap:
Adott egy 1.8 VVT-i ave 2003as, ami eszi az olajat.

A mai nap eredménye:
https://drive.google.com/folderview?id=0B6ZOuF7aePENfkVHR3VISGVVQ3A5Tm5jX1didDJQcUt3S3E3TU1OUTlmRnM1TzhTN3BjZE0&usp=sharing

a 3 gyűrű közül az alsó minden dugattyún le volt tapadva....
az olajelvezető furatok - 2 db van a szívó és 2 db a kipufogó oldalon - közül a kipufogó oldaliak be voltak sülve teljesen...

Az autóban 153.000km van, sokat volt városban használva.
A hengerfalon semmi kopás sem észlelhető.
Szinte minden porcikája a motorban, ami nem érintkezett az elégetett olajjal, makulátlan tiszta, látszik a rendszeres olajcsere hatása.

Mára ennyi...csak gondoltam megosztom a képeket, mert én nem találtam forrást.

üdv, P.



« Utoljára szerkesztve: 2015.01.29 21:03:55 írta Pincér »
Avensis T25 (2014-2022)
Corolla E12 (2014-.....)
Camry XV40 (2022-.....)

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9124 Dátum: 2015.01.29 21:12:53 »
Nincs sajnos kezelésim... Csak olasz :S szívesen vennék magyar kezelésit és szervízkönyvet
ábra abban is kellene legyen.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9125 Dátum: 2015.01.29 21:15:20 »
Nos az eljegyzéshez minden előállt:
 :clap:
Adott egy 1.8 VVT-i ave 2003as, ami eszi az olajat.

A mai nap eredménye:
https://drive.google.com/folderview?id=0B6ZOuF7aePENfkVHR3VISGVVQ3A5Tm5jX1didDJQcUt3S3E3TU1OUTlmRnM1TzhTN3BjZE0&usp=sharing

a 3 gyűrű közül az alsó minden dugattyún le volt tapadva....
az olajelvezető furatok - 2 db van a szívó és 2 db a kipufogó oldalon - közül a kipufogó oldaliak be voltak sülve teljesen...

Az autóban 153.000km van, sokat volt városban használva.
A hengerfalon semmi kopás sem észlelhető.
Szinte minden porcikája a motorban, ami nem érintkezett az elégetett olajjal, makulátlan tiszta, látszik a rendszeres olajcsere hatása.

Mára ennyi...csak gondoltam megosztom a képeket, mert én nem találtam forrást.

üdv, P.
Remélem jó lesz, megéri akkor nagyon.
Carina topicban van 2012 nyári beszámoló gyűrűzésről képekkel.
Annál dugónként 8 furat van. Nálam majdnem mind tele volt, fúróval lehetett kipucolni.
Gondolom itt is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9126 Dátum: 2015.01.29 21:42:47 »
Pincér, királyság!

Én éppen tegnap beszéltem egy Toyotás szerelővel erről. Azt mondta, a gyári hibás (előszériás) blokkok esetében, ha sokat ment városban, akkor 150.000km körül, ha inkább hosszú távokat ment pl. autópályán, akkor 200.000km után jön az olajevés. Ha addig is minden olajcsere periódus megfelelően be volt tartva, akkor nem vészes a felújítás összege, mert gyakorlatilag a gyűrűszetten, a szelepszárszimeringeken, a főtengely szimeringen és a tömítéseken kívül SEMMI máshoz nem kell nyúlni. Ez az úriember több tizes, de inkább százas nagyságrendben csinált ilyen hibával vvt-i -t. Mindnél megszűnt az olajfogyasztás.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

r3dfoot

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9127 Dátum: 2015.01.29 21:51:00 »
Bepi... Engem miért nem hozzá küldtél? Nekem 240ezer volt a móka :)
-------------------------------------------------------------------
Toyota Yaris T-Sport Mk I. 1.5 VVT-i

Pincér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9128 Dátum: 2015.01.29 22:05:53 »
Remélem jó lesz, megéri akkor nagyon.
Carina topicban van 2012 nyári beszámoló gyűrűzésről képekkel.
Annál dugónként 8 furat van. Nálam majdnem mind tele volt, fúróval lehetett kipucolni.
Gondolom itt is.

dugónként 8 ?????? basszus........ Erre max1-et merek rakatni....és a másik kettőt kibővíteni mondjuk 5ösre?
Mondjuk ha a carinán ennyi volt érdekes evolúciós fejlődés, hogy 4re csökkentették.

üdv. P.
Avensis T25 (2014-2022)
Corolla E12 (2014-.....)
Camry XV40 (2022-.....)

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9129 Dátum: 2015.01.29 22:14:13 »
Igen, valami ilyesmi módon:


De elég vékonyak.
Szerintem a felső két kompressziógyűrű lágyult meg, átengedte a forró gázt, azért éghetett be  lehúzó.
Olyan 3mm körüliek a furatok. 5-re nem merném.
Aztán van 1-1 a csapszegek alatt is.

Jó minőségű új gyűrűszett mellett szerintem fúrni sem kell pluszban.
De volt erről szó képekkel, csak nem tudom, hogy hol.

Pincér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9130 Dátum: 2015.01.29 22:17:58 »
Pincér, királyság!

Én éppen tegnap beszéltem egy Toyotás szerelővel erről. Azt mondta, a gyári hibás (előszériás) blokkok esetében, ha sokat ment városban, akkor 150.000km körül, ha inkább hosszú távokat ment pl. autópályán, akkor 200.000km után jön az olajevés. Ha addig is minden olajcsere periódus megfelelően be volt tartva, akkor nem vészes a felújítás összege, mert gyakorlatilag a gyűrűszetten, a szelepszárszimeringeken, a főtengely szimeringen és a tömítéseken kívül SEMMI máshoz nem kell nyúlni. Ez az úriember több tizes, de inkább százas nagyságrendben csinált ilyen hibával vvt-i -t. Mindnél megszűnt az olajfogyasztás.

Toyota szervizben 330at mondtak, meg hogy 7 éves koráig kellett volna hozni..... :D oké, mondom akkor volt benne 80.000km.... bizonyára nem látszott.
92-nél volt utoljára hivatalos szervizben.
A láncot is kicserélem valószinű,még nemtom mennyi az ára, de mégegyszer nem akarom szétdúratni, illetve megyünk ezután párszor külföldre hosszabb útra, és így leszek nyugodt.

Szelepszár szimmeringek, gyűrűk, tömítések, hengerfej csavarok, csak az anyag lesz kedvezménnyel kb 50.000+
Nem adom el jó ideig az tuti.
Igaz csak alapfelszereltségű, de nekem nem hiányzik belőle semmi.
Ha kell később a gyerekeknek kapnak hátra villanyablakot :) ennyi.
Gombokért lehet venni bontóban sztem.

Továbbra is idegesít a reggeli hidegindítós fordulata, mert a feleségem 2003as 1,4 corollája nem ilyen!!!!!!
 az mint sok más autó, 1200-1400at pörög max, és sokkal hamarabb visszaszabályoz!

üdv. P. :cool2:



Avensis T25 (2014-2022)
Corolla E12 (2014-.....)
Camry XV40 (2022-.....)

Pincér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9131 Dátum: 2015.01.29 22:20:43 »
Igen, valami ilyesmi módon:


De elég vékonyak.
Szerintem a felső két kompressziógyűrű lágyult meg, átengedte a forró gázt, azért éghetett be  lehúzó.
Olyan 3mm körüliek a furatok. 5-re nem merném.
Aztán van 1-1 a csapszegek alatt is.

Jó minőségű új gyűrűszett mellett szerintem fúrni sem kell pluszban.
De volt erről szó képekkel, csak nem tudom, hogy hol.

Nem mértem meg, de ha 3as akkor 4re felfúratom. plusz az egy!
Valamit nagyon elbaltáztak a japcsik a hőterheléssel, azért égett ez be... :nono:

Jah és csak a kipufogó oldalon égett be!!!
Avensis T25 (2014-2022)
Corolla E12 (2014-.....)
Camry XV40 (2022-.....)

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9132 Dátum: 2015.01.29 22:27:00 »
Nem mértem meg, de ha 3as akkor 4re felfúratom. plusz az egy!
Valamit nagyon elbaltáztak a japcsik a hőterheléssel, azért égett ez be... :nono:

Jah és csak a kipufogó oldalon égett be!!!
Az átmérő növelésekor négyzetes a keresztmetszet növekedés.
3-as furatról 4-es furatra emelve a keresztmetszetváltozás:
7,07 mm2  vs.   12,56 mm2 lyukanként

3,5 mm fölé nem mernék:
7,07 mm2  vs.  9,62 mm2 lyukanként.
Az 4 lyuknál (9,62-7,07)x4=10,2 mm2, majdnem másfél lyuk pluszban.

4 mm-es lyuknál 22 mm2 a plusz, az már 3 lyuknyi keresztmetszet plusz. Mindezek dugónként.
De ha bevállalod, meglátod, mit csinál. Még jó is lehet, nem tudom.

Az enyémen beégett minden oldalon.
Igaz, 300e fölött vettem, utána kellett megcsinálni.

De hajrá, jó lesz az. Jó olajjal bejáratni is, és elég hamar cserélni az elsőt.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.29 22:39:31 írta szfp »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9133 Dátum: 2015.01.29 22:44:34 »
Bepi... Engem miért nem hozzá küldtél? Nekem 240ezer volt a móka :)
Azért, mert lövésem sem volt róla, hogy ő létezik. Nem ismertem. A helyi autósboltban dolgozó ismerősöm T25 Avéját is ő borítja szét, ő ajánlotta nekem ezt a srácot. Soha életemben nem láttam... :surrender:
És nem csak veled szemben, de andras69 fórumtársunk felé sem tudtam tavaly nyár végén ezt az infót megadni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9134 Dátum: 2015.01.29 22:47:55 »
Toyota szervizben 330at mondtak, meg hogy 7 éves koráig kellett volna hozni..... :D oké, mondom akkor volt benne 80.000km.... bizonyára nem látszott.
92-nél volt utoljára hivatalos szervizben.
A láncot is kicserélem valószinű,még nemtom mennyi az ára, de mégegyszer nem akarom szétdúratni, illetve megyünk ezután párszor külföldre hosszabb útra, és így leszek nyugodt.

Szelepszár szimmeringek, gyűrűk, tömítések, hengerfej csavarok, csak az anyag lesz kedvezménnyel kb 50.000+
Nem adom el jó ideig az tuti.
Igaz csak alapfelszereltségű, de nekem nem hiányzik belőle semmi.
Ha kell később a gyerekeknek kapnak hátra villanyablakot :) ennyi.
Gombokért lehet venni bontóban sztem.

Továbbra is idegesít a reggeli hidegindítós fordulata, mert a feleségem 2003as 1,4 corollája nem ilyen!!!!!!
 az mint sok más autó, 1200-1400at pörög max, és sokkal hamarabb visszaszabályoz!

üdv. P. :cool2:
Nehogy cserélj rajta vezérműláncot!!!
Arra rá kell mérni, hogy van-e nyúlása és ha igen, határértéken belül van-e? Ha jó, akkor aranyszabály: "Ami jó egy Toyota motorján, ahhoz NEM nyúlunk, mert csak elrontani lehet!" :excl:

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i