Sziasztok!
A segítségeteket kérném két hibával kapcsolatban!
Az egyik: Minden indításkor 12.00-ról indul újra az autó órája!
Az óra állandóan feszültség alatt van. Elképzelhető, hogy indításnál annyira leesik az aksi feszültsége, hogy az óra működtetési feszültsége alá megy. Amikor indítózás után újra normális feszültséget kap, újra indul az óra. Általában az órák újraindításkor 12.00, v. 01.00 óráról indulnak, ha jól emlékszem. Érdemes lenne feszültséget mérni indítózáskor. Egyébként a rádió nem veszíti el a beprogramozott adókat? Bár lehet, hogy abban van egy puffer, ami egy darabig tarja, és nem érzékeny az ilyen rövid idejű fesz. csökkenésre, vagy alacsonyabb feszültséggel is elmegy.
Egy érdekesség a múltból: anno Ladámba raktam utólag digitális órát, ez akkor indult újra, ha egy bizonyos érték fölé ment a fesz. Mivel elektronikus fesz. szabályzó volt benne, amit állítani nem lehetett, az óra elé betettem egy 12 V-os fesz.szabályzó IC-t, onnantól jó lett.