Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3808473 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7140 Dátum: 2013.05.23 12:03:10 »
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200111_TOYOTA_AVENSIS_CDT220L-AEMNYW_4505.html

A 45517 -es alkatrészről lenne szó.
Rossz úton enyhe huppanó hangja van ,mikor cseréltettem a kerekeket egyben át is nézték, és sajnos mozog a helyén a szilent.
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

DJozso

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7141 Dátum: 2013.05.24 18:32:35 »
Sziasztok! Teljesen új vagyok a fórumon, és mostanában gondolkozom egy autó cserén. Nekem most van egy 2001-es 1.4-es benzines VVT-is Corollám, amit szeretnék lecserélni egy újabb toyotára, történetesen egy 2. szériás Avensisre. Nekem kizárólag benzines jöhet szóba, ebből van 1.6; 1,8; 2.0 l-es (ezt tudom). Nos valahol hallottam (no meg itt is olvasgattam), hogy valamely 1.8-as hajlamos enni az olajat (tudom az elméleti határokat miszerint 1l/1000km majdnem normális  :hmmmm:), de tudtok olyan motor típust mondani, ami a többinél hajlamosabb rá?   
Az én corollám is eszi valamelyest, de már megszoktam, azon kívül semmi gond nem volt vele 300 ezer alatt (csak kopó alkatrészek). Szerintetek mire érdemes odafigyelni Ave vásárlásnál? Illetve, ti mint ave tulajok, miért vettetek pl. Avensis-t Corolla helyett? Úgy értem mi fogott meg benneteket egy avében, ami hiányzik pl. egy Corollából. Persze a méret, de ezen felül... Bármilyen tanácsot, véleményt szívesen meghallgatok! A jó pap is holtig tanul.

Picollo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7142 Dátum: 2013.05.24 19:33:22 »
Nekem volt olyan corollám is ami neked van most 1.4 97 lovas, és nagyon szerettem, de az avensis sokkal jobban megfogott, a formája belső tér kialakítása, nekem jelenleg 1.8-as benzinesem van, és volt motorcsere 132 ezer km-nél most van benne 230 és azóta semmi baja, csak olajat cserélek, nagyon fontos hogy megbízható forrásból vegyél inkább többet futott km-es autót mint kereskedőtől visszatekertet, szóval fabódés sóderágyas kereskedőt felejtsd el szerintem.

típushibája volt a korai modellekben 1zz motornak. de amik most vannak azok vagy túlestek a motorcserén mivel garanciában cserélték, vagy kukába vannak, mivel nekem 1000 km / 2 l olajat fogyasztott, persze sosem füstölt, és nem csöpögött, azóta sem tudom hova tűnt :)

Mostanában nézem, 1.2 Mft-tól indulnak az árak viszont nem érdemes megvenni a legolcsóbbat, nézegetem rendszeresen a használtautó.hu-t és látom hogy ezek nem annyit futottak mint ami ki van írva, ülésen nagyon látszódik, persze legtöbb ember úgy fotózza hogy pont az a rész ne látszódjék.

Én próbáltam eladni az enyémet, itt lakom budapesten a nyolcadik kerületben, és egyik év decemberében ráesett a hó az autó tetejére, fotókkal tudom igazolni biztosító miatt, emiatt nem vették meg mert hogy biztos hogy borult az autó, persze a merevítő nem volt fényezve csak a fülketető, de emiatt nem tudtam eladni, pedig nagyon pöpec állapotban van aztán eldöntöttem, hogy nem is kapnék érte annyit és hogy igazából semmi baja nincs a verdának, így inkább nyúzom még amíg lehet, főleg hogy most volt nemrég cserélve féktárcsák betétek.

Egyszer elvittem a toyotába mert van egy ilyen akciójuk, hogy idősebb autókra olcsóbb olajcsere kb 20 ezer munkadíjjal, aztán gondoltam nekem ennyit megér a toyotás pecsét pont 200 ezer km-nél, mivel nem hiszek a 15 ezres olajcserébe ezért inkább 10 ezrenként cserélem, na szóval elvittem mondván hogy milyen jó a pecsét, amióta volt a motorcsere néha azért ránézek a nívópálcára, aztán amikor a toyota cserélte benne az olajat, a nívó pálca maximum szintje fölé sikerült tölteni az olajat kb 2 centivel ami szerintem sok, szóval eldöntöttem hogy inkább olyan emberhez viszem az autómat aki odafigyel a munkájára.

egyébként amióta motorcsere volt most kb 100 ezer km óta nem fogyaszt semennyi olajat. szóval jó autó, teszi a dolgát.

1.8 sztem elég ehhez az autóhoz mivel 1290 kg, egy hasonló corolla 1230 kg amihez adnak 1.4 es benzinest is 97 lóerővel, szóval szerintem a 2.0 fölösleges viszont +1 liter a fogyiban az tuti.
1.6 meg jó lenne egy corollához de nyomatékban az kevés és ha már avensis akkor legyen legalább 1.8 :)

láncos motor, sok baja nem lesz :) én kiváncsi vagyok meddíg bírja majd :)
Ha van még kérdésed kérdezz nekem kedvenc toyotám, sokat vártam rá de végül megszereztem :)


DJozso

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7143 Dátum: 2013.05.24 20:54:47 »
Kedves Picollo!
Nagyon köszönöm a tájékoztatást. Pont néztem egy ilyen motorcserés Avensist, állítólag 2000 km van az új motorban. Ez a Toyotánál leinformálható valahogy? Egyáltalán honnan érdemesebb autót venni? Márkakereskedésből? Nekem ilyen 2 milla, max 2.2 állna rendelkezésre, ebből kellene nem túl öreg, de nagyon keveset futott kocsit venni. Max 120 ezer km-el. Tudom, lehet tekergetni az órát, de valósban valami ilyesmi kellene. A vezetett szerviz könyv mennyire számít? Ez leinformálható valahol? Mondod, hogy 1.8-as Avéd van, és az mennyire szomjas? Kétezrest én sem szeretnék (nincs saját benzinkutam). Főleg azért szeretnék váltani, mert régóta az avensis volt a vágyam, csak ezek a piszkos anyagiak. De majd most hátha... Csak nem akarok 2 millát kidobni az ablakon, ha valami rosszba belenyúlok. Ezért kérdeztem volna, mi a tapasztalat. Hosszú távra tervezem, legalább 7-8 év. A corollám is 3 éves kora óta van nálam, és tényleg jól szolgált, csak már öregecske. Plusz itt-ott megjelent az apró rozsdafolt rajta.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7144 Dátum: 2013.05.24 21:05:12 »
Helló!

Éni s egy boldog tulajdonosa vagyok egy AveII típusnak.
Csak megerősíteni tudom az előttem írtakat.

Viszont 2.0 lehet többet fogyaszt az 1.8-nál, de nem hinném, hogy 1 literrel.
Bár nekem nem volt 1.8, de pl. az utolsó hosszabb utamon (Malta, Ausztria - Veszprém) autópálya (130) + országút, ahol nem volt 100 alatt a mutató 6.2-t evett klíma mellett. Tankolással ellenőriztem, szerintem remek érték. Kíváncsi vagyok egy 1.8-as mennyit evett volna.
Télen városban, rövid távokkal (2-3km) a legdurvább átlag 11 liter volt.
A nagy átlagra meg talán 7,8-8 litert mondhatok.

Én a helyedben, amennyiben fontos a teljesítmény, akkor inkább a 2.0 felé hajlanék. Az sem egy rakéta, de azért elmozgatja ezt a bódét.
1.6 semmiképpen se legyen. Az szenvedés lehet, főleg klíma mellett.

Javasolom még, hogy olvass vissza sokat. Többször le lett már írva mindkét motor pro és kontra.
Próbáld ki mindkettőt és a legjobb állapotú mellett dönts, úgyis az számít a legjobban.

Üdv,
András

Sziasztok! Teljesen új vagyok a fórumon, és mostanában gondolkozom egy autó cserén. Nekem most van egy 2001-es 1.4-es benzines VVT-is Corollám, amit szeretnék lecserélni egy újabb toyotára, történetesen egy 2. szériás Avensisre. Nekem kizárólag benzines jöhet szóba, ebből van 1.6; 1,8; 2.0 l-es (ezt tudom). Nos valahol hallottam (no meg itt is olvasgattam), hogy valamely 1.8-as hajlamos enni az olajat (tudom az elméleti határokat miszerint 1l/1000km majdnem normális  :hmmmm:), de tudtok olyan motor típust mondani, ami a többinél hajlamosabb rá?   
Az én corollám is eszi valamelyest, de már megszoktam, azon kívül semmi gond nem volt vele 300 ezer alatt (csak kopó alkatrészek). Szerintetek mire érdemes odafigyelni Ave vásárlásnál? Illetve, ti mint ave tulajok, miért vettetek pl. Avensis-t Corolla helyett? Úgy értem mi fogott meg benneteket egy avében, ami hiányzik pl. egy Corollából. Persze a méret, de ezen felül... Bármilyen tanácsot, véleményt szívesen meghallgatok! A jó pap is holtig tanul.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.24 21:31:10 írta András1980 »

DJozso

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7145 Dátum: 2013.05.24 21:35:59 »
Köszönöm a véleményed. Ha tényleg nem olyan nagy a fogyasztási különbség akkor a kétezres is játszik. Bár nekem az 1.4 után (sőt mostanában az asszony 1.2-es jazzével tépek) szerintem az 1.6 is király, de értem, hogy miről beszéltek. Bár a corolla is 1020 kg és 97 paci. Az ave meg 1290kg és ?120-130? lóerő. Biztos másabb azért. Egyébként a kétezresekkel nem volt olajfalási probléma?
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.24 21:39:03 írta DJozso »

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7146 Dátum: 2013.05.24 21:41:14 »
Köszönöm a véleményed. Ha tényleg nem olyan nagy a fogyasztási különbség akkor a kétezres is játszik. Bár nekem az 1.4 után (sőt mostanában az 1.2-es jazzével tépek) szerintem az 1.6 is király, de értem, hogy miről beszéltek. Bár a corolla is 1020 kg és 97 paci. Az ave meg 1290kg és ?120-130? lóerő. Biztos másabb azért. Egyébként a kétezresekkel nem volt olajfalási probléma?

Helló!

Én még nem hallottam az AveII 2.0-nál olajfogyasztási problémákról. Ott általában a lambdaszondákat szidták.
Az 1.8-nál meg az olajfogyi a gond, egyes motoroknál.
Szóval, ahogy előbb írtam mindegyiknek lehet rossz oldala, tényleg érdemes visszaolvasni. Sokkal tapasztaltabb fórumtársak elég részletesen kivesézték ezt már.

Sok sikert a megfelelő autó megtalálásához.
Üdv,
András
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.24 21:44:17 írta András1980 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7147 Dátum: 2013.05.24 22:43:46 »
DJozso, ha el akarod kerülni az olajfogyasztós ZZ motorokat, akkor 2004 ősze után gyártott autókat keress. Gyári szinten ekkortól javították ezen motorok hibáit.
Az említett 2-2.2 milla összegből már igen jó állapotú autót vezetsz. Én a helyedben itthon csak érdeklődés szintjén néznék autót, Németből lehet valóban jó állapotú autót behozni. Megéri!

A 2.0-ás motor is fogyaszthat olajat, ugyanúgy, mint a korai 1.8-asok, plusz a lambdaszondájuk is gyakrabban megy tönkre, ráadásul 4 db van belőle. Darabja 60000 ft.
Alapvetően mindkét motor iszonyú jó! Hangtalan, nyomatékos, takarékos, nagyon szerethető motorok. Az 1.8 az ideális méretű és teljesítményű motor ebbe a kasztniba. 129le, 95kw, gyári átlagfogyasztása 7.6 liter, de odafigyeléssel ez 6liter alá is szorítható úgy, hogy senkit nem fogsz feltartani.
A 2.0 147le, érezhetően erősebb és jellemzően valamivel többet is fogyaszt. Minél nagyobb az utazó sebesség, annál kisebb a fogyasztásban a difi. Ezzel is lehet 6 literrel eljárni, csak ehhez kellenek bizonyos körülmények.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7148 Dátum: 2013.05.25 00:12:50 »
A 2.0-ás motor is fogyaszthat olajat, ugyanúgy, mint a korai 1.8-asok...
De a visszahívás csak az 1.4, 1.6, 1.8 VVTi-re volt (4ZZ-FE, 3ZZ-FE, 1ZZ-FE), a 2.0 D-4D-re (1AZ-FSE) nem.
Szóval 1.8-asból érdemes cserélt motorral keresni. 2.0-ilyen szerintem nem nagyon lesz.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7149 Dátum: 2013.05.25 07:55:06 »
a 2.0D4-D az nem ízel?
a sima 2.0 D4 a benyás,nem?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7150 Dátum: 2013.05.25 08:51:24 »
De a visszahívás csak az 1.4, 1.6, 1.8 VVTi-re volt (4ZZ-FE, 3ZZ-FE, 1ZZ-FE), a 2.0 D-4D-re (1AZ-FSE) nem.
Szóval 1.8-asból érdemes cserélt motorral keresni. 2.0-ilyen szerintem nem nagyon lesz.


1AZ-FSE: 2.0 D4 benzin
1CD-FTV: 2.0 D-4D dízel

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7151 Dátum: 2013.05.25 09:38:14 »
na,mondtam én!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26343
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7152 Dátum: 2013.05.25 10:00:19 »
A tankolásra már én is rájöttem, de azon kívül semmi szabályt nem találtam, ezért is kérdeztem.
Létezik, hogy ez ennyre ne lenne tisztába téve?
elvileg akkor nullázza magát, ha két információvétel közt hirtelen nagyon megváltozik a tankban lévő üzemanyag mennyisége. Tehát pl. akkor is előfordulhat, ha két kerékkel felállsz a járdára, vagy nagyon lejtős utcában parkolsz. De nekem csinálta úgy is, hogy tök vízszintes úton álltam a piros lámpánál, és mire legközelebb lenéztem 7,5 helyett 33,3-at mutatott... Ez ellen nincs orvosság.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26343
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7153 Dátum: 2013.05.25 10:19:41 »
Avensis II.
A motort úty kell nézni, hogyha ugrasz egy kategóriát a méretben, akkor motorban is ugrani kell. tehát nagyából egy 1,4-es Corolla egy 1,6-os Avensisszel passzintható. Én sem vennék 1,6-osat, nekem Avensisből 2,0-es volt, most Corolla Versoban 1,8-as van. Lényegi különbség akkor van, ha több személyt viszel, vagy ha megpörgeted a motort. A 2,0-es benzines (D4) egy szegénykeverékes motor, ami azt jelenti, hogy kb. 3500-as fordulatig a méretét meghazudtoló módon keveset fogyaszt, de addig a fordulatig nem is bivalyerős. Ha mondjuk városban gyorsan kell előzni, és 50-nél visszakapcsolsz kettesbe, akkor azért szívet melengető gyorsulásra képes, de akkor fogyaszt is rendesen. Nekem a 2,0-es Ave sosem fogyasztott 9 liternél többet, de vigyáztam is erre. Amúgy szabályos autópálya tempóban 7,5 környékén eszik, szabályos országúti tempóban leviheti 6 alá is, városban - ahogy írtam, figyelve a fogyasztásra, tehát rövid utakat lehetőség szerint mellőzve, dugókat dettó - 8,5 volt a nagy átlag. Nem olajevős motor, viszont kényesebb a benzin minőségére, azaz noname kutakat kerülni kell, és a tankot sem érdemes kiszárítani, mert esetleg a nagynyomású benzinpumpa bemondja az unalmast (gyári új ára 230ezer...).
Most az 1,8-as Corolla Versoval gyakorlatilag ugyanazt a fogyasztást tudom produkálni, bár a használati körülmények nem teljesen egyformák, és a Verso egy picit nehezebb és magasabb. tehát valószínűleg a két motor közt lehet azért fél liter különbség. Én nem választanék a kettő közt, - egyébként anno pontosan így jártam: 1,8-asat kerestem, de szembejött egy pöpec kétezres, meg is vettem - hanem amelyikből találsz jót, azt vedd meg!
A karosszériát nem tudom, eldöntötted-e: a 4 ajtós pakolási szempontból nagyon nem praktikus, de ha nem akarsz nagyméretű dolgokat vinni, akkor nem gond. A liftback két körrel jobb - szerintem sokkal szebb is, de ízlések... - viszont ott egy idő után elfáradnak a nehéz 5. ajtó teleszkópjai és cserélni kell. Nem nagyon nagy tétel, kb. 30.ezer, de tétel. Továbbá a kalaptartó zörgésre hajlamos. Legpraktikusabb a kombi, és mintha a hátsó ülésen utazóknak egy gondolatnyit nagyobb is lenne a fejtere ebben, de az viszont többet fogyaszt egy-két decivel, és a formája miatt nedves időben állandóan törölni kell a hátsó ablakot.
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10716
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7154 Dátum: 2013.05.25 10:32:54 »
No és persze a felszereltség sem mindegy, bár a fapadot szinte csakis az 1.6-oshoz adták. 1.8-as esetében a Sol a legelterjedtebb, ebből 2 fajta létezett: az elegant-nak fabetétes volt a műszerfala és az ajtók környéke, a Technic-nek pedig fémes hatású.
2 literes benzines esetében már lehet találni Executive kivitelt is, ebben többek között már tempomat, elektromosan állítható és fűthető bőrülések, Xenon fényszóró, alufelnik (a pótkerék is, mert az a szerényebb kivitelben csak mankós volt, ha jól emlékszem - bár ugyebár egy használt autónál sosem lehet tudni mire számíthat az ember a korábbi tulajjal kapcsolatban), bőrrel borított első könyöklő, fűtőszál az első szélvédőben az ablaktörlő lapátok környékén illetve a hátsó szélvédőnél egy kihúzható napfényvédő roló. Persze a külföldről behozott, Executive-nak titulált autókban nincsen se bőr se Xenon, de ezeket éppen emiatt könnyen ki lehet szúrni.
A Sol is tisztességesen fel volt már szerelve, fényre sötétedő visszapillantó tükör, esőszenzor, elektromosan behajtható külső tükrök, 2 zónás digit/Aut klima, hogy csak a fontosabbakat említsem.
Az alapfelszereltséget onnan lehet felismerni, hogy a hátsó ablakok kurblisak, sima "mezei" egyzónás légkondi van benne, és nincsen az első ülések között könyöklő.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61