Laci ne legyél okosabb mint a gyári mérnökök Ha aszondtak hogy 7 bar akkor az 7 bar
Palack: remélem azért a nyári talira el tudsz majd jönni, jó lenne közösen nyomnunk egy jávorszarvasteszt-guminyomás tesztet Meg kakucs erre elég optimális hely
Remélem elhozod azt a néhány ismerőst akik esetleg máshogy gondolják, had lássák ők is a saját szemükkel, hogy nem csak a virtuális létnek van itt jogosultsága
Na hadd szögezzek le néhány dolgot
...
1. OK fine volt már Toyotaklub-talin - az egyik pécsin, asszem az elsőn; azon belül is még az orfűi "autós részen".
2. A gyári mérnökök biztosan nem a hasukra csapva határozták meg azokat az értékeket. Max arról van szó, hogy sok tényezőt kellett egy kalap alá venniük, ergo a megadott érték egy kompromisszum, amelytől valamennyire el lehet térni, ha az embernek mások a prioritásai és ésszel végig tudja gondolni, hogy mivel mit idéz elő.
3. Biztos, hogy van egy felső határ, amelynél már romlik a tapadás és vele a menettulajdonságok/fékezési jellemzők. Kérdés hogy ez hol lehet, és benne van a pakliban a rizikó, hogy nehogy rosszkor (éles szituban) jöjjön rá az ember, hogy MÁR átlépte ezt a határt
... Szóval csak óvatosan. Én 12 éve hajtom a kocsimat, beletettem közel 230 ezer km-t és ismerem mint a tenyeremet, ezért megtehetem, hogy kis lépésekkel növelem a keréknyomást és utána tesztelem, hogy mit csinál az autó. De mindenkinek, aki egy kicsit is bizonytalan, csak azt tudom ajánlani, hogy
hagyja a fenébe az egészet és ne menjen a gyári maximális nyomás fölé (már azzal is nyer valamennyit) - a biztonság többet ér.
Igen, remélem el tudok menni a nyári talira, és tényleg jó lenne ott kitéréses tesztet modellezni
- csak bóják kellenek majd hozzá, mert viszem magammal az alaprajzot, hogy hogy is néz ki az erre szabványosított pálya.
Csak ott a bökk, hogy MINDENT nem tudunk modellezni. Elsősorban továbbra is a rossz útburkolattal kapcsolatosan vannak kétségeim, nomeg azzal, hogy hol van az a határ, amely fölött a túl kemény gumi miatt az autó már nem csúszik, hanem borul (!), ha pl. már sodródásban van és az egyik kerék kicsit "megakad" valamiben (pl. egy kis felületi egyenetlenségben).
Félreértés ne essék: mai átlagos személyautóknál 3.0 környéki értékeknél még nem hinném, hogy ilyesmiktől kellene tartani. Sok autónál adnak meg hasonlókat (legalábbis megterhelt állapotra), nem is beszélve a személyautó-méretű gumikon futó kisáruszállítókról, szóval ebben a zónában még nem lehet gond. Ami a 4.0-át illeti - az már szerintem is sok, én azt biztosan kihagyom.