Kiváncsiságból rákerestem erre a maxlife-ra, igaz 10W40es, de az adatlapja alapján pont nem jó olajfogyasztós motorba.. Legalábbis ami gyűrűhiba(leragadás) miatt fogyaszt olajat.
Mert pl a szulfáttartalom 1.3 %, a párolgási veszteség 12.4%. Ezeknél vannak alacsonyabb értékek pl LM, MEguin olajoknál. (1, 1 alatti szulfáthamu, 10-11es párolgási veszteség). Csak azért mondom, mert ez a 2 paraméter befolyásolja főleg a dzsuvaképződést, ami miatt ugye megragad a gyűrű. Plusz a nagyobb párolgási veszteség az olajfogyasztást növeli..
JÓVÁHAGYÁSOK/TELJESÍTMÉNYSZINTEK
API SL/CF
ACEA A3-02, B3-98
TÜV
JELLEMZŐ TULAJDONSÁGOK
Viszkozitás, mm2/s @ 100°C 14,2
Viszkozitás, mm2/s @ 40°C 98,5
Viszkozitási index 150
Viszkozitás, mPa.s -25°C Szulfáthamu, tömeg% 1,3
Teljes savszám; mg KOH/g (ASTM D-664) 2,5
Teljes bázisszám; mg KOH/g (ASTM D-2896) 10,5
Dermedéspont, °C -36
Sűrűség @ 15/15°C 0,88
Lobbanáspont, COC, °C 218
Noack párolgás, tömeg% 12,4