Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2334468 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #4950 Dátum: 2011.02.23 11:04:56 »
Tudom hogy már sokszor írtátok de azért rakérdezek egy E12 es corolla 1.4 benzines be milyen váltó olajat ajánlotok és mennyi jár a váltóba belőle.?

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Szerviz
« Válasz #4951 Dátum: 2011.02.23 11:50:03 »
A Castrol fagyálló mennyire teljesíti a gyártói előírást.
http://www.olaj24.hu/T/castrol-antifreeze-nf-fagyallo-hutofolyadek-1l/893
Erre gondoltam.
Ebből, ebből és ebből én így elsőre azt raktam össze, hogy talán ez is jó lehet, de majd a szakik megmondják.  ;)

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Szerviz
« Válasz #4952 Dátum: 2011.02.23 14:22:51 »
Szervizesek, szerelők, hozzáértők, lelkesek! :)

E11 ECU nyűgre senki semmit?
Nagyon csörög időnként, nem szeretném kinyírni...
Köszi!

Sziasztok!

E11 4ZZ ECU probléma ügyében írok.
Becsörgés, csörgés hallható a motorból. Korábban sokszor volt téma a hibás ECU.
Nálam új a lambdaszonda, a 4 gyertya és mindenféle (prémium is) benzinnel csinálja, így a hibaforrás igencsak egyértelműnek tűnik.
Meg is néztem az autómban levő ECU számát, ez a 89661-0W130.
Idáig rendben van, kellne egy ugyanilyen számú vezérlő.

Ám azt olvastam korábbi hozzászólásokban, hogy ez a hibás széria tagja, ergo egy másik számú kellene nekem. Valaki még le is írta, hogy neki milyet tettek bele. Íme, idézet egy korábbi hsz-ból:
"A szervízvezető a Realszisztémánál azt mondta, hogy nekem a 89661-0W134 gyári számú ECU ra van szükségem. A kérdésem hogy valóban van különbség a vezérlésben az Angol és a Japán gyártás között? Ha igen akkor hogy lehet az, hogy Nálad a ....2264 jó a W32 helyett?"
"Bontóban vettem egy 20asért.:)Az a lényeg hogy a sorszáma vége ........2264 legyen, ne a .......W32 végű.Ez a kettő van, a ..........W32 végű a szar."

Körbenéztem a neten, 2264 végű nincsen, csak 2664, feltételezem a kollega erre gondolt. És az sem állja meg a helyét, hogy "ez a kettő van", van ugyanis vagy 6 féle különböző számű vezérlő. Az alábbi linken csak egy részük található meg, itt a W-t tartalmazó számok vannak csak. Igaz, csak JPP kódokat látok, tehát arra következtetek, hogy a 266x végűek lehetnek az angol gyártású autó vezérlői, de lehet hogy tévedek.
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2001_TOYOTA_COROLLA_ZZE111L-AGMRKW_8404.3.html?hl=89661

Az én autóm japán gyártású, ez mondjuk alátámasztaná a teóriámat. Viszont a vezérlőnél tudtommal nem mindegy, hogy milyen autóból származik, gondolok itt olyasmikre, hogy klímás, ABS-es, manuál vagy automata stb. Nem szeretnék csak úgy vaktában vezérlőt venni nem kevés pénzért. Viszont nem tudom, honnan tudhatnám meg, hogy mi is kellene az autómba. Nem szeretnék nem belevalót venni, de olyat sem, ami szintén a hibás széria tagja. Azt sem tudom például, hogy gond-e, ha a japán autómba angol vezérlőt tennék.

Egy német fórumon pedig azt olvastam, hogy a 89661-0W130 már megszűnt cikkszám, ennek a helyettesítője a 89661-0W134.

Az volna a kér(d)ésem, hogy ha valakinek van bármilyen gyári hozzáférése, ahol alvázszám alapján kiderül, hogy milyen vezérlőt lehetne még az autómba tenni, vagy bármiféle leírása arról, hogy melyek a hibás ECU-k és tudna nekem segíteni, megköszönném. Végső esetben be tudom tolni valamelyik márkaszervizbe is, vagy a Supratrendbe Ürömre, ők talán tudnak segíteni, bár az a tapasztalatom (más, olyan jellegtelen márkáknál, mint BMW, Mercedes - ja és nem Magyarországon!), hogy az ilyen idősebb autók esetében a márkaszervizek szaktudása nem az igazi, nincsenek már benne napi szinten a javításukban, így az ehhez hasonló problémákkal szemben is tanácstalanok.

Ha bárki tudna ebben segíteni, nagyon megköszönném, akár anyagi javakban mérve is! :)
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4953 Dátum: 2011.02.23 14:52:48 »
AdamBH: Leírtad az előzőekben, hogy mikor csörög a motor? Alapjáraton, vagy, csak terhelés alatt? Én még nem igazán hallottam olyat Corolláknál, hogy hibás az ECU és cserélni kellene...
Nekem ugyanilyen motorral szerelt autóm van, és olyan 2500-3500 között óvatos gyorsításnál hallható egy halk csörgés, de, ha kövérgázzal gyorsítok ebben a tartományban, akkor nem hallatszik. Ebből inkább a benzinre gyanakszom, mint, hogy az ECU-val legyen komolyabb baj. Arra célzok, hogy nem-e csak hipohonder vagy?  :szemez:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4954 Dátum: 2011.02.23 15:00:04 »
De. A csörgő ECU is ismert hiba.
         

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Szerviz
« Válasz #4955 Dátum: 2011.02.23 18:13:06 »
Az ECU, hogy tud csörögni? Egy darab mozgó alkatrész sincs benne emlékeim szerint.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #4956 Dátum: 2011.02.23 18:22:03 »
Az ECU, hogy tud csörögni? Egy darab mozgó alkatrész sincs benne emlékeim szerint.
Feltételezem nincs rendesen rögzítve, és hozzáér valamihez, azért zörög. Vagy meg kell rendesen rögzíteni, vagy az összeérő dolgok közé szivacsot tenni  [rohog]
Xanyi

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Szerviz
« Válasz #4957 Dátum: 2011.02.23 21:22:25 »
Az ECU, hogy tud csörögni? Egy darab mozgó alkatrész sincs benne emlékeim szerint.
Feltételezem nincs rendesen rögzítve, és hozzáér valamihez, azért zörög. Vagy meg kell rendesen rögzíteni, vagy az összeérő dolgok közé szivacsot tenni  [rohog]

Nincs szerencséd  :tt2:Rendesen a helyén van, meg sem nyikkan  :clap:

Ellenben a motor, na az becsörög, főleg gyorsításkor, terheléskor. Benzintől függetlenül: több ország különféle prémium és mezei üzemanyaga is megjárta már a tankot, de az előgyújtásos csörgés megmaradt.
Én úgy tudtam, a hibás ECU az egy gyakori E11 hiba. Tévednék?

[a csatolmányt egy admin törölte]
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #4958 Dátum: 2011.02.24 15:18:26 »
Na ilyen cd lejátszót honnan lehetne szerezni????Ezek szerint ezt simán be lehet rakni a magnó helyére...
http://kepfeltoltes.hu/110224/4248164_6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4959 Dátum: 2011.02.24 15:19:18 »
Gyári. Bontóból, de nem lesz olcsó. Annyiból sanszos, hogy normális fejegységet is vehetnél, ami kezeli az MP3-at és van is valami tudása.  :szemez:
         

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #4960 Dátum: 2011.02.24 15:26:16 »
Igen ez dilemma.....nagy dilemmám.De ha fejegységet veszek akkor a felső kijelzőm aktív marad?Mert ha 1 ilyet szerzek akkor biztos az marad....Apropó az mitől lehet hogy a pillanatnyi fogyasztásmérőm össze vissza mutat,de az autó tök normálisan viselkedik és normálisan is fogyaszt?
Ja,nagyon köszi előbb a gyors választ......
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4961 Dátum: 2011.02.24 15:29:33 »
Mit értesz aktív alatt? Nekem egy normál 1DIN-es Blaupunkt fejegységem van ott, ahova Te is szeretnéd berakni a gyári cd-fejegységet. A rádió adatokat ugyan nem írja ki a felső gyári kijelző, de így legalább mindig láthatom a fogyasztást, meg a többi fed.comp adatot.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4962 Dátum: 2011.02.24 15:31:17 »
Gyári alap cd-lejátszót venni?! Ne viccelj már! A helyedben inkább vennék egy alap Alpine fejegységet, sima elöltöltősben, usb bemenettel, és kész. Minőségi, és megfizethető, emellett funkcionális.  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #4963 Dátum: 2011.02.24 15:35:43 »
Igen arra gondoltam,hogy jó lenne ha a rádió ugyanúgy működne mint eddig......érdekes a pillanatnyi fogy mérőm....amikor padló gázzal megyek akkor mutat keveset,mikor meg leveszem a lábam a gázról,akkor meg 35 litert....  :no:
Gyári alap cd-lejátszót venni?! Ne viccelj már! A helyedben inkább vennék egy alap Alpine fejegységet, sima elöltöltősben, usb bemenettel, és kész. Minőségi, és megfizethető, emellett funkcionális.  :whistling:

Lehet hogy megfogadom a tanácsod.....csak akkor a rádiómat nem jelzi majd a felső kijelzőm.....
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4964 Dátum: 2011.02.24 15:41:30 »
Én két éve használom így, teljesen jól megvagyok vele. Már, ha csak a minőséget vennénk előre a fontossági sorrendben, akkor is jobban jársz egy nem gyári fejegységgel. Bontóból nem tudom, mi pénzért adnák a gyárit (újonnan vmi 110e-re emlékszem, egészen horribilis összeg azért a xarért), de olyan 45.000Ft körül igen jó Alpine (nekem ez lesz a következő, ha behal a Blau), Pioneer, Blaupunkt, JVC, stb fejeket lehet találni, csak tudj választani közülük... Annyit tudni kell, hogy az én Blau-m esetében a fejegység külső műanyag kerete nem fért rá, csak akkor, ha a fejegység kilóg a helyéről, de az nagyon bután nézett volna ki. Így, inkább a keretet szedtem le, de rendesen a helyére ment a fejegység.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i