Nekem a gyári papír után a k&n betétszűrője került be, amivel alsó tartományban (1500-2500-ig kb) jobban ment az autó, nem torpant alacsony fordulatról sem. Ugyan olyan olajos, mint a direktek, csak a gyári házba megy a gyári betét helyére. A fent tárgyalt direkt szűrő nem csak egy "direkt szűrő". A pontos neve hideg levegő szűrő, amiben szerepel a lényeg. Hideg levegőt szív, ami sokkal többet ér, mint egy meleg levegőt szívó direkt szűrő. Valóban sokba kerül, ár-érték aránya kifejezetten gyenge, de.... Nem mind1, hogy rádugsz egy "ho...sitás" csövet meg egy szűrőt oszt szív amit szív, vagy egy olyan terméket veszel, ami áramlási számolások után lett olyan alakúvá alakítva, amilyen és ugye az sem mind1, hogy honnan szívja a levegőt. A betétszűrőhöz képest is hozott, főleg a magas fordulattartományban érezhető. Én sem voltam hajlandó újat venni belőle, szerencsére hozzájutottam egy használt darabhoz, így az ár-érték aránya is baráti volt.
A direkt szűrő motorkárosító hatásáról csak annyit, hogy 2008 óta van az autómban olajos szűrő, és azóta megy úgy, ahogy. Mérve nem volt, talán tavasszal lesz de nagyságrendileg valóban 5-8 Le-t hozott.