Szia, üdv a fórumon!
Motorok terén nincs sok különbség a konstrukciók között. Az 1,4-1,6-1,8 vvt-i motorok voltaképpen "testvér" blokkok, sok azonos alkatrésszel. A Verso nagyobb homlokfelülete miatt ideálisabb az 1,8-as motor, de ez városban többet fogyaszt valamivel. Országúton és pályán nincs mérhető többletfogyasztása a kisebb motorhoz képest.
Érdemes 1 tulajos autót keresni, aminek megvannak a papírjai, vezetett a szervizkönyve, nem volt sérülve.
Hibaként igazából csak az olajfogyasztás az, ami említhető. Ez 2000-2005 között gyártott motorokra volt jellemző és kb 200.000km-ig majd' mindegyik motoron kijön, hol kisebb, hol nagyobb mértékben. Gyűrűzés a megoldás.
A hibát kiszűrni gyakorlatilag lehetetlen, vásárlás előtt emisszió értékeket kell mérni, ebből már lehet következtetni a motor állapotára (CO-HC értékek).
Rozsda nem jellemző a kasztnira, már, ha korábbi sérülése nem volt, illetve, ha szakmai igényességgel javították.