Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2142432 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13440 Dátum: 2015.04.22 21:33:44 »
nekem volt 7év 2x12km, aztán 3év 2x15km, most meg 1,5éve 2x3,5km... kérdés meddig.. :whistling:
Nekem 15 éve 2x 0km :surrender:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13441 Dátum: 2015.04.23 04:04:56 »
Nálam kb. 2 km a határ, ameddig nem ülök autóba, inkább gyalogolok. 8 km ig biciklit használok, amennyiben az időjárás engedi. Az autót motorelőmelegítővel használom.
Az elektromos autóknak is szükséges bemelegedni, főképpen az akkumulátornak.
Ez nagyon jól látható pl. a HSD k fogyasztásán, ahol az előmelegített motor folyamatos járásnál gyorsan eléri az üzemi hőfokot, de az utastér/ akku felmelegedéséig jelentős túlfogyasztás van. Az elektromos rendszert nem is engedi teljesen terhelni a vezérlés.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13442 Dátum: 2015.04.25 13:17:42 »
Nálam kb. 2 km a határ, ameddig nem ülök autóba, inkább gyalogolok. 8 km ig biciklit használok, amennyiben az időjárás engedi. Az autót motorelőmelegítővel használom.
Az elektromos autóknak is szükséges bemelegedni, főképpen az akkumulátornak.
Ez nagyon jól látható pl. a HSD k fogyasztásán, ahol az előmelegített motor folyamatos járásnál gyorsan eléri az üzemi hőfokot, de az utastér/ akku felmelegedéséig jelentős túlfogyasztás van. Az elektromos rendszert nem is engedi teljesen terhelni a vezérlés.

Nem a robbanó belsőégésű motor felmelegedéséig van "túlfogyasztás"? Az akkunk is fel kell melegednie? Hány C fok az akku üzemi hőmérséklete, és mennyi idő alatt éri el? Azt hittem az akkus autó AZONNAL(hidegen is) üzemi körülmények között üzemel??? :whistling:
Milyen akku az , amelyik MELEGEN jobb hatásfokkal adja le a töltését?
 :surrender:


Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13443 Dátum: 2015.04.25 16:20:51 »
Nem a robbanó belsőégésű motor felmelegedéséig van "túlfogyasztás"? Az akkunk is fel kell melegednie? Hány C fok az akku üzemi hőmérséklete, és mennyi idő alatt éri el? Azt hittem az akkus autó AZONNAL(hidegen is) üzemi körülmények között üzemel??? :whistling:
Milyen akku az , amelyik MELEGEN jobb hatásfokkal adja le a töltését?
 :surrender:
Nem véletlenül teker nehezebben az önindító télen a hidegben  ;)

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13444 Dátum: 2015.04.25 17:22:42 »
Nem a robbanó belsőégésű motor felmelegedéséig van "túlfogyasztás"? Az akkunk is fel kell melegednie? Hány C fok az akku üzemi hőmérséklete, és mennyi idő alatt éri el? Azt hittem az akkus autó AZONNAL(hidegen is) üzemi körülmények között üzemel??? :whistling:
Milyen akku az , amelyik MELEGEN jobb hatásfokkal adja le a töltését?
 :surrender:

Mindegyik, szobahőmérsékletet szokták erre megadni...
Ólom, lítium, nikkel-hibrid akksik, mind-mind kisebb indító árammal rendelkeznek...ez a technóligáiból adódik, az elektrolízis folyamatából...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13445 Dátum: 2015.04.25 18:57:21 »
Mindegyik, szobahőmérsékletet szokták erre megadni...
Ólom, lítium, nikkel-hibrid akksik, mind-mind kisebb indító árammal rendelkeznek...ez a technóligáiból adódik, az elektrolízis folyamatából...

Jaaaaa.... akkor ez csak a kemény téli hidegekben lehet "probléma" és csak a csillaggarázsos usereknél. :)
Tehát akkor ez azért nem az a "fajta" probléma, mint a benzin/dízel-nél, hogy 90...100 C fokra kell felmelegednie az üzemi körülményekhez. Addig túlfogyasztás van!
Megnyugodtam.... továbbra is az elektromos autót tartom ideálisnak (legalábbis napi 100 km-ig) második autónak! :) :yes: :flowers: :surrender:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13446 Dátum: 2015.04.26 13:22:22 »
Mindig van túlfogyasztás amikor nincs üzemi hőmérsékleten, a mostani reggeli 13C ban is.
100 km napi ingázáskor bármi bemelegszik.
 A jobb modern benzinesek 10km után egész jól bemelegednek ( 3 hűtőkör, kipufogó hő hasznosítás...) . Ennél az elektromos sem klimatizálja magát gyorsabban.
Második, munkábajárós autónak a legjobb az ami olcsó, és üzembiztos.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13447 Dátum: 2015.04.26 18:33:16 »
]
Nálam kb. 2 km a határ, ameddig nem ülök autóba, inkább gyalogolok. 8 km ig biciklit használok, amennyiben az időjárás engedi. Az autót motorelőmelegítővel használom.
Az elektromos autóknak is szükséges bemelegedni, főképpen az akkumulátornak.
Ez nagyon jól látható pl. a HSD k fogyasztásán, ahol az előmelegített motor folyamatos járásnál gyorsan eléri az üzemi hőfokot, de az utastér/ akku felmelegedéséig jelentős túlfogyasztás van. Az elektromos rendszert nem is engedi teljesen terhelni a vezérlés.
Nem azért van túlfogyasztás véletlenül, mert az utasteret ilyenkor elektromosan fűti? Utána a szintentartáshoz már kevesebb enrgia kell! :yes:
 :flowers:
Mindig van túlfogyasztás amikor nincs üzemi hőmérsékleten, a mostani reggeli 13C ban is.
100 km napi ingázáskor bármi bemelegszik.
 A jobb modern benzinesek 10km után egész jól bemelegednek ( 3 hűtőkör, kipufogó hő hasznosítás...) . Ennél az elektromos sem klimatizálja magát gyorsabban.
Második, munkábajárós autónak a legjobb az ami olcsó, és üzembiztos.
Gazdaságiszempontból igen...egyetértek... nekem is az van. :yes: De műszaki szempontból az elektromos jobb rövidtávú használatra...pláne városban környezetvédelmi szempontból... :yes:
 :flowers:

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13448 Dátum: 2015.04.26 19:10:43 »
]Nem azért van túlfogyasztás véletlenül, mert az utasteret ilyenkor elektromosan fűti?  városban környezetvédelmi szempontból...
Nyilván maga a fűtés / hűtés is energia igényes, de anélkül is túlfogyasztás van, mert üzemi hőmérsékleten kívül kevesebb energiát lehet kinyerni az akkukból, és visszatáplálni sem lehet megfelelő hatékony. Alacsony hőmérsékleten az akku károsodik a máskor normál erősségű áramtôl, ezért szinte nincs is rekupáció.
Környezevédelmi szempontjából az izomerő a legelőnyösebb, de az gyerekeket szállítani nem elég.-) Sajnos nálunk nem támogatják az otthoni napelemes hálózat kiépítését sem.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13449 Dátum: 2015.04.26 19:27:14 »
...
Környezevédelmi szempontjából az izomerő a legelőnyösebb, de az gyerekeket szállítani nem elég.-) Sajnos nálunk nem támogatják az otthoni napelemes hálózat kiépítését sem.

Sajnos nálunk nem sok mindent támogatnak, ami előremutató lenne gazdaságilag, környezetvédelmileg, ill. fenntartható fejlődés szempontjából... :cry: Merhogy a műszaki lehetőségek RÉGEN adottak, csak akarni kellene...és nem "olajos fejjel" gondolkodni... :flowers:
De ez itt OFF ... bocsi.
p.s. Tényleg ...ilyen irányú topik nincsen...?
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

L4mie

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 107
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13450 Dátum: 2015.04.26 20:30:40 »
Sajnos nálunk nem sok mindent támogatnak, ami előremutató lenne gazdaságilag, környezetvédelmileg, ill. fenntartható fejlődés szempontjából... :cry: Merhogy a műszaki lehetőségek RÉGEN adottak, csak akarni kellene...és nem "olajos fejjel" gondolkodni... :flowers:
De ez itt OFF ... bocsi.
p.s. Tényleg ...ilyen irányú topik nincsen...?

jó lenne, hidd el mindjárt tele lennénk elektromos meg hibrid kocsikkal ha gazdaságilag az érné meg nem a benzin, de ugye szépen tönkrevágjuk a bolygót így.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13451 Dátum: 2015.04.27 08:13:51 »
Olvastam valamikor összehasonlítást, nagyon rövid utaknál, benzin dízel és hibrid (Atkinson ciklusos benzin-elektromos).
Megmérték, milyen függvény szerint csökken a motorok fogyasztása beindítás és az üzemmeleg állapot között.
Sajnos nem tudom linkelni, de biztos meg lehet találni.

Az alapján nekem az jött le, hogy a dízelek elég jók a rövid ingázásra (0 és 3km közti utaknál veri a hibridet). Más kérdés, hogy nem tesz jót neki, viszont jól fogyaszt.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13452 Dátum: 2015.04.27 08:30:39 »
Olvastam valamikor összehasonlítást, nagyon rövid utaknál, benzin dízel és hibrid (Atkinson ciklusos benzin-elektromos).
Megmérték, milyen függvény szerint csökken a motorok fogyasztása beindítás és az üzemmeleg állapot között.
Sajnos nem tudom linkelni, de biztos meg lehet találni.

Az alapján nekem az jött le, hogy a dízelek elég jók a rövid ingázásra (0 és 3km közti utaknál veri a hibridet). Más kérdés, hogy nem tesz jót neki, viszont jól fogyaszt.
A diesel mindig jól fogyaszt,nekem jobban mint a gyári adat, viszont benzinesekben mindig csalódtam (több benzinesem volt és mind max .1,4-es volt)

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13453 Dátum: 2015.04.27 08:55:04 »
Olvastam valamikor összehasonlítást, nagyon rövid utaknál, benzin dízel és hibrid (Atkinson ciklusos benzin-elektromos).
Megmérték, milyen függvény szerint csökken a motorok fogyasztása beindítás és az üzemmeleg állapot között.
Sajnos nem tudom linkelni, de biztos meg lehet találni.

Az alapján nekem az jött le, hogy a dízelek elég jók a rövid ingázásra (0 és 3km közti utaknál veri a hibridet). Más kérdés, hogy nem tesz jót neki, viszont jól fogyaszt.

Hogyan veri a hibridet, ha a hibridnél be sem indul a motor?  :innocent:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13454 Dátum: 2015.04.27 08:58:34 »
Miért ne indulna be? Nem elektromos autó ez hanem hibrid.