Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Szóval azt mondjátok, hogy ha (reményeim szerint) 17-18 éves koráig nálam lesz, akkor inkább benzinest vegyek, mint dízelt?
Én is azt gondolom, hogy kevesebb kockázatot vállalsz. Sok múlik a használati módodon is, a futott km-eken.
Az 1,4-1,6 vvt-i motorok esetében alig van típushiba forrás. A korai vvt-i motorok lehettek olajevősek, ezeket 2000. nyarától 2005 közepéig gyártották. A Toyota 7 év / 180.000km-ig garanciálisan cserélt blokkot az olajfogyit érintő autókban, amennyiben ezt a tulaj kérte. A cserélt blokkot elsősorban arról ismered meg, hogy motorszám helyett motorkódja van, a forgalmiban is! Aztán a nívópálca felső harmadán van egy zöld pötty (de ez utólag csalásból is cserélhető, szóval, önmagában nem garancia, hogy cserélt a motor).
Ha teheted, érdemes minél több autót megnézni, kipróbálni, legyen az dízel, vagy benzines, hogy legyen összehasonlítási alapod. Azt, gondolom, nem kell ecsetelni, mennyire fos a mai magyar használtautó kínálat: törött, gányolt autókat akarnak rádsózni drága pénzért. Érdemes a vásárlás előtt elvinni egy közeli márkaszervizbe és megkérni őket, hogy vizsgálják át a főbb alkatrészeit. Az Avémnál ez kb 45 perc és 3500Ft volt (Koto-Kaposvár).
Az 1,4-es dízel a mai legjobb Toyota dízel, ezzel van a legkisebb esélyed a problémára, de használtként ugyanolyan lutri, mint a benzines: attól függ ki-hol-mire és hogyan használta előtted.
Légy türelmes, mert a legritkább esetben tudsz napokon belül jó autót venni. Ki kell várni, ez lehet akár több hónap is, de pár nap is. Ha van egy ígéretes példány, INDULJ AZONNAL ÉRTE! A jó autók 1-2 napon belül elkelnek, nincs idő rajta gondolkodni. (én asszem szerdán néztem a hahun az autóm hirdetését, másnap hajnalban már indultunk 300km-re)
1,4 benzinesnél elsősorban a váltót kell ellenőrizni, ha 2006-os autó találsz, mert ettől az évtől a váltó összeszerelés Lengyelországba került és eleinte komoly problémák voltak az ehhez a motorhoz kapcsolt C150 jelű váltóval. A javításuk akár 300.000Ft is lehet, vagy bontott váltót kell venni, az olcsóbb. Az 1,6-osba más váltó ment, azokkal nem hallottunk olyat, hogy gond lenne.
És kb ennyi, minden más szempont adott bármelyik egyéb típusnál is, ami vásárlás előtt ellenőrizendő.
Érdemes beállítani az autóvadászt a hahu-n, kapni fogod minden nap reggel emailben a friss hirdetéseket. Ha valamelyik érdekel, linkeld be ide, segítünk az előzetes szakértésben, már, ami a hirdetés alapján megtudható. Itt a fórumon sztem 98%-ban a full gyári kinézetű autókat részesítjük előnyben, a tuningoktól fázunk. A feltüntetett felszereltséget szoktuk ellenőrizni, hogy hiánytalanul megvan-e minden...