Igen a vezerlesnel a feszito gorgokre szijra vizpumpara gondoltam.
A lancot valoban nem kell bantani bar 200 ezer kornyeken meg lehet nezni stb.
Olaj minosege nagyon fontos.
Lengescsillapitorol meg annyit h enyem is csere elott muszakizott azt kicserletem, polcra raktam es utana eresztett egy par honap utan. Az abaj, hozzaszoksz a problemahoz es nem veszed eszre.
Eg es fold a kulonbseg.
Valtohibat meg itt nemet honban is megerositettek mind a corinal, mr2 nel meg a dugattyu problemat.
Epp most jovok egy kereskedesbol, mr2 rol kerdeztem, hat nem azt mondja a pasi, h tud egyet;)
Ts kompit meg unez ki jovo heten vesz egyet.
Volt nala egy nagyon szep mr2 teljesen felujitva ujrafestve 300ekm van benne.
Tavasszal azt hiszem irany No autot nezni:)
Persze, hogy a VVT-i motoroknál (is) nagyon fontos a jó olaj, mert a kenésen kívül még a szívószelepek változtatható időzítéséért is felelős közeg. A jó olaj sosem vita tárgya.
A lengéscsillapító cseréjével kapcsolatban azért remélem érzed, hogy ezzel a mentalitással a magyar autóhasználó legfelső 1 %-ba tartozol. Itt fórumon elképzelhető, hogy ez az arány magasabb, de átlag júzer nem fogja 100e km-nél cserélni, mert az új biztos jobb. Ennyi erővel mondjuk a téli gumigarnitúrát is kukázni lehetne egy szezon után, mert az új tuti jobban teljesít azonos körülmények között. Ahogy írtad, vészhelyzetben egyből kijön a probléma.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy rossz ez a mentalitás (sőt, bárcsak mindenki így gondolná, csinálná), hanem azt, hogy nem jellemző és nem számít közúti veszélyeztetésnek, ha nem 95 %-osak a lengéscsillapítók.