1998-ban az E11 lb 3*-os EuroNCAP törészteszt eredményt ért el. A Swiftet még csak nem is (merték) tesztelni, ami elég aggasztó. Egyedül USA-ban (Subaru Justy néven) az ottani jóval lazább törésztesztnek vetették alá, ahol szintén 3*-ot kapott. Arról ugye nem kell meggyőzzelek, hogy a 2 háromcsillagos eredmény között igen komoly különbség van?
Arról nem is beszélve, hogy a két autó fejlesztése között kb 6-7 év van, ha csak a magyarországi gyártást nézzük a Swift esetében, valamint tök más méret kategóri a két autó, szóval, összehasonlítási alapja sincs a dolognak.
Volt nekem is 3 db Swiftem céges autóként, köszi, többet nem kell, bármennyire szétüthetetlen, egyszerű autó. Egyszerűen nem más, mint egy túlmotorizált (16v), de se fékkel, sem futóművel, sem kormányzással, sem passzív biztonsággal nem rendelkező autó. Pont arra volt jó, amire itthon szánták: a 20 éves Ladákat, Skodákat, Wartburgokat lecseréljék ezekre az emberek 10 éves hitelt felvéve az autóra...