Na erre mondom én, hogy mese habbal,hogy egy akkora malacorrú kombi passat eljár óvatosan 4,5 l-vel... mikor a
hasonszűrő Polo is ugyanennyivel járt el......
Emelem a kalapom az 1.9 TDI előtt, de ettől még szerintem nem fogyaszt olyan csúcs szuperül, mint az utána lévő befecskendezős... nagynyomásos hiperszuper ketyerék, melyek 200-300e km körül rendre sokszázezres nagyjavításokat vonnak maguk után....meg sok síró kuncsaftot, mikor a gatyájuk megy a kocsira.
Az igazi hagyományos TDI, meg ugye zsákutca, mivel euro2-es, bár a regadó kalkulátor 2012-re még nincs kész, de ettől még ha jól emlékszem elég borsos a behozatala....
Ha lehet ne kezdjen itt senki se példálózni a Fiat 1.3-as Mjet-jével, mert haverom is próbálgatta mindig mondogatni, hogy ilyen kevéssel, meg olyan kevéssel jár el vele, csak mikor eladta, akkor vallotta be, hogy biz-a abba a kocsiba aztán alig volt fűtés, nem úgy mint az én Tajgataximban, ami még 21 évesen is atom módra fűtött. Szó szerint egy-kétszer megvette az Isten hidege....vagy mi a szösz...
Az elektronikus bolondozásokról nem is beszélve, azt meg se említsem, mikor a kocsi volt úgy, hogy gondolta, egyszer indít, máskor meg semmi....persze újra indítózásra indult, de hát köszönöm én az ilyen autót.
Az én rizsrakétám jól van, csak somolyog az 1.6-os Peugeot 406 városi 12 literes fogyasztásán, hogy a lepenészedő, és állandóan párásodó szellőztetőjéről már ne is beszéljek....légtömegmérőjét már ne is említsem....
Kolléganőm Sosemkopel Corsa-ját se kell megemlítenem, melyben a láncos motornál cserélték a láncot, sőt másik kollégámnál is cserélték a Meriva-ba, vagy a Fiesta 100e km-nél befosott lengéscsillapítójáról megint csak ne beszéljek...
Mindig adódnak üdítő kívételek, csak ebbe a szarrágó világban egyre kevesebb van belőlük, a VW Polo trafócserét megint csak nem kell említenem, mint típushiba, ami ugye a Golf-ra is jellemző....
Lekopogom közben a rizsrakéta meg csak megy, nyaldossa a km-eket, és ennyi....., nem kezd el nyekeregni, ha levesszük az aksit, és nem kér kódot, meg nem kell programozgatni a kulcsot, ha lemerül az elem... mint egy két fostalicskánál. Megint másik kollégám apósának a 11 éves Vectra-jában is kódot kér a rádió, nyerítettem is rajta, mikor megemlítette, hogy azóta nem működik a gyári sosem kopel rádió, mióta aksit cseréltek otthon....
Szintén másik munkatársam Fiat Albea-jában meg a komplett indításgátlót kellett kikötni, mert volt úgy hogy nem engedte indítani az autót, és meg sem tudták javítani.....