Volt szerencsém végigolvasni az épp idevágó témát...
Megnéztem a korábbi kommentelő által belinkelt autókat, java részük még a régebbi konstrukció, szíjas meghajtás..
Mivel csak olyan egy éve vetettem bele magam a témába, ezért nem tudnám eldönteni elsőre melyik a szerencsésebb választás.
Egy lecserélt meghajtás, vagy egy első generációs hibás vvti sorozat.. sajna...
Egy biztos, mikor én a kocsimat hajkurásztam mielőtt még megvettem volna, ugye már nézegettem az autókat.
Fél év tanulmányozás alatt az jött le, hogy az általam keresett gép ára piacon valahol 1.2-1,4 körül lehet 2002-2004-es kiadás. Ugye végérvényesen átnyergeltem Toyota pártba, mivel rá kellett jönnöm, hogy a mazda-k ilyentájban mind!!!!!!!!!! mind rohadnak!!!!!!!!!!! 323-as sorozat, és ma már ezek tele vannak rosszabbnál rosszabb típushibákkal.
Szal el volt döntve az értékhatár, eladtam a vasamat, 3 nap alatt, még hogy az öreg autónak nincs vevője....
Elkezdtem nézegetni, és kb 1500km-t vertünk bele faterom Partnerébe, mire rájöttünk, ha jó autót akar az ember, tilos kereskedőtől autót venni, ja és még egy, budapesti kereskedésben soha az életbe még csak be sem megyek, nemhogy autót veszek.....
Az árszint végül több lett, miután teljesen elkeseredve, már majdnem kompromisszumkényszerben megvettem egy leharcolt példányt.....
Aztán még is találtam egyet, majdnem a világ végén, drágán...
1.570....és ez már alkuval, de még most is azt mondom megérte, semmi rizikó, csupán kopó alkatrész.....
Most fél évre rá végignéztem a hirdetéseket, az első autó e12 amit megnéznék:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_wagon_1.4-5380943Tudom, hogy sokak számára durva, hogy vannak egyesek, akik máshogyan gondolkodnak, mégis viccnek tartom e12-t 1 misiért.....
Azt gondolom, hogy ha egy autó már túl van 2 vásárlón, akkor minimum a 160, de inkább 200 van benne....
Ilyen tájt azért már lehet, hogy van néhány kopó alkatrész ami csereérett....(átlagautóról beszélek mindig akadnak kivételek de régebben az 10-ből 1, ma már ilyan szűk piacon lassan 20-ból 1)
3 tulajos autónál, inkább már a 300-hoz konvergál az érték, mint a 130-hoz, ahogyan sokan árulják.
Azért érdekes, hogyan csökken az autók futásteljesítménye, első években még simán 25e, aztán 5. év után már mindenki kevesebbet megy vele...
, persze persze ma már drága a benzin, de attól még mindig durva.
Nem értem, hogy miért szart akar minden kereskedő eladni, nem értem miért nem mondják el ha egy elem javítva van, azzal még semmi baj se lesz, ha normálisan csinálták meg.
Nem értem miért kell olyan szögből fényképezni az autót, hogy a horpadások ne látszanak....
Lehet, hogy csak velem van a baj, hogy 7-8 éves korában még autót akarok venni, és nem szart.....
Kívánok a vásárlónak jó vételt, és normális használt autót, nem lesz könnyű, hiszen ma már külföldön is kíméletlenül pörgetik az órát, pláne itthon.
Mondjuk azt se véletlenül mondta haverom, hogy náluk jó sok e11 1,4 vvti futott céges kocsiként, és durván bírták a strapát, csupán egy bajuk volt, olyan 300 körül mind elkezdte zabálni az olajat... most már tudom az okát is, még jó, hogy igaz csupán véletlenül, de én nem futottam bele egy előszériás vvti-be...bár cserélt motoros avensisről már én is hallottam, csak azt nem tudtam, hogy a 10w40 az egyik fő okozója...