20e km alatt megyünk egy évben. Jellemzően inkább ketten,ritkán négyen. Elsősorban 5 ajtós. Max 1.4M ft. Vagy kicsi + még bele fér... Klima mindenképp,digit vagy manuál mindegy igazából. Elektromos ablak. Fekete,vagy ezüst metál.
Az ár alapján akkor szerintem egy ráncfelvarrás előtti E12 fér bele, amit 2002-2004 között gyártottak. A leírt felszereltséget a Terra is tartalmazza már (manuál klíma, első elektromos ablak), a SOL a jobban felszerelt (digit. klíma, 4 elektromos ablak, stb.). Használt autóként árban nincs jelentős különbség a kettő között, így érdemes a jobb állapotút keresni.
A motor: Időről időre visszatérő téma az olajfogyás/fogyasztás, ami az 1,4-1,6-1,8-as VVT-i motorok esetében fordulhat elő. 2000 körül kezdték gyártani ezeket és 2003 szept-ig (egyes források szerint 2005-ig) előfordult közöttük olyan példány, ami jelentős olajfogyasztást produkált (akár 1L olaj/1000-2000km). Ezt a gyár elismerte, és 7 év/180.000km-ig garanciálisan cserélte a blokkot annál, akinél ez a gond fenn állt és jelezte is. Fontos megemlíteni, hogy nem minden blokknál volt ilyen jelentős olajfogyasztás, de Toyota mércével mérve sok autónál.
Így, vásárláskor, ha azt hallod, hogy garanciális blokkcserés volt az autó, az mindenképpen jó(!) jel, mert az időközben kiderült ilyen jellegű probléma orvoslása 200-250.000Ft (gyűrű+dugó szett+tömítések+munkadíj).
Ha érdekel, hogy mitől volt ez a hiba, szívesen leírom...
Szóval, vásárlás: Az említett olajfogyasztás mértékét vásárlásnál szinte lehetetlen megmondani, ezért nagyon fontos, hogy a kiszemelt autónak vezetett szervizkönyve legyen, amiben le van írva, hogy milyen olajat töltöttek bele (a 10W-40 viszkozitás nem jó jel). A gyári előírás 5W-30, min. API SL-SM A3/B4 A3/B3, ezt szigorúan tartani kell. (Amúgy sok szakszerviz végig 10W-40-es ásványi olajjal szervizelte a kocsikat, ami egyszerűen túl sűrű ehhez a motorhoz. Részben ez is hozzájárulHATOTT a motor problémához.
Egyébként kb ennyi a kockázat a motorral, az 1,4-es és 1,6-os is nagyon szerethető, csendes takarékos, jól használható motor. Jellemző, hogy 4000 ford/perc alatt takarékos, csendes, affölött, pedig erős, de hangos.
Fogyasztás lábfüggő, pl. az én adataimat láthatod az aláírásomban szereplő ikonra kattintva 14.000km távlatából, ehhez kb fél literrel eszik többet ugyanez a motor az E12 70-80kg-mal nehezebb kasztnijában. Az 1,6-os is kényelmesen elmegy 7 liter körül vegyes használatban.
Szerintem a 180cm-s magasságod pont ideális az E12 ülésébe, de pl én a 188cm-mel is kényelmesen ültem haverom Corijában, még a hátsó ülésen is.