Vegyük sorba!
1. Az 1,5M-ért kínált sedan ára reális, mivel nincs benne klíma. A klíma bontóból kb 150 000Ft, és amig beszerelik az is egy 100 000Ft simán. És az még mindig nem a gyári állapot. Veszőtség nélkül közel 300 000Ft bajlódás.
2. A visszatekerés, mint már mondtam, 99%-ra kiszűrhető. Le kell részletesen, egyértelműen ellenőrizni a szervízkönyvet ott, ahonnan a szervízkönyves pecsét van. A márkakereskedés számítógépes rendszerben benne vannak a szervízek. Ha meg a tulaj megtartotta a szervízszámlákat akkor már szinte nyert ügyünk van. Önmagában, utánellenőrzés nélkül a szervízkönyv SEMMIT nem ér!
3. Az első magántulaj nagyot kockáztat, ha visszatekeri az órát, és - kereskedő közbeiktatása nélkül adja el a kocsiját- úgy, hogy az adásvételi szerződésbe rögzítem a km-óraállást szerintem. Amennyiben kiderül később, hogy visszatekerte, igen komoly bírósági ügyet lehet a nyakába varrni.
4. Amennyiben egy márkakereskedés azt állítja, hogy vezetett a szervízkönyv, akkor valószínűsítem, hogy az leellenőrizhető, és tényleg nem elcsalt. Persze bennük sem szabad 100%-ban megbízni, le kell ellenőriztetni a valósságát a szervízkönyvnek. Fontos az előző tulaj kilétének a felfedése, ezt legegyszerűbben a szervízkönyv kezdő bejegyzése alapján lehet. Bármilyen kereskedésben álló, céges előző tulajjal rendelkező autót NEM szabad megvenni. Én már találkoztam Ford márkakereskedéssel, aki 50-60ezret futott flottakezelős Focust akart eladni, miközben kavicsfeverődések sora volt a motorháztetőn, és biztosra mondom, hogy bevállalták a kamu szervízkönyv lepecsételését is!!! Az volt gyanús, hogy fix helyhez kötött ford garanciát voltak hajlandók adni az autóra!